شکست بخشی از موفقیت است! ۷ دلیل برای اینکه نباید نگران شکست باشید

شکست بخشی از موفقیت است! ۷ دلیل برای اینکه نباید نگران شکست باشید
چکیده این مطلب : انتشار : ۱۱ , خرداد , ۱۴۰۰ ۰ نظر ۱۰۸۵ بازدید زمان مطالعه ۳۲ دقیقه پادکست به زودی

اگر آنقدر از شکست می ترسید که هرگز چیزی را امتحان نکنید از چیزی که هستید راضی خواهید شد و از ریسک کردن خودداری می کنید. اگر از شرایط خود راضی شوید کسی دیگر در شغل شما موفق می شود زیرا شما رشد خود را متوقف کرده اید. بنابراین باید از شکست به عنوان راهی برای ادامه زندگی خود استفاده کنید تا بتوانید به جلو حرکت کنید. صرف نظر از اینکه شرایط فعلی چگونه است هرگز از خواسته های خود دست نکشید.

 

همه ما در مرحله ای از زندگی خود شکست را تجربه کرده ایم، این اتفاق بیشتر اوقات احساس خوبی درون ما ایجاد نمی کند به علاوه تلاش برای ایجاد بهبودی پس از شکست می تواند طاقت فرسا و غیرممکن به نظر برسد.

 

با این وجود شکست یکی از عناصر حیاتی رشد و موفقیت است زیرا در واقع شکست به معنای شکست نیست بلکه به معنای کسب تجربه برای بهتر شدن است. بسیاری از افراد موفق در طول زندگی شگفت انگیز خود چندین بار فرایند شکست را تجربه کرده اند. اگر حاضر نیستید با مشکلات احتمالی روبرو شوید و آنها را حل کنید به دست آوردن موفقیت امری دشوار است.

 

ما بیش از دستاوردهای خود می توانیم از شکست های خود درس بگیریم ، بنابراین با شکست ها (تجربه ها) شانس خود را برای پیشرفت در آینده افزایش می دهیم. از آنجا که شکست در طول زندگی اجتناب ناپذیر است ، چه بزرگ و چه کوچک ، هیچ کس نمی تواند از عقب نشینی گاه و بیگاه جلوگیری کند.

 

برای اینکه دقیقا درک کنید شکست چگونه می تواند به شما در دستیابی به موفقیت کمک کند ، ما در مورد روش های مقابله با شکست به عنوان یک مهارت اساسی صحبت خواهیم کرد. چرا یادگیری از اشتباهات شما می تواند الهام بخش باشد و چگونه شکست می تواند محرک پیشرفت باشد و ما را قدرتمندتر کند. این اتفاق می تواند شما را تحت تأثیر قرار داده و به پتانسیل واقعی و ایجاد ذهنیت چگونگی برخورد با موانع برسید. بنابراین هفت دلیل که چرا شکست تجربه ای ضروری در زندگی شما است در ادامه آورده شده است.

 

شکست

 

چرا شکست بخشی از موفقیت است

افراد موفق و صاحب نظران هر دو پذیرفته اند که شکست هنگام رسیدن به موفقیت ، یک عنصر اساسی است. به این دلیل که یادگیری یکی از مولفه های مهم موفقیت است. به علاوه ، یادگیری از اشتباهات می تواند شما را به سمت موفقیت حرکت دهد و شما را به شخص با تجربه تری بدل کند. از بسیاری جهات این اتفاق همچنین می تواند به شما را در بدست آوردن پتانسیل واقعیتان هدایت کند و شما را به یک ذهنیت شجاعانه مجهز کند. در ادامه دلایل اصلی شکست و آنچه را که شما را از دستیابی به اهدافتان باز می دارد را درک کنید.

 

اگر می خواهید در زندگی موفقیت خود را بدست آورید ، دانستن اینکه چگونگی پس از شکست به مسیر خود برگردیم و ناامید نشویم مهارت مهمی است. بسیاری از کارشناسان معتقدند افرادی که از شکست می ترسند احساس بی لیاقتی می کنند. بنابراین نتیجه آن می تواند ناتوانی در اقدام کردن و حرکت کردن باشد و این اهمال کاری ها می تواند هزینه های بیشتری نسبت به وقت شما را هدر دهد. اگر اهمال کاری باعث نابودی شما می شود باید قبل از ادامه مسیر پیشرفت ، اهمال کاری را ریشه کن کنید.

 

اگر نگران هستید و به خودتان اعتماد ندارید هرگز از خط شروع فراتر نخواهید رفت. با این حال اگر فقط کمی از شکست می ترسید اما معتقد هستید که می توانید به اهداف خود برسید احتمال بیشتری برای رسیدن به اهداف خود را دارید. بنابراین اگر به هر دلیلی در این لحظه فعلی احساس شکست می کنید باید درک کنید که شکست بخشی از زندگی است. برای اثبات این موضوع چندین روش را بررسی میکنیم که باعث می شود شکست را درک کنید.

 

۱: کنار آمدن با شکست یکی از مباحث اساسی موفقیت است

شکست می تواند یک تجربه چالش برانگیز باشد با این وجود شما یاد می گیرید که چگونه از پس شکست ها برآیید و در برابر مشکلات مقاوم باشید و در این صورت است که در دستیابی به موفقیت در آینده شانس بیشتری خواهید داشت. هرچه مهارت بیشتری از شکست خوردن ها بدست آورید شکست آسیب کمتری به شما می زند. اگر بتوانید ترس ، نگرانی و تردید را کنار بگذارید می توانید از فرصت هایی که در پیش روی شما قرار میگیرند بهترین بهره را ببرید.

 

اگر برخی از اتفاقات ناشی از شکست را تجزیه و تحلیل کنید متوجه خواهید شد آن شکست ها نه تنها شما را از موفقیت دور نکرده اند بلکه به شما کمک کرده اند تا با اطمینان بیشتری رشد کنید. پم بائر – Pam Bauer مربی زندگی ، نکته ای زیبا را در مورد شکست گفت: “شکست مهارت پیشرفت کردن است. اگر سقوط و عقب نشینی دارید ، مطمئن باشید که وارد موقعیت های جدید می شوید زیرا می دانید که هر اتفاقی رخ دهد می توانید از پس آن برآیید”.

شکست

۲: شکست به ما کمک می کند تا از اشتباهات خود بیاموزیم

تحقیقات علمی وجود دارد که نشان می دهد ما با یادگیری از اشتباهات خود باهوش تر می شویم. به عنوان مثال ، دو مطالعه در ژورنال روانشناسی کاربردی در اوایل سال ۲۰۰۰ نشان داد که اشتباهات ما میزان بالاتری از یادگیری را در افراد ایجاد می کند. شموئل الیس – Shmuel Ellis هر دو مطالعه را برای دانشگاه تل آویو انجام داد.

 

در طول تحقیقات ، الیس دو شرکت جداگانه از سربازان را که برای نیروهای دفاعی اسرائیل کار می کردند مورد بررسی قرار داد. در هر گروه سربازان آزمایش شدند تا ببینند که چگونه در تمرینات ناوبری عملکرد خوبی دارند. پس بررسی نتیجه به آنها ارائه شد بنابراین آنها آماده بودند تا در مورد عملکرد خود صحبت کنند.

 

اولین گروه از سربازان مورد بررسی رویدادهایی قرار گرفتند که فقط به اشتباهات مختلف آنها اشاره شد. با این حال ، گروه دوم بر اساس آنچه که با موفقیت انجام دادند و آنچه با شکست انجام دادند ارزیابی شدند. الیس و محققان مشاهده کردند که گروهی که شکست را تجربه کرده بودند فرآیند تفکر سازنده تری نسبت به آنهایی که موفقیت را تجربه کرده بودند نشان دادند. این مطالعه نشان می دهد که ما برای موفقیت پس از شکست تلاش می کنیم ، اما هنگامی که به یک مرحله از موفقیت رسیدیم ، میل به پیشرفت کاهش می یابد.

 

 

۳: شکست می تواند باعث رشد شود و به موفقیت منجر شود

وقتی موفقیت را تجربه کرده اید از آن شکست هایی که خوردید قدردانی می کنید. دلیلش این است که عامل موفقیت معمولاً به این معنی است که قبل از رسیدن به موفقیت ناامیدی و چالش هایی را تجربه کرده اید. محققان نشان می دهند که شکست می تواند الهام بخش باشد و باعث شود شما بیشتر تلاش کنید و در نهایت به شما کمک می کند احتمال موفقیت خود را افزایش دهید.

 

علاوه بر این ، بسیاری از عوامل دیگر مانند شخصیت و انگیزه های اصلی شما برای رسیدن به موفقیت می توانند بر پیشرفت شما تأثیر بگذارند. به عنوان مثال ، برای درک اینکه چگونه اراده می تواند به موفقیت منجر شود ، اسامی افراد فوق العاده موفقی در زیر آورده شده است.

 

آیا می دانید ادیسون قبل از اینکه لامپ را با ایجاد کند بیش از هزار بار شکست خورد؟ پس از ایجاد لامپ خبرنگار از او پرسید: “۱۰۰۰ بار شکست خوردن چه حسی داشت؟” ادیسون پاسخ داد: “من ۱۰۰۰ بار شکست نخوردم” “لامپ یک اختراع با ۱۰۰۰ قدم بود.”

 

جی.کی. رولینگ هنگامی که شروع به نوشتن داستان هری پاتر کرد ، از کار خود به عنوان معلم اخراج شد. حداقل دوازده بار داستان او توسط ناشران مختلف رد شد ، اما او هرگز امید خود را از دست نداد و اجازه نداد “نه” مانع راه او شود.

 

بنابراین ممکن است تلاش های شما طول بکشد تا مسیر درست را پیدا کنید و به موفقیت برسید. به آنچه وینستون چرچیل گفت توجه کنید: “موفقیت از شکستی به شکست دیگر بدون از دست دادن اشتیاق است.” چرچیل اروپا را از حمله نجات داد ، بنابراین به نظر می رسد که او مفاهیم موفقیت و شکست را به طور دقیق درک کرده بود.

 

۴: شکست باعث ایجاد ذهنیت “من میتوانم” می شود.

بندرت افرادی داستان افرادی که فقط یک بار تلاش کرده اند و به ثروت رسیده اند را شنیده اید. رشد و یادگیری واقعی در شکست هاست که باعث موفقیت دائمی شما می شود.هر بار که فردی شکست بخورد اطلاعات بیشتری درباره خود ، خواسته ها و مواردی که برای دفعه بعدی باید از آنها اجتناب کند کسب خواهد کرد. اگر موفقیت آسان بود هر کسی میتواند آن را داشته باشد، به این ترتیب اگر به اهمیت تلاش فکر کنید درک خواهید کرد که بدون یادگیری از شکست ها تلاش برای موفقیت ،امری نشدنی است.

 

چاد هاردویک – Chad Hardwick ، بازیگر و تهیه کننده نمایش Talking Dead ، گفت: “هیچ انسانی هرگز با شکست نخوردن موفق نشده است. هرچه بیشتر شکست بخورید ، بیشتر بهبود پیدا می کنید و بیشتر پیشرفت می کنید. آیا تا به حال کسی را ملاقات کرده اید که همیشه در همان بار اول موفق شده است؟

 

همه ما گه گاه با شکست روبرو می شویم و این چیز بدی نیست. بنابراین دفعه بعدی که تصمیم گرفتید یک کار جدید را انجام دهید ، خواه شغل جدیدی باشد یا کارآفرینی ، به خودتان بگویید که اگر در این مسیر موفق نشدید اشکالی ندارد ، اما مطمئن شوید که خود را از آن بیرون می کشید و مجدد مسیر خود را تا اتمام کار ادامه می دهید.

 

 

۵: شکست یک مربی است

شاید یکی از نکات مثبت آن این باشد که شکست یک مربی عالی است. ما می توانیم این را با بررسی برخی از متفکران استثنایی که در طول تاریخ زندگی کرده اند بررسی کنیم. با شناختن بیشتر از این شخصیتهای مشهور و موفق ، متوجه می شویم که آنها ترسی از شکست نداشته اند زیرا آنها از آن درس میگیرند.

 

فروید و حتی کارآفرینان موفقی که امروز مشاهده می کنیم ، همه آنها به شما خواهند گفت که شکست آنها را به سمت موفقیت هدایت کرده است، رالف هیت ، که یکی از شرکای گروه رهبری همکاری است و همچنین نویسنده کتاب Celebrating Failure: The Power of Risking، Making Mistakes and Thinking Big ، این جمله مهم را در مورد اینکه چگونه شکست بهترین معلم زندگی بیان کرد:

 

“شکست بزرگترین معلم زندگی است اما متأسفانه ، اکثر مردم ، و به ویژه فرهنگ های محافظه کار شرکت ها ، نمی خواهند شکست را بپذیرند در عوض آنها تصمیم می گیرند که ایمن اقدام کنند و همان گزینه های امن را بارها و بارها تکرار کنند. آنها با این باور تلاش می کنند که اگر هیچ موفقیتی ایجاد نکنند توجهی را به خود جلب نمی کنند و هیچ کس سر آنها فریاد نخواهد کشید زیرا شکست نخورده اند”

 

اگر نگاهی به موفق ترین شرکتهای موجود حال حاضر جهان بیندازید ، متوجه خواهید شد که بسیاری از شرکتهای پیشرفته مانند Virgin Atlantic ، Intuit ، Corning و General Electric ، همه می دانند که دستیابی به موفقیت به واسطه شکست هایی که خورده اند بستگی دارد. افرادی که این نوع شرکت ها را اداره می کنند نگران شکست خوردن نیستند ، زیرا اشتباهات خود را به دستاوردها و موفقیت های آینده تبدیل می کنند. تصمیم گیری به موقع یکی از ویژگی ها و عادت یک مدیرعامل موفق است. توانایی درک فرصت های جدید و نپرداختن به “چه می شود” باعث موفقیت آنها می شود.

 

سریعترین راه موفق شدن داشتن نگرشی نترسیدن از شکست است، رهبران و کارگران در خط مقدم برای اینکه کارهای خود را به خوبی انجام دهند و موفق باشند و شرکت های خود را رقابتی نگه دارند ، هر روز با شکست ها دست پنجه نرم میکنند. آنها ایده های مخاطره آمیز ، پرتحرک ، برنامه ها ، سخنرانی ها ، مشاوره ، فناوری ، محصولات ، لوایح و موارد دیگر را ارائه می دهند و آنها باید همه اینها را بدون ترس و هراس از شکست ، طرد یا مجازات انجام دهند.

شکست

۶: شکست در افزایش پتانسیل واقعی شما کمک می کند

شکست در دستیابی به تمام توانایی های یک انسان کمک میکند. این واقعیت برای شما نیز صادق است زیرا برای رسیدن به بالاترین پتانسیل خود در بیشتر زمینه های زندگی باید بر چالش ها غلبه کنید. اگر می خواهید به بزرگترین چیزی که می خواهید تبدیل شوید باید با توانایی هایتان ارتباط واضح تری برقرار کنید و خود را از طریق چالش هایی که احتمالاً با آنها روبرو می شوید ارزیابی کنید.

 

وقتی به ذهنیت “نترس” فکر کنید ، مخترعان ، کاوشگران و محققان را می بینیم که همه این شخصیت ها می دانستند که شکست بخشی اساسی در دستیابی به موفقیت است.

همه خواهان موفقیت هستند با این وجود ، برای دستیابی به موفقیت باید توانایی خطرپذیری داشته باشید. انجام کارهایی مانند رشد خود ، شروع یک کار جدید یا شروع یک رابطه جدید با کسی ممکن است خطرناک باشد اما اگر می خواهید به موفقیت های قابل توجه دست پیدا کنید باید خطرات قابل توجهی را بپذیرید.

 

برای مثال ، بیایید نگاهی به زندگی هواپیمابر معروف Amelia Earhart بیندازیم. ارهارت در طول زندگی خود بسیاری از رکوردها را شکست و به چندین مقام اول دست یافت ، از جمله تجربه چشمگیر تبدیل شدن به اولین خلبان انفرادی زن که بر فراز اقیانوس اطلس پرواز کرد و همه اینها در حالی است که ارهارت هرگز از آخرین پرواز خود برنگشت ، او به احتمال زیاد می دانست که کاری که انجام می دهد خطرناک است اما می دانست دستاوردی که کسب می کند ارزش این خطر را دارد.

 

جان ماکسول ، نویسنده کتاب “عدم موفقیت و حرکت رو به جلو: تبدیل اشتباهات به پله ای  برای موفقیت” ، درباره ارهارت می گوید: “توصیه های [ارهارت] در هنگام خطر ساده و مستقیم بود:‘ تصمیم بگیرید که آیا هدفتان ارزش خطر کردن را دارد یا نه. اگر چنین است دیگر نگران نباشید ” این بدان معنی است که شما باید قبل از اقدام هر کاری ریسک هایی که قرار است رخ دهد را بپذیرید و آماده باشید.”

 

۷: شکست می تواند به شما در دستیابی به ذهنیت شجاع بودن کمک کند

جان ماکسول همچنین در کتاب ” Failing Forward: تبدیل اشتباهات به پله های موفقیت ” می گوید یکی از بزرگترین اسرار موفقیت این است که در داخل منطقه امن خود نمانید و برای خارج کردن خود از این منطقه تلاش کنید” حتی اگر به طرز وحشتناکی شکست بخورید ، اگر تلاش خود را ادامه دهید موفق خواهید شد. علاوه بر این ، شما باید شجاعت زیادی پیدا کنید تا مایل به انجام این نوع خطرات شوید.

 

به محض اینکه در مورد استعدادها و نقاط قوت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید در آزمونهای بعدی قویتر خواهید بود. اگر چیزی برای شما خطرناک به نظر می رسد ، بدانید که این دقیقاً می تواند به شما کمک کند. با این حال باید ذهن خود را برای روبرو شدن با ترس آماده کنید.

 

مثبت باشید

شما باید یک نگرش مثبت را به طور مداوم حفظ کنید. بنابراین مهم نیست که با چه چالش هایی روبرو شوید ، درس هایی که از هر ماجراجویی دریافت می کنید را یاد بگیرید و به حرکت خود ادامه دهید. از آنجا که از نظر شخصیتی همه مثبت نیستند ، برخی از افراد باید با انتخاب مثبت اندیشی زندگی خود را شروع کنند پس از انجام این کار ، اولین قدم را برای دستیابی به داشتن یک ذهنیت شجاع و نترس بودن برداشته اید.

 

از مطالب انگیزشی استفاده کنید

باید عادت به خواندن و گوش دادن به مطالب انگیزشی داشته باشید تا بتوانید آن نگرش مثبت را به طور مداوم حفظ کنید. با استفاده مداوم از محتوای انگیزشی ، باید آن نگرش مثبت را حفظ کنید. اگر شکست ها و واکنش های افراد موفق در جهان را مطالعه کنید ، می توانید از اشتباهات و موفقیت های آنها درس بگیرید.

 

۷ دلیل اینکه چرا باید شکست را بپذیرید

برای آن دسته از شما که بیوگرافی های زیادی را مطالعه کرده اید ، احتمالاً می دانید که موفقیت شامل شکست نیز است. چرچیل در کلاس ششم خود شکست خورد ، او در هر انتخاباتی که شرکت می کرد شکست خورد تا اینکه در ۶۲ سال نخست وزیر شد. وقتی در مورد چرچیل اطلاعات بیشتری کسب کنید ، بدون شک خواهید دید که چگونه پس از سالها ناکامی ، می توانید یک نگرش مثبت را حفظ کنید.

 

آلبرت انیشتین مثال عالی دیگری را در مورد شکست است. انیشتین تا چهار سالگی یک کلمه حرف نمی زد و تا هفت سالگی قادر به خواندن نبود. پدر و مادرش فکر می کردند او زیر هوش متوسط است. اینشتین حتی از مدرسه اخراج شد زیرا به نظر می رسید تمایلی به یادگیری ندارد ، اجتماعی نیست و اغلب رویاپردازی میکرد. با این وجود انیشتین هرگز تسلیم نشد و به یکی از بزرگترین مخترعان تاریخ تبدیل شد.

 

در نتیجه می بینید که مادامی که بخواهید از اشتباهات خود درس بگیرید و مثبت بمانید شکست می تواند به نفع شما باشد، در ادامه دلایلی برای شما آورده ایم که شکست نه تنها نمی تواند بد باشد بلکه میتوانید یک اتفاق خوب نیز باشد.

 

 

۱: شکست باعث شهامت می شود

حتی اگر شکست بخورید و به خواسته خود نرسیدید ، در این صورت حداقل سعی کردید کاری انجام دهید. مردم اجازه می دهند ترس از عدم موفقیت آنها را عقب نگه دارند و هرگز به آرزوهای خود نمی رسند. این یکی از دلایلی است که شما هرگز نباید نگران موفق نشدن باشید زیرا حداقل آنقدر شجاع بودید که آن را امتحان کنید. با این حال شجاعت به معنی نترسیدن نیست بلکه این به این معنی است که با وجود ترس باز هم عمل کنید. هنگامی که آماده امتحان کردن هستید حتی اگر ممکن است شکست بخورید شجاعت خود را نشان دهید.

 

۲: شکست به شما کمک می کند تا قوی تر شوید

وقتی بار اول نتوانید نتایج دلخواه خود را بدست آورید ، دفعه بعدی برای موفقیت بیشتر تلاش خواهید کرد. به احتمال زیاد در ابتدا احساس دلسردی و ناراحتی خواهید کرد ، اما به طور معمول این برای همیشه دوام نخواهد داشت. هنگامی که این احساسات را پشت سر می گذارید دوباره احساس می کنید باید تلاش کنید بنابراین شکست می تواند به شما کمک کند تا برای دریافت نتیجه متمرکز شوید.

 

۳: شکست باعث رشد و توسعه شحصیت شما می شود

مصاحبه توماس ادیسون را که قبلاً به آن اشاره کردیم به یاد دارید؟ ادیسون هرگز تلاش های خود را “شکست” نمی نامد. در عوض او گفت حداقل صد روش را پیدا کرده است که کارساز نیستند. ادیسون ذهنیت نبوغی داشت که شبیه همان ذهنیت یک فرد موفق است. برای این افراد ، عدم دستیابی به نتیجه مناسب چیز بدی نیست، این فقط یک فرصت دیگری است که چیز دیگری را امتحان کنید و رشد کنید. (هدف را تغییر ندهید، راه رسیدن به آن را تغییر دهید.)

 

۴: شکست ، مهارت های شما را افزایش می دهد

اگر تلاش می کنید و به نتیجه نمی رسید ، پس باید روی خودتان کار کنید تا قدرت هایتان را افزایش دهید و به طور مکرر تلاش کنید. با این حال ، شما باید یاد بگیرید که چگونه این مسئله را حل کنید و سعی کنید نتیجه صحیح را بدست آورید ، و این نیاز به توسعه شخصی دارد ، بنابراین اگر می خواهید به موفقیت برسید باید مایل باشید که به خارج از منطقه راحتی خود بروید. با عبور از شکست هرگز مانند گذشته نخواهید بود.

 

۵: شکست می تواند فرصت های جدیدی را برای شما فراهم کند

وقتی شکست می خوریم غالباً به فرصت های جدیدی برخورد می کنیم که اگر شکست نمی خوردیم هرگز فرصت تجربه آنها را نداشتیم. بعضی اوقات باید قبل از باز شدن یک درب ، درب دیگری را ببندید. شکست یکی از راه های بستن در است و لازم نیست که پایان همه چیز باشد در عوض ، می توان آن را آغازی تازه دانست.

 

۶: شکست یعنی پاسخ داده به عملی که انجام داده اید

اگر شما هرگز تلاش نکنید ممکن است هرگز ندانید که آیا آنچه می خواستید امتحان کنید مناسب است یا نه. اگر وقت خود را صرف وسواس در مورد این واقعیت کنید که اول باید جواب را بدانید تا اقدام کنید این تفکر شما را در همین مرحله نگه می دارد، زیرا تا زمانی که ایده ای را امتحان نکنید نمی دانید نتیجه می دهد یا نه؟ وقتی موفق نمی شوید ، حداقل می توانید از منظری دیگر دوباره امتحان کنید.

 

۷: شکست ، احتمال موفقیت شما را افزایش می دهد

اغلب تحقیقات در مورد موفقیت به ما می گوید که افرادی که در اوج موفقیت شغلی خود هستند همان افرادی هستند که بیشترین شکست ها را خورده اند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که باید تلاش زیادی برای یادگیری چیز جدیدی انجام دهید ، موفق تر از کسی هستید که در همان ابتدا موفق شده است. این به این دلیل است که شما روشهایی که منجر به نتیجه نمی شود را میدانید که این باعث می شود نسبت به کسی که هنوز چنین چیزی را تجربه نکرده اید برتری داشته باشید.

 

 

بنابراین ، نباید احساس کنید که شکست های شما بدشانسی هستند. شما باید هر تلاشی را تجزیه و تحلیل کنید تا در نهایت بتوانید به اهداف خود برسید و موفقیت کسب کنید. هر زمان که شکست می خورید همیشه یک درس اساسی برای یادگیری وجود دارد. با دریافت آن درس به عنوان یک فرد رشد خواهید کرد و فرصت های جدیدی پیدا خواهید کرد که پیش از شکست هرگز نمی دیدید.

 

شما باید از منطقه آرامش خود خارج شوید و به اهداف خود حمله کنید زیرا اگر در نهایت ناکام شدید ، باید سریع برگردید و به تلاش خود ادامه دهید. شما باید هر شکستی را به عنوان فرصتی برای یادگیری چیزی جدید و رسیدن به رشد نگاه کنید. هر شکست را باید گامی در مسیر موفقیت دانست. به یاد داشته باشید اگر جرات تجربه شکست را ندارید ، احتمالاً هرگز به موفقیت نخواهید رسید.

 

نتیجه گیری نهایی

اگر آنقدر از شکست می ترسید که هرگز چیزی را امتحان نکنید از چیزی که هستید راضی خواهید شد و از ریسک کردن خودداری می کنید. اگر از شرایط خود راضی شوید کسی دیگر در شغل شما موفق می شود زیرا شما رشد خود را متوقف کرده اید. بنابراین باید از شکست به عنوان راهی برای ادامه زندگی خود استفاده کنید تا بتوانید به جلو حرکت کنید. صرف نظر از اینکه شرایط فعلی چگونه است هرگز از خواسته های خود دست نکشید.

 

چطور به خواسته هایمان برسیم؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید




سلام جناب علیخانی و تیم زحمتکشتان سپاسگزارم بخاطر اینکه این توانایی و انگیزه را داشتی برای اول خودت که به موفقیت رسیدی و بعد ترویج ان در ایران به یاری خدا این سایت در مسیرم قرار گرفت و ۲ محصول سفارش دادم که همون روز اول اولین نتیجه رویت شد به حول و قوه الهی حتما در اینده نزدیک از نتایج خواهم گفت برای کاربران سایت که میشود .بازهم سپاسگذارم و امیدوارم در این مسیر موفق باشید

این مطلب را به اشتراک بگذارید



امتیاز شما به این مطلب

train-your-brain.jpg


جست و جو

برای جست و جو کلمه مورد نظر را وارد کنید.

پیام های سیستم

چطور به جمع میلیونرها بپیوندید ؟ این سوالی است که خیلی از افراد از خود می پرسند؟

جورج کامل، یکی از مجریان برنامه «نمایش رمزی»، یک ویدیوی درباره افزایش تعداد میلیونرها منتشر کرده است. به گفته کامل، این جهش بواسطه جهش بزرگ در بازار سهام در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ است که در آن مارکت S&P 500 بزرگترین افت سالانه خود را که از سال ۲۰۰۸ ثبت کرده بود ، تقویت شده است.

۸+۸+۸ قانون موفقیت

همیشه گفتن راحتر از انجام دادن است. کار، خانواده، سلامتی و اهداف شخصی ما با هم رقابت می کنند. یافتن هماهنگی بین این اولویت ها یک چالش همیشگی است.

به همین دلیل است که قانون ساده و در عین حال موثر ۸+۸+۸ زندگی هزاران نفر را متحول کرده است. اختصاص ۸ ساعت به کار، وقت شخصی و استراحت باعث می شود تا انگیزه و موفقیت پایدارتر قابل دستیابی باشد. اجرای این قانون مستلزم تغییر در طرز فکر، تاکتیک های عملی برای هر حوزه زندگی و سازگاری با سبک زندگی شما است. بازدهی در سلامت روان، بهره وری، و تحقق بلندمدت آن را تبدیل به یک تغییر بازی ارزش کاوش می کند. در ادامه بخوانید تا بدانید چگونه قانون ۸+۸+۸ می‌تواند باعث بهبود پایدار زندگی شما شود.

۷ راه برای غلبه بر ترس از شکست

راه برای غلبه بر ترس از شکست

وقتی روی پروژه ای تلاش می کنید، و به افراد زیادی در مورد آن صحبت میکنید و شب ها بی خوابی می کشید و در تلاش هستید مسیر موفقیت را سپری کنید، شکست می تواند کوبنده باشد. اما اگر دائماً از نتیجه منفی می ترسید، نمی توانید به هدف خود برسید.

ممکن است شغل رویایی خود را از لیست اهداف خود خط بزنید چون با وجود شکست، تلاش بی معنی خواهد بود. ممکن است به یک رابطه امیدوارکننده پایان دهید زیرا اگر رابطه به خوبی پیش نرود از درد پس از جدایی می ترسید. در هر دوی این موارد، با ایجاد یک نتیجه بد می تواند شما را از دنبال کردن اهدافتان باز دارد.

چه در محل کار باشد چه در زندگی، طبیعی است که نگران این باشیم که آیا همه چیز درست می شود یا خیر. اما در واقع، طبق نظرسنجی که روی بیش از ۱۰۰۰ نفر انجام شد، مردم بیشتر از اینکه از عنکبوت ها، تنها ماندن در خانه و حتی ارواح می ترسند از شکست خوردن می ترسند.

اما اگر به ترس اجازه دهید به شما غلبه کند می تواند شما را ناتوان کند. مهم است که مراقب ترس‌های خود باشید تا تأثیر منفی بر زندگی شما نداشته باشند.

در ادامه روش هایی وجود دارد که به شما کمک میکند بر ترس از شکست غلبه کنید.

بهترین عبارت های تاکیدی برگفته از کتاب ۴ اثر از فلورانس اسکاول شین

فلورانس اسکاول شین (انگلیسی: Florence Scovel Shinn؛ ۲۴ سپتامبر ۱۸۷۱–۱۷ اکتبر ۱۹۴۰) هنرمند اهل ایالات متحده آمریکا بود که در سال‌های میانی عمر خود تبدیل به یک معلم مذهبی تفکر نوین و نویسندهٔ متافیزیک شد. در محیط‌های تفکر نوین، شین به خاطر کتاب اولیه‌اش «بازی زندگی و چگونگی بازی کردن آن» (۱۹۲۵) شناخته می‌شود.

فلورانس اسکاول شین فلسفه خود را به این صورت بیان می‌کند:نیروهای نامرئی همواره برای انسان کار می‌کنند که همیشه خودش رشته‌ها را می‌کشد، اگرچه انسان از این موضوع آگاه نیست. اما به دلیل قدرت ارتعاش کلمات، هر چه انسان بیان می‌کند، شروع به جذب آن می‌کند.— بازی زندگی، فلورنس اسکوول شین

اپدیت مقاله: چگونه ذهنیت افراد ثروتمند را داشته کنیم ؟

افراد ثروتمندان از نظر عادت با بقیه افراد جامعه چه تفاوت هایی دارند؟ پس از مطالعه ۲۳۳ فرد ثروتمند و ۱۲۸ فرد فقیر به مدت پنج سال، توماس کورلی، حسابدار و برنامه ریز مالی، عادات موفقیت روزانه افراد ثروتمند را در کتاب خود به نام عادات ثروتمندان: عادت های روزانه افراد ثروتمند و موفق کشف کرد. از ۲۳۳ میلیونر، ۱۷۷ نفر خودساخته بودند و ۵۶ نفر از آنها پول خود را به ارث برده بودند.

برنده شدن در قرعه کشی

تأکیدات آلبوم ذهن خوداگاه و ناخودآگاه شما را با هم هماهنگ میکند و توانایی تجسم شما را برای برنده شدن افزایش میدهد .با این آلبوم ذهن شما کاملا با هدف برنده شدن هماهنگ خواهد شد و عمیقا برای پیروز شدن در قرعه کشی اعتقاد پیدا خواهید کرد.

انتشار مقاله: چگونه در شرایط سخت به خدا اعتماد کنیم؟

اعتماد به معنای باور قابل اطمینان به، حقیقت، توانایی یا قدرتی بالاتر از قدرت خودمان است. بنابراین، وقتی صحبت از اعتماد به خدا می شود، به معنای ایمان به قابل اطمینان به، کلام او، توانایی و قدرت او است. کتاب مقدس می گوید که خدا نمی تواند دروغ بگوید. او همیشه به وعده هایش عمل می کند و اینکه او شما را دوست دارد و خیری برای شما در نظر گرفته است. توکل به او به این معناست که آنچه را که او در مورد خودش، درباره جهان و درباره شما می گوید، درست است.

آپدیت مقاله: چطور قانون مقاومت را شکست دهیم؟

آیا وقتی سعی می کنید خواسته های خود را آشکار کنید و هیچ اتفاقی نمی افتد احساس ناامیدی می کنید؟

به نظر می رسد که یک نیروی نامرئی و بیرونی وجود دارد که به ما فشار می آورد و خواسته های ما را از ما دور میکند، اما در واقع مقاومت از درون می آید.

برای از بین بردن مقاومت ها، باید به درون نگاه کنید تا بفهمید چرا مانع رسیدن به خواسته های خود می شوید. شما باید با تغییر باورهای قدیمی مخرب و رها کردن وابستگی به نتیجه، قدرت خود را پس بگیرید. سپس با انجام اقدامات الهام‌آمیز و یافتن شواهد از قبلاً نشان داده شده اقدام کنید.

انتشار محصول : مراقبه نور

آیا در زندگی خود مشکلات جسمی دارید و احتمال می دهید به دلیل انسداد انرژی باشد؟

آیا بدون اینکه بفهمید چرا به سمت احساسات و واکنش های منفی گرایش دارید ؟

آیا می خواهید از نظر جسمی و عاطفی سالم و متعادل باشید، و روابط عالی با دوستان خود ایجاد کنید؟

اگر اینطور است از این مراقبه قدرتمند برای بازگرداندن تعادل به بدن، ذهن و روح خود استفاده کنید – هر ۷ مرکز چاکراها را باز ، درمان و متعادل کنید و به یک رابطه هماهنگ با خود و جهان برسید.

انتشار مقاله : چطور خواسته خود را متجلی کنیم؟ باید و نبایدها

جلی خواسته ها چیست؟

تجلی، به معنی تجربه چیزی است که می خواهید احساس کنید – و سپس زندگی و باور به آن تجربه به طوری که بتوانید آن را به صورت فیزیکی خلق کنید.

می‌توانید برای جذب هر چیزی که می‌خواهید را تجلی کنید، خواه یک تجارت موفق، سلامتی بهتر، یک رابطه یا حتی یک شی مادی.

گاهی اوقات ما چیزهایی فراتر از رویاهایمان آشکار می کنیم. بنابراین هنگام تجلی، مهم است که برای احتمالاتی که ممکن است رخ دهد اماده باشید. زیرا وقتی با انرژی محبت آمیز کیهان هماهنگ می شوید، هیچ محدودیتی برای آنچه می توانید جذب کنید وجود ندارد.

آپدیت مقاله : هفت بعد ذهن

بعد اول درون چیزهایی است که نمی توانید ببینید یا لمس کنید. داخل یک تکه میوه بعد اول است. بیرون یا سطح میوه بعد دوم است. درون بدن فیزیکی، زمین، یک درخت و یک سنگ – اینها همه در بعد اول قرار دارند. برای بیرون آوردن بعد اول، به سادگی میوه را باز کنید. بخشی که قبلاً دیده نشده بود و دست نخورده بود اما اکنون قابل مشاهده و محسوس است که به بعد دوم آورده شده است.

هفت بعد ذهن

هفت بعد ذهن- نقشه هستی و آگاهی

ساتگورو سیوایا سابرامونیاسوامی(سیوایا سابرامونیاسوامی یک رهبر مذهبی هندو آمریکایی بود که توسط پیروانش به گورودوا معروف بود. سوبرامونیاسوامی در اوکلند کالیفرنیا به دنیا آمد و در جوانی هندوئیسم را پذیرفت)، آگاهی را به هفت دسته تقسیم می کند که از درشت تا بسیار ظریف شامل می شود. دو مورد اول وجود فیزیکی را توصیف می کنند – درون و بیرون اشیا. بعد سوم سطح هوشیاری طبیعی بشر است که شامل افکار و احساسات درباره زندگی خود و دیگران است. بعد چهارم تا هفتم را می توان به عنوان قلمروهای درونی، عرفانی یا بالاتر آگاهی توصیف کرد. آنها در همه چیز هستند اما برای دسترسی مداوم به آموزش و تمرین نیاز دارند. این مقاله منحصر به فرد در ارائه راهنمایی در تلاش های ما برای دسترسی به حالات درونی آگاهی مفید است.

آیا واقعاً فقط از ۱۰ درصد مغز خود استفاده می کنیم؟

در نهایت، تصور اینکه انسان تنها از ۱۰ درصد از مغز استفاده میکند نه تنها نادرست، بلکه نامربوط است.ذهن فوق‌العاده انعطاف پذیر است و می‌تواند زمانی که منطقه‌ای از بین می‌رود یا آسیب می‌بیند، دوباره مسیرهای عصبی جدید ایجاد کند. حتی اگر بخشی از مغز آسیب دیده یا برداشته شود، ذهن می تواند راهی برای کار با حداکثر ظرفیت خود پیدا کند.

آپدیت مقاله : چطور به خواسته هایمان برسیم؟

وقتی میخواهید به این سوال پاسخ ‌دهید واقع‌بین باشید: از خودتان بپرسید در زندگیم “من الان کجا هستم؟” پاسخ صادقانه به این سوال روی کسب و کار و کل زندگی شما تاثیر دارد.

در کتاب از خوب به عالی، جیم کالینز داستان جیم استاکدیل، افسر ارتش آمریکا را روایت می کند که در طول جنگ ویتنام به مدت هشت سال اسیر بود و مرتباً شکنجه می شد. از استاکدیل پرسیده می شود کدام سربازها موفق به زنده ماندن شدند. استاکدیل پاسخ می دهد: پاسخ ساده است: خوشبین ها.

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری جدید