برنامه نویسی ذهنی چیست؟

برنامه نویسی ذهنی چیست؟
چکیده این مطلب : انتشار : ۲۳ , دی , ۱۳۹۸ ۰ نظر ۵۷۹۵ بازدید

خوشبختانه و با به دست آوردن درک درستی از عملکرد ذهن ، هر فردی می تواند، با آگاهی بیدار شده و با استفاده آگاهانه از ابزار خلاق اندیشه خود باعث ایجاد شرایط مطلوب تر در هر حوزه ای از زندگی خود شود و اتفاقات ایجاد شده پس از آن شرایط مطلوب تر ، آسان تر و مؤثر تر می شوند و این یعنی هوشیارانه عمل کردن نه سخت تر کار کردن.

 

برنامه نویسی ذهنی بسته به سناریوی که استفاده می شود ، ممکن است معانی مختلفی داشته باشد ، اما هدف این بحث برنامه نویسی ذهنی به معنی : اعتقادات یا باورها است.

 

وقتی در مورد چگونگی عملکرد ذهن فکر میکنیم ، یکی از معانی کلمه “برنامه نویسی ذهنی ” : جذب یا ترکیب پاسخ ها، نگرش ها یا موارد مشابه است ، و اگر یا اگر کسی از موضوع ذهن آگاهی داشته باشد ، متوجه می شود که این معنی ، وزن قابل توجهی دارد یا به عبارت دیگر بسیار مهم است ، درک برنامه نویسی ذهن کلیدی برای درک نه تنها تجربیات گذشته بلکه تجربیات فعلی ما است ، و حتی می تواند به عنوان ابزاری دقیق برای پیش بینی تجربیات آینده ما باشد .

نکته مهم دیگری هم در این بحث ارائه خواهد شد – اینکه ، همانطور که فکر کردن یک فرآیند دائمی است ، که به طور دائم دنباله ای از علّت ها را به حرکت در می آورد (هم به صورت فردی و هم به صورت جمعی) ، برنامه نویسی ذهن نیز یک فرایند دائمی است ، که به صورت فردی و جمعی فعالیت می کند.

 

کاربرد عملی برنامه نویسی ذهنی ، به هر میزان ، هرگز نباید با هدف تسلط بر یک شخص دیگر ، بهره گیری ناعادلانه از آنها ، یا به هر طریق انکار آنها از آزادی عمل (چه ذهنی و چه جسمی)  باشد زیرا آزادی عمل آرزوی مشترک همه بشریت است. شاید در مطلب دیگری با جزئیات بیشتری به آن پرداخته شود ، اما در حال حاضر همین کافیست که هرگونه اقدام در جهت سوء استفاده از افراد حتی اگر به صورت غیرعمدی انجام شود با قوانین اساسی زندگی در تضاد است.

 

 

حال اگر کسی گذشته خود را بررسی کند، یعنی از بدو تولد تا الان ، می توان ثابت کرد که تجربیاتی که هر شخص در اهداف خود و در دنیای جسمی خود به آنها برخورد میکند از کلیه نتایج مختلفی که در کلیه مناطق مختلف زندگی تجربه کرده است تشکیل شده است. نتایج آنها نتیجه ای اجتناب ناپذیر از دو چیز است – اقداماتی که شخص انجام می دهد ، و همچنین شرایطی که بر اساس آن اقدامات انجام می شود.

کارهایی که یک شخص انجام می دهد منشاء نهایی آنها در افکار یا ایده هایی است که در ذهن ناخودآگاه خود دارد یعنی در اعتقادات خود. به همین ترتیب ، شرایطی که در دنیای عینی فرد وجود دارد ، نشان می دهد که با اعتقادات آنها مطابقت دارد.این راهی برای ردیابی افکار است به عبارت دیگر “افکار تبدیل می شوند به اشیاء ” دنباله ای که در نمودار زیر نشان داده شده است :

 

افکار اشیاء
افکار و احساسات شما زندگی شما را کنترل میکنند

در ادامه در مورد چگونه عملکرد ذهن بحث خواهیم کرد ، یک عقیده ، یک فکر یا ایده “تلفیق” یا “آمیخته” شده با عواطف یا احساسات است ، احساسات یا عواطف ، آن “عنصر حیاتی” است که برای تنظیم قدرت خلاقیت فکر لازم است. وقتی فردی درک درستی از استفاده از قوه ذهنی خود کسب می کند ، می تواند افکار و در نهایت اعتقاداتی که با آنها فعالیت می کند ، انتخاب و تعیین کند.

 

انسان تمایل دارد تا حد زیادی وارد دنیای جسمی شود ، در حالی که قدرت های ذهنی ، دفن شده اند ،زیرا ذهن یک نوزاد گسترده است تا هر فکر و اندیشه یا پیشنهادی را که ارائه می شود را جذب کند.

 

wide
ضمیرناخوداگاه اطلاعات تمامی اطلاعات را ذخیره میکند

این افکار ، ایده ها و پیشنهادات ، که به ناچار راه خود را به ذهن کودک باز میکنند ، ممکن است از هر تعداد منبعی باشد. در هواپیما ممکن است مستقیماً توسط بزرگسالان اطراف نوزاد گفته شوند ، از طریق خانواده یا حتی غیر مستقیم ، از طریق رسانه های الکترونیکی (رادیو ، تلویزیون و غیره) باشد. یک مثال نسبتاً معمول از این در زمان کودکی ما است که به ما اجازه دیدن تلویزیون و برنامه ها آن را داده اند در حالی که بزرگسالان به کارهای خود مشغول بوده اند.

 

با ساده ترین شکل ، کلمات (چه کتبی و چه گفتاری)، افکار یا ایده هایی از عقاید گفته شده دیگران وارد ذهن نوزاد می شود. توضیحات مشابه می تواند در مورد تصاویر باشد تصاویر نیز به همین ترتیب افکار یا ایده هایی هستند که به شکلی ارائه می شوند که از طریق دیدن وارد ذهن می شوند.

 

 

و به روش مشابه ، در افکار به اصطلاح “غیر معمول مثل گفتار یا فیلم ها” می توان چنین چیزی را مشاهده کرد که یک کوانتوم بی نهایت از افکار ، ایده ها و پیشنهادات مختلف ، به اصطلاح “شناور در فضای ذهنی” وجود دارد ، حتی اگر آنها به طور شنیدنی (از طریق صداها یا کلمات گفتاری) بیان نشوند باز هم در معرض ذهن ما قرار دارند.

همانطور که علم فیزیکی نشان می دهد که هزاران سیگنال رادیویی ، تلویزیونی و سایر انواع سیگنالهای ارتباطی در جهان وجود دارد که به طور مؤثر در ما نفوذ می کنند و هر سیگنال خاصی را می توان تنها توسط یک گیرنده فرکانس دریافت کرد. در مورد سیگنال های ذهنی ، می توان گفت که میلیون ها موج فکری در جهان وجود دارد کخ به درون ما نفوذ می کنند ، و در صورت برآورده شدن هر یک از شرایط زیر ، ذهن می تواند آنها را دریافت کند:

  1. خود فرد آگاهانه افکارش را با آن موج فکری هماهنگ کند
  2. فرد بین افکاری که دریافت میکند تبعیض قائل نمی شود و هر فکری و ایده را قبول میکند

همانطور که قبلاً گفته شد ، کودک شیرخوار ذهنی باز دارد به عبارت دیگر خوداگاه او خاموش است ، تقریباً هر شخصی در چنین شرایطی یادگیری سریعتری دارد اینگونه است که فرایند یادگیری انسان آغاز می شود. این میتواند برای شخصی که اگاه نیست یک فاجعه باشد زیرا برنامه نویسی ذهنی در سالهای نوزادی آنها اتفاق افتاده است و اگر این برنامه ریزی ها بدون تغییر باقی بماند ، در نهایت عملکردهایی را که انجام می دهد و شرایطی که بعداً در دنیای فرد شکل می دهد ، تعیین می کند به عبارت دیگر یعنی کیفیت زندگی آینده آنها را رقم میزند.

 

بسیاری از این افراد اینگونه فکر میکنند که اگر “سخت تر کار کنند” ، یعنی با گذشت زمان بیشتر ، تلاش و انرژی بیشتر در فعالیت های شخصی خود ، دیر یا زود می توانند نتیجه حال حاضر خود را تغییر دهند. اما کار سخت تر نمی تواند هیچ تغییری در نتایج ایجاد کند و موفقیت بیشتری ایجاد نمی شود در واقع  بیشتر اوقات ، از همان نتایج قبلی ایجاد می شود.

 

برنامه نویسی ذهنی
تغییر نتایج زندگی با تغییر احساسات رخ میدهد

به همان روشی که در بحث قوه ذهنی بیان شد مبنی بر اینکه چرا “اراده” همیشه کار ساز نیست ، اما با اعتقادهای درست می توان مفهوم “سخت تر کار کردن” را به عنوان حمایت کننده اعتقاد در نظر گرفت زیرا در هر حال نیروهای منفی در اطراف فرد وجود دارد که باید با آن مقابله کند و تنها وسیله برای غلبه بر این نیروی منفی ، صرف وقت ، انرژی و تلاش بیشتر است.

 

چنین تفکری یعنی استفاده از اراده برای مدیریت یک شیء سنگین ، ممکن است در دنیای جسمی دارای اهمیت باشد. اما مطابق با مطالبی که در خطوط اول این مقاله بیان شده است مبنی بر اینکه قدرت خلاقیت فکر به طور دائم اتفاقات را به وجود می آورد که مطابق با باورهای فرد ایجاد شده است ، بنابراین اعتقاد به این که فرد باید “سخت کوش ” باشد، به معنای واقعی کلمه منجر به ایجاد نیروی منفی برای مبارزه با آن می شود ، در نهایت باز هم با باورهای که به فرد خورانده شده است می رسیم که اساساً این اعتقاد را در ذهن شخص ایجاد شده است که شرایط بیرونی تنها عامل ایجاد تغییر و موفقیت است.

 

 

خوشبختانه =با به دست آوردن درک درستی از عملکرد ذهن ، هر فردی می تواند، با آگاهی بیدار شده و با استفاده آگاهانه از ابزار خلاق اندیشه خود باعث ایجاد شرایط مطلوب تر در هر حوزه ای از زندگی خود شود و اتفاقات ایجاد شده پس از آن مطلوب تر ، آسان تر و مؤثر تر می شوند و این یعنی هوشیارانه عمل کردن نه سخت تر کار کردن.

 

برنامه نویسی ذهنی
ورودی های جدید به ذهن شما نتایج جدید را ایجاد میکند.

 

در ادامه به صورت مختصر به مثالهایی از برنامه نویسی ذهن اشاره می کنیم.

شاید بارزترین نمونه برنامه نویسی ذهن جمعی ، پدیده تبلیغات باشد که قبل از این به آن اشاره شده است و اغلب این موارد از تکنیک های مختلف علمی یا تکنولوژیکی ، از جمله پیام های پنهان یا سابلیمینال (شنیداری یا تصویری) ، پخش امواج رادیویی به اصطلاح ELF با (فرکانس بسیار پایین)،امواج رادیویی که (طبق برخی از تئوری ها) بر فعالیت عادی مغز انسان تأثیر می گذارند ، در گذشته مورد استفاده قرار گرفته است (و به گفته برخی نظریه پردازان ، حتی امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرند) به اصطلاح “بیزینس های بزرگ” و حتی دولت ها می توانند از طریق برنامه نویسی ذهن جمعی بر روی افراد تأثیر بگذارند.

 

کاربرد عملی این مطالب به طور خلاصه ، مستلزم برنامه نویسی ذهن فرد برای اهداف مشخص خود است که افکار ، ایده ها و پیشنهاداتی که به او کمک میکند را بپذیرد و با به کارگیری قوه ذهنی خود ، همه افکار ، ایده ها یا پیشنهادات ، که ممکن است متضاد رسیدن به هدف او شوند را مسدود کند.

البته باید در نظر داشت که ممکن است فرد نتواند افکار ، ایده ها و پیشنهادات ناخواسته را کاملا رد کند اما حداقل می تواند مانع از رسیدن آنها به ضمیر ناخودآگاه خود شود. به این ترتیب به اطلاعات نمی توانند هیچ قدرت و نفوذی بر اعمال فرد داشته باشند این را میتوانید در یک نمودار که در بحث قوه ذهنی یا همان منطق اورده شده است مشاهده کنید:

 

برنامه نویسی ذهنی
اطلاعات ابتدا توسط خوداگاه فیلتر می شوند.

“انجام این کار آسان نیست ، اما امکان پذیر است زیرا انسان می تواند به آنچه که می خواهد فکر کند و با انچه که به آن فکر میکند می تواند بر ذهن ناخودآگاه تأثیر بگذارد.”

والاس واتلز ، دوره قدرت شخصی – درسهایی در علوم ساختاری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید




سلام جناب علیخانی و تیم زحمتکشتان سپاسگزارم بخاطر اینکه این توانایی و انگیزه را داشتی برای اول خودت که به موفقیت رسیدی و بعد ترویج ان در ایران به یاری خدا این سایت در مسیرم قرار گرفت و ۲ محصول سفارش دادم که همون روز اول اولین نتیجه رویت شد به حول و قوه الهی حتما در اینده نزدیک از نتایج خواهم گفت برای کاربران سایت که میشود .بازهم سپاسگذارم و امیدوارم در این مسیر موفق باشید

این مطلب را به اشتراک بگذارید



امتیاز شما به این مطلب



جست و جو

برای جست و جو کلمه مورد نظر را وارد کنید.

پیام های سیستم

۱۰ راه ساده و زیبا برای ارتباط با راهنمای روح

گابریل برنستین : همه ما راهنماهای روحی داریم ، و هنگامی که شما با راهنمای روح خود رابطه برقرار می کنید راهنمایی های روشن و هوشمندانه ای برای کمک در هر زمینه از زندگی خود دریافت خواهید کرد.

مراحل زیر با هم در ارتباط هستند و به شما کمک می کنند با راهنماهای روحی خود ارتباط برقرار کنید!

در کتاب ابر جاذب نوشته گابریل برنستین او از تجربه خود در مورد احساس وجود راهنمایی معنوی در درون و در اطراف خود و همچنین از ارتباط با آنها سخن می گویید.

آپدیت قدرت اختلالات چند شخصیتی

پدیده شخصیت چندگانه سوالات زیادی راجع به ماهیت آگاهی ایجاد می کند. به طور معمول تحقیقات پزشکی نشان داده است این شخصیت ها در نتیجه یک ضربه شدید به وجود می آیند. اما حتی افراد دارای یک شخصیت  (اکثریت مردم) به دلیل ضربه روحی از تکه تکه شدن روان ، روح و آگاهی خود رنج می برند، این ایده یکی از اصول اساسی روانشناسی است وقتی یک تجربه بسیار آسیب زا برای فرد رخ میدهد و فرد قادر به کنار آمدن با آن نیست ، تجربه به عنوان موجود دیگری جدا می شود تا بتواند با آن کنار بیاید این اتفاق بدون آگاهی آگاهانه از آنچه اتفاق می افتد رخ میدهد.

چگونه با استفاده از قانون جذب و ناخوداگاه در قرعه کشی برنده شوید؟!

بسیاری از افراد برنده شدن در قرعه کشی را امری محال می دانند در حالی که افراد دیگر به راحتی در قرعه کشی بانک ها یا جوایز محصولات یهداشتی و غذایی برنده می شوند ممکن افراد اینطور فکر کنند که ان فرد چقدر خوش شانس است اما همه اینها در ذهن ناخودآگاه و توسط قانون جذب رخ میدهد. برای برنده شدن در قرعه کشی ، ابتدا باید باورهای ناخوداگاه خود را در مورد اینکه قرعه کشی چیست تغییر دهید.

آپدیت تکنیک های تغییر رنگ چشم با استفاده از ذهن

۷ رنگ چشم نادر و منحصر به فرد

چشم ها مطمئناً پنجره هایی برای روح هستند و اگر چیزی در مورد چشم ها یا پنجره ها می دانید ، می دانید که چشم ها با رنگ های مختلفی وجود دارد.

معمولاً وقتی به چشم های افراد اطراف خود نگاه می کنید ، چشمهای قهوه ای ، آبی یا فندقی مشاهده می کنید ، اما برخی از افراد ، خواه این خوش شانسی باشد یا یک بیماری پزشکی ، یک رنگ چشم واقعاً نادر دارند. نادرترین رنگ چشم چه رنگی است و چگونه این رنگ چشم ایجاد می شود؟

خلق اتفاقات به صورت ناخوداگاه-زیگموند فروید

زیگموند فروید ، پدر علم روانکاوی ، متوجه پدیده هایی شد که دیگر دانشمندان زمان او به آنها توجه نکرده بودند، یکی از آنها خلق اتفاقات به صورت ناخوداگاه در زندگی روزمره بود، وی برای توصیف مشاهدات خود کتاب آسیب شناسی روانی مشاهده های زندگی روزمره ، را نوشت.

زیگموند فروید در این کتاب پدیده ها و گفتارهای کوچک روزمره را شناسایی می کند که ما آنها را “غیر منطقی” می نامیم. اصطلاحاً اینها گفتارهایی هستند که منطقی ندارند، در اینجاست که برخی رفتارها مانند لغزش زبان (خطای گفتاری ، که معمولاً به آن لغزش زبان گفته می شود) ، لغزشهای فرویدی و انگیزه های فراموش شده وجود دارد.

۱۰ راه زیرکانه ناخوداگاه که شما را فقیر نگه می دارد!

چگونه با قدرت ضمیرناخوداگاه میتوانم به استقلال مالی برسم؟

به خوبی اثبات شده است که ثروتمندان متفاوت از طبقه فقیر و متوسط و نه فقط در مورد پول فکر می کنند.
همچنین این اختلافات فقط در دیدگاه ها یا گرایش های سیاسی یافت نمی شود. افراد ثروتمند واقعاً الگوهای فکری متفاوت ، پیش فرض های مختلف ، نگرش های ناخودآگاه متفاوتی دارند به عبارت دیگر آنها دنیا را متفاوت از بقیه تفسیر می کنند.

عبارت تاکیدی خرید خانه جدید

آیا می خواهید خانه رویایی خود را جذب کنید؟

در این مقاله برخی از تاکیدات مثبت جذب خانه جدید آمده است که می توانید از آنها استفاده کنید!

اما قبل از شروع به یاد داشته باشید که ابتدا باید تمام افکار و عقاید منفی که متضاد تجیلی خانه رویایی شما می شود را از بین ببرید.

فیلم انگیزشی مین Mine

فیلم انگیزشی Mine داستان سربازی است که حین بازگشت از مأموریت در بیابانی برهوت، یکی از پاهایش روی مین میرود اما او بلافاصله متوجه میشود و پای خود را از روی مین برنمیدارد، به همین دلیل مین عمل نمیکند. بنا به دلایلی خودش نمیتواند مین را خنثی کند پس مجبور میشود چندین روز در انتظار نیروی کمکی باقی بماند. اگر پا را بلند کند بلافاصله مین منفجر میشود و مرگ او حتمی خواهد بود. در عین حال خستگی بیش از حد، گرمای روز، سرمای شب، بی خوابی و ایستادنِ مدام، تشنگی و گرسنگی او را از پا درآورده است.

اپدیت مقاله سابلیمینال مسیج در تبلیغات

پدیده بازاریابی عصبی و ادراک سابلیمینال

ادراک ها شامل انواع تعاملات حسی است که با تأثیر محرکهای بیرونی مانند محیط ، افراد ، اشیاء ، بوها ، صداها ، حرکت ها ، چشایی و رنگها و تأثیر تجربیات مختلف ، ساختار ذهنی را شکل می دهد. ادراک سابلیمینال ، درک یک سری از محرک ها است که فرد از آنها آگاه نیست و علاوه درک با پنج اندام حسی ، تحت تأثیر محرک غیر ارادی قرار می گیرند.

اپدیت مقاله سابلیمینال مسیج در تبلیغات

حقیقت تبلیغات سابلیمینال

در این اپدیت پیام های پنهان و چگونگی استفاده از آنها را در بازاریابی سابلیمینال را بررسی میکنیم.

این یک موضوع واقعا بحث برانگیز است ،در بیشتر موارد ، این فریب به نظر می رسد بنابراین این مقاله را اپدیت کردیم تا بتوانیم از دیدگاه روانشناسی تبلیغات سابلیمینال را بررسی کنیم ، زیرا این حوزه تخصصی فعالیت سایت مانی ام اس است.

انگیزشی گربه ها و پیچتوپیا

داستان انیمیشن دوستان جنگلی درباره این است که پس از آنکه عده ای بیگانه شروع به دزدیدن حیوانات جنگل می کنند، در این میان یک گربه به همراه یک سگ آبی تصمیم به نجات حیوانات در یک ماموریت خطرناک می گیرند و در این مسیر به دوستان صمیمی برای یکدیگر تبدیل می شوند و…

یادگیری زبان چینی

توانایی خود را برای یادگیری زبان چینی با این آلبوم افزایش دهید. یادگیری یک زبان جدید می تواند هیجان انگیز باشد ، اما این اغلب برای برخی دشوار است.

این البوم به منظور کمک به یادگیری زبان برای کسانی که در حال یادگیری زبان چینی هستند طراحی شده است.

۴ نمونه تبلیغات سابلیمینال در ایمیل مارکتینگ

پیام های پنهان یا تبلیغات سابلیمینال در همه جا هستند اگر متخصص بازاریابی باشید می فهمید که این پیام ها تا چه اندازه می توانند حیاتی باشند.

با این حال ، وقتی صحبت از تبلیغات سابلیمینال یا پنهان در ایمیل مارکتینگ می شود به نظر نمی رسد این کار با توجه به برخی از نمونه های معروف که از برندهای بزرگ می بینیم ساده باشد.

چگونه باورهایمان را تغییر دهیم؟راه کار دقیق

ایا فکر می کنید با داشتن هوش بینهایت و یادگیری همه آموزشها ، تغییر باور امری آسان است ؟ اگر اسان بود ما هر باوری را میتوانستیم بدون اینکه ان باور دوباره خودش را نشان بدهد تغییر دهیم ولی با این وجود ، گاهی اوقات یک فکر یا باور به سرعت تغییر می کند. شاید برخی از باورها به آسانی تغییر کنند و برخی دیگر سخت تر .

 

چرا برخی اسان و برخی سخت تغییر میکنند؟ اگر تکنیک های خاصی برای تغییر برخی از باورها کار کند ، اما برای باورهای دیگر کار نکنند چه؟

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری جدید