ناخوداگاه چطور پیام های پنهان را درک میکند؟

ناخوداگاه چطور پیام های پنهان را درک میکند؟
چکیده این مطلب : انتشار : ۱۶ , فروردین , ۱۳۹۸ ۰ نظر ۱۱۳۵ بازدید

منبع شروع تصورات، دوست داشتن ها ، احساسات ما، یا زبان بدن و هر چیزی که به طور غریزی درک می کنیم، به چیزی در ذهن ناخودآگاه ما مرتبط است.

 

چه رابطه ای بین ناخوداگاه و پیام های پنهان وجود دارد؟ پیام های پنهان چه تاثیر بر ناخوداگاه ما میگذارد؟

 

زمانی که راشل به چاندلر با ضبط یک صدا برای ترک عادت سیگار کشیدن کمک کرد آن صدا حاوی یک پیام پنهان بود.(سریال Friends)

ترک سیگار
ترک سیگار با عبارت تاکیدی در سریال Friends

 

منبع شروع تصورات، دوست داشتن ها ، احساسات ما، یا زبان بدن و هر چیزی که به طور غریزی درک می کنیم، به چیزی در ذهن ناخودآگاه ما مرتبط است. این مکانیزم به ما کمک می کند تا فشار شناخت اطلاعات روی ذهن خودآگاه کاهش یابد؛ با پردازش اطلاعات به صورت ناخودآگاه ما به سرعت واکنش و عکس العمل نشان میدهیم. برای طراحان ، اطلاعاتی که در ذهن ناخودآگاه یک کاربر ذخیره می شود مانند معدن طلا می باشد و این  به طراحان اجازه می دهد تا رفتار کاربران را با تحت تاثیر قرار دادن تغییر دهند.

 

یادگیری به صورت پنهان دارای دو جنبه است؛ یکی این است که این رفتار غریزی می شود ، و دیگری این است که فرد تحریک به انجام عملی می شود که در مورد آن برنامه ریزی شده است. رفتار غریزی گاهی اوقات بسیار مرموز، گیج کننده و فردگرا است زیرا طیف گسترده ای از اطلاعات در ناخوداگاه پنهان شده است.

 

ذهن ناخوداگاه مخزن تجربیات زندگی و همچنین ناخودآگاه جمعی که به ارث برده است میباشد ناخودآگاه جمعی همان چیزی است که نسل های گذشته ما از نظر فرهنگ، آداب و رسوم و سنت ها تجربه کرده اند بنابراین هر فردی که عضو جامعه یا جوامع است که سیستم های اعتقادی خاصی را از خود بروز می دهد که بر رفتار و واکنش آن افراد تاثیر می گذارد. افراد وقتی به تنهایی یا زمانی که با عزیزان خود هستند به طور متفاوتی در مراحل اجتماعی متفاوت واکنش متفاوت دارند.

 

مدل ذهن کوه یخ
تشبیه ناخودگاه با کوه یخ توسط Ernest Himingway

 

کوه یخ تصویری از ذهن ناخودآگاه است که ابتدا Ernest Himingway معرفی شد. این مدل به ما کمک کند که بفهمیم ذهن انسان چگونه کار می کند. ما با توجه به بخشی از ذهنمان (ذهن ناخوداگاه) که از آن آگاه نیستیم، آگاهای بسیار محدودی داریم. تمام واکنش های غریزی، احساسات، ترس و غیره توسط بخش ناشناخته بزرگ ذهن ما (ذهن ناخوداگاه) هدایت می شود. حال سوال اینجاست:

 

 

 آیا می توانیم ذهن ناخودآگاهمان و خوداگاهمان را به وضوح ببینیم ؟ معنویان (افراد معتقد ارتباط با روح) به این پاسخ مثبت میدهند که در حال حاظر خارج از محدوده این مطلب است. با این حال، برای طراحان دانستن این امر مهم است که بدانند مشاهده رفتار سطحی کاربر کافی نیست؛ مهم این است که در عمیق ناخودآگاه افراد انگیزه را توسعه دهند به عبارت دیگر رابطه ای بین ناخوداگاه و پیام های پنهان برقرار می شود، زیرا پیام های پنهانی دروازه ورود به رفتار غریزی انسانی هستند و پیام های پنهان ابزاری قدرتمند برای نفوذ به ذهن هستند.

 

 

وادار کردن رفتار نسبتا امری مشکل است. هرکسی که تلاش می کند افکاری جدید را به ذهن عموم وارد کند نیاز به مطالعه ذهن در یک سطح کاملا جدید دارد. به عنوان مثال، چه رنگی چه چیزی را تحریک می کند؟ مردم چگونه به یک صدا / موسیقی خاص پاسخ می دهند؟ واکنش آنها به تصاویر ابتدایی چیست؟ آنها به چه چیز اعتقاد دارند؟ دانستن پاسخ این سوال ها به طراحان کمک میکند ایده های خاص خود را در ذهن مردم وارد کنند به عنوان مثال رفتار ناخودآگاه القا شده، از تاثیر تبلیغات «کوکا کولا».

 

برند کوکاکولا
طراحی کوکاکولا تشنگی سیرنشدنی را القا میکند

 

قرمز در این برند تجاری نماد قدرت، انرژی، طراوت است و ترتیب رنگی تیره سریال بطری حرکت به سمت بی نهایت را نشان می دهد .

 

این وعده تشنگی سیرنشدنی را القا میکند و موسیقی با سرعت گام بالا هماهنگی کاملی با این تبلیغ دارد و افرادی که در معرض این آگهی بمباران می شوند به صورت ناخودآگاه شروع به دوست داشتن محصول می کنند.اما چطور این اتفاق می افتد؟ رنگ قرمز نشان دهنده شور و هیجان و اعتماد به نفس است، مردم به این دلیل ترجیح می دهند این محصول را دوست داشته باشند. این تبلیغات در یک طیف بسیار پررنگ با بازیگران جدید، مکان های هیجان انگیز و غیرقابل پیش بینی ظبط می شود و در نهایت این محصول نیاز به تشنگی را برآورده می کند.

 

طراحان اندیشه و رفتار را وادار به تغییر می کنند که این می تواند تنها از طریق تجسم کاربر انجام شود. طراحان باید بدانند که چگونه رنگ ها، تصاویر یا صداهای خاص بر روی درک کاربر تاثیر می گذارد. نام تجاری جدید برای شرکت ها کمک می کند تا دوباره مردم را تحریک کنند به لوگوی Apple نگاه کنید تکامل این لوگو دلیلی داشت و این تکامل لازم است زیرا جمعیت در حال تغییر است.

 

لوگو اپل
لوگو اپل نماد واقعی از دانش شفاف است

 

اپل “نماد کتاب مقدس” میوه دانش “و در یک نشانه باغ بهشت را نشان می دهد و این  اولین لوگوی اپل را ایجاد کرد. لوگوی دوم بر روی میوه سیب، ، که تا حدی خورده شده ( توسط آدام و حوا) تمرکز دارد. لوگوی سوم با حذف رنگ ها میوه را نماد واقعی از دانش شفاف می داند.

 

یادگیری به صورت پنهان احتمالا یکی از مهمترین جنبه های طراحی است . طراحان در سال های اخیر اهمیت یادگیری پنهان را متوجه شده اند و تلاش کرده اند تا آن را پیاده سازی کنند. این واقعا جالب است بدانیم که مسیر ما را به کجا هدایت می کند.

 


اطلاعات بیشتر:

تاثیر شگفت انگیز پیام های پنهان

آزمایش پیام های پنهان

تحقیقات و یافته های الدون تیلور ( پیام پنهان )

تاریخچه و روانشناسی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید




سلام جناب علیخانی و تیم زحمتکشتان سپاسگزارم بخاطر اینکه این توانایی و انگیزه را داشتی برای اول خودت که به موفقیت رسیدی و بعد ترویج ان در ایران به یاری خدا این سایت در مسیرم قرار گرفت و ۲ محصول سفارش دادم که همون روز اول اولین نتیجه رویت شد به حول و قوه الهی حتما در اینده نزدیک از نتایج خواهم گفت برای کاربران سایت که میشود .بازهم سپاسگذارم و امیدوارم در این مسیر موفق باشید

این مطلب را به اشتراک بگذارید



امتیاز شما به این مطلب



جست و جو

برای جست و جو کلمه مورد نظر را وارد کنید.

پیام های سیستم

آپدیت البوم ۱۰۱ بار سریعتر ثروتمند شوید

آیا کسب درامد  زیاد سخت است ؟ خوب، این میتواند به دلیل اعتقادات منفی در مورد پول باشد که در ذهن ناخودآگاه ریشه کرده است برای اینکه سریعتر ثروتمند شوید باید این باورها را حذف کنید !!

سابلیمینال مسیج در تبلیغات

در این مقاله چگونگی استفاده از سابلیمینال مسیج در تبلیغات را بررسی خواهیم کرد.

همانطور که دیوید اوگلیوی David Ogilvy پدر تبلیغات گفت: ” یک تبلیغ خوب تبلیغی است که محصول بدون جلب توجه به خودش فروخته شود”

متعادل کردن چاکرای خاجی

آیا احساس کسلی ، بدون انرژی یا احساس گناه دارید؟ اگر این طور است ممکن است چاکرای خاجی (ساکرال) یا Svanhisthana  شما کم تحرک و یا غیر فعال باشد.

این البوم به شما کمک می کند تا مرکز انرژی هیجان ، شور جنسی خود را باز کنید و چاکرای خاجی را پاکسازی و تعادل را برقرار کنید.

چاکرای خاجی در زیر شکم ، در نزدیکی طحال قرار دارد و به رنگ نارنجی متصل است.

متقاعد کردن ذهن با سابلیمینال یک پدیده جدید نیست!

در طول ۲۵ سال گذشته ، استراتژی های بازاریابان دنیا در حال تغییر بوده است. یکی از روندهای برجسته ، جذابیت روز افزون دستگاههای پیشرفته برای تشخیص هویت یا فعال کردن نتایج امیدوارکننده تر برای محصولات یا خدمات است.

با توجه به این فعالیت جدید تعدادی از موسسه های بازرگانی که با صراحت به دنبال گسترش بیزینس خود هستند از وسایل ارتباطی سابلیمینال به عنوان ابزاری با اهداف کاملاً متفاوت استفاده می کنند.

۴۲ عبارت تاکیدی رابطه عاشقانه

یا تاکنون تلاش کرده اید رابطه خود را شریک زندیگتان با خودتان بهتر کنید؟ اگر چنین است هر روز از عبارت تاکیدی های این مطلب برای رسیدن به این هدف استفاده کنید و ذهن خود را برای داشتن رابطه فوق العاده شرطی کنید.

انگیزشی کلاشنیکف

داستان این فیلم بیوگرافی درباره میخائیل تیموفویچ کلاشنیکوف که سازنده و مخترع سلاح کلاشنیکف می باشد و …

۹ واقعیت که باید در مورد ناخوداگاه بدانید! + کتاب تمرین رایگان

در این مقاله ، ضمیرناخوداگاه شما یک سیلی محکم به صورت شما خواهد زد و نتایجی که بعد از دانستن این مطالب بدست می آورید بسیار چشمگیر خواهد بود به خصوص وقتی که از کتاب تمرین رایگان که در انتهای مطلب قرار دارد استفاده کنید.

جذب ماشین رویایی

تصور کنید که پشت فرمان ماشین رویایی خود نشسته اید، استارت را می زنید و با غرور پای خود را روی گاز می فشارید موتور با صدای بسیار زیبا پاسخ شما را می دهد. اگر راهی برای تبدیل کردن این رویا به واقعیت وجود داشته باشد چه خواهید کرد؟

با استفاده از این البوم متوجه می شوید که چگونه به یک آهنربای ماشین تبدیل شوید!

انگیزشی دوستان جنگلی

داستان انیمیشن دوستان جنگلی درباره این است که پس از آنکه عده ای بیگانه شروع به دزدیدن حیوانات جنگل می کنند، در این میان یک گربه به همراه یک سگ آبی تصمیم به نجات حیوانات در یک ماموریت خطرناک می گیرند و در این مسیر به دوستان صمیمی برای یکدیگر تبدیل می شوند و…

نحوه استفاده از پیام های پنهان یا سابلیمینال مسیج که در زندگی و بیزینس به شما کمک میکنند

سابلیمینال مسیج چه تاثیر میتواند بر زندگی شما داشته باشد؟ و چگونه شرکت ها از آن برای برنامه ریزی شما برای انجام کاری استفاده میکنند؟ چند دقیقه وقت بگذارید تا پیام های پنهان یا سابلیمینال مسیج های محیط زندگی خود ارزیابی کنید و بدون تلاش اضافی مغز خود را برای آنچه در حال تلاش برای بدست آوردن آن هستید برنامه ریزی کنید

استاد ضمیرناخودگاه شوید!

اگر می خواهید از قدرت ناخودآگاه ذهن خود استفاده کنید و آن را به بهترین دوست خود تبدیل کنید و در نهایت در مسیر رشد شخصی قرار بگیرید این مقاله یک راهنمای جامع است که به شما مهمترین راهکارهایی که باید در این فرایند یاد بگیرید آماده شده است.

۶ راز قدرتمند برای داشتن یک ذهن ثروتمند!

ثروت از ذهن شروع می شود.

اگر کسی طرز فکر و یا اعتقادات درستی در مورد ثروت نداشته باشند ، هرگز نمی توانند ثروتمند شود. درعوض ، همه ترسها ، ناامیدی ها و اعتقادات محدود ، او را تحت فشار قرار خواهد داد.

برای رسیدن به موفقیت ، مجبورید ذهنیت قدیمی خود را کنار بگذارید ، مجبورید اعتقادات منفی که شما را از زندگی که دوست دارید دوره کرده است خلاص شوید.

انگیزشی پی کی

غریبه ای در شهر است و سوالانی به ذهنش می رسد که تا به حال به ذهن کسی نرسیده است. در نهایت پاسخ این سوال ها او را راهی یک سفر شاد، مهیج و ….

۲۸ رفتار که شما را غیرقابل توقف می کند

بسیاری از افراد موفق در آنچه که انجام می دهند خوب هستند ، برخی حتی نخبه هستند اما تعداد کمی از آنها کاملاً غیرقابل توقف هستند.کسانی که غیرقابل توقف هستند در دنیای خودشان هستند آنها با کسی به جز خودشان رقابت نمی کنند.شما هرگز نمی دانید که برنامه بعدی آنها چه است حتی اگر آنها با شما رقابت نکنند ، باعث می شود شما با آنها رقابت کنید.

آیا شما غیر قابل توقف هستید؟ بیایید شروع کنیم:

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری جدید