راهنمای مدیریت زمان

راهنمای مدیریت زمان
چکیده این مطلب : انتشار : ۱۳ , اسفند , ۱۴۰۱ ۰ نظر ۱۷۸ بازدید زمان مطالعه ۱۱ دقیقه پادکست به زودی

مدیریت زمان فرآیند برنامه ریزی و کنترل میزان زمان برای صرف فعالیت های خاص است. مدیریت زمان به فرد این امکان را می دهد که در مدت زمان کوتاه تری کارهای بیشتری انجام دهد، مدیریت زمان استرس را کاهش می دهد و در نهایت منجر به موفقیت فرد در بیزینس می شود.   مزایای مدیریت […]

 

مدیریت زمان فرآیند برنامه ریزی و کنترل میزان زمان برای صرف فعالیت های خاص است. مدیریت زمان به فرد این امکان را می دهد که در مدت زمان کوتاه تری کارهای بیشتری انجام دهد، مدیریت زمان استرس را کاهش می دهد و در نهایت منجر به موفقیت فرد در بیزینس می شود.

 

مزایای مدیریت زمان چیست؟

توانایی مدیریت موثر زمان بسیار مهم است. مدیریت زمان منجر به بهبود کارایی و بهره وری، استرس کمتر و موفقیت بیشتر در زندگی می شود. در ادامه برخی از مزایای مدیریت موثر زمان آورده شده است:

 

  1. کاهش استرس

ایجاد و پیروی دقیق از یک برنامه کاری، اضطراب را کاهش می دهد. همانطور که موارد موجود در لیست “کارهای” خود را بررسی می کنید، می بینید که پیشرفت ملموسی دارید. این به شما کمک می‌کند از احساس استرس و نگرانی در مورد انجام کارها جلوگیری کنید.

 

  1. زمان بیشتر

مدیریت زمان به شما زمان بیشتری می دهد تا در زندگی روزمره وقت بیشتری داشته باشید. افرادی که می توانند زمان را به طور موثر مدیریت کنند، از داشتن زمان بیشتری برای سایر کارها مانند سرگرمی ها یا فعالیت های شخصی لذت می برند.

 

  1. فرصت های بیشتر

مدیریت زمان منجر به فرصت های بیشتر و اتلاف زمان کمتر برای فعالیت های بی اهمیت می شود. مهارت مدیریت زمان، ویژگی کلیدی است که کارفرمایان از آن پیروی میکنند. توانایی اولویت بندی و زمان بندی کارها برای هر سازمانی الزامی است.

 

  1. توانایی تحقق اهداف

افرادی که مدیریت زمان را به خوبی انجام می دهند، راحتر و بهتر می توانند به اهداف و مقاصد دست یابند و این کار را در مدت زمان کوتاه تری انجام دهند.

 

مدیریت زمان
time-management

 

فهرست نکاتی برای مدیریت موثر زمان

پس از در نظر گرفتن مزایای مدیریت زمان، بیایید به چند روش برای مدیریت موثر زمان نگاه کنیم:

 

  1. اهداف را به درستی تعیین کنید

اهدافی را تعیین کنید که قابل دستیابی و اندازه گیری باشند.مطمئن شوید که اهدافی که تعیین می کنید خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و به موقع هستند.

 

  1. عاقلانه اولویت بندی کنید

اولویت بندی وظایف بر اساس اهمیت و فوریت انجام می شود. به عنوان مثال، به وظایف روزانه خود نگاه کنید و تعیین کنید که عبارتند از:

  • مهم و فوری: این کارها را فورا انجام دهید.
  • مهم اما فوری نیست: تصمیم بگیرید که چه زمانی این وظایف را انجام دهید.
  • فوری اما مهم نیست: در صورت امکان این وظایف را محول کنید.
  • فوری و مهم نیست: این موارد را کنار بگذارید تا بعداً انجام دهید.

 

  1. یک محدودیت زمانی برای تکمیل یک کار تعیین کنید

تعیین محدودیت های زمانی برای تکمیل وظایف به شما کمک می کند تمرکز و کارایی بیشتری داشته باشید. انجام یک تلاش اضافی کوچک برای تصمیم گیری در مورد زمان مورد نیاز برای هر کار می تواند به شما کمک کند تا مشکلات احتمالی را قبل از بروز تشخیص دهید. به این ترتیب می توانید برای مقابله با آنها برنامه ریزی کنید.

 

به عنوان مثال، فرض کنید برای یک جلسه باید پنج دیدگاه متفاوت را در زمان مشخصی بنویسید. با این حال، متوجه می شوید که فقط می توانید چهار مورد از آنها را در مدت زمان باقی مانده قبل از جلسه انجام دهید. اگر از قبل از این واقعیت آگاه شده باشید، ممکن است بتوانید به راحتی نوشتن یکی از نظرات را به شخص دیگری واگذار کنید. با این حال، اگر از قبل به خود زحمت نداده بودید که وظایف خود را بررسی کنید، ممکن بود تا یک ساعت قبل از جلسه متوجه مشکل زمانی خود نشده باشید. در آن مرحله، یافتن شخصی که یکی از بررسی‌ها را به او محول کند، بسیار دشوارتر است، و همچنین برای آنها سخت‌تر است که این کار را در روز خود جای دهند.

 

  1. بین کارها استراحت کنید

هنگامی که بسیاری از کارها را بدون استراحت انجام می دهید، حفظ تمرکز و انگیزه سخت تر است. بین کارها کمی استراحت کنید تا ذهنتان کمی آزاد شود و سرحال شوید. چرت کوتاهی، پیاده روی کوتاه یا مدیتیشن را در نظر بگیرید.

 

  1. کارهای خود را سازماندهی کنید

از تقویم خود برای مدیریت طولانی مدت زمان استفاده کنید. ضرب‌الاجل‌های پروژه‌ها یا کارهایی که بخشی از تکمیل کل پروژه هستند را بنویسید. به این فکر کنید که چه روزهایی ممکن است برای اختصاص دادن به کارهای خاص بهتر باشد. برای مثال، ممکن است لازم باشد در روزی که می‌دانید مدیر مالی شرکت در دسترس است، جلسه‌ای برای بحث در مورد جریان نقدی برنامه‌ریزی کنید.

 

  1. وظایف/فعالیت های غیر ضروری را حذف کنید

حذف فعالیت ها یا وظایف اضافی مهم است. تعیین کنید چه چیزی مهم است و چه چیزی سزاوار وقت صرف کردن است. حذف کارها/فعالیت های غیر ضروری، زمان بیشتری را برای صرف چیزهای واقعاً مهم آزاد می کند.

 

  1. از قبل برنامه ریزی کنید

مطمئن شوید که هر روز را با یک ایده روشن از آنچه که باید انجام دهید شروع می کنید – آنچه باید در آن روز انجام شود. در نظر داشته باشید که در پایان هر روز کاری، فهرست کارهای خود را برای روز کاری بعدی بنویسید. به این ترتیب می توانید صبح روز بعد بدون اتلاف وقت کارهای خود را شروع کنید.

 

پیامدهای مدیریت ضعیف زمان

حال بیایید عواقب مدیریت ضعیف زمان را نیز در نظر بگیریم.

 

  1. گردش کار ضعیف

ناتوانی در برنامه ریزی از قبل و پایبندی به اهداف به معنای بازدهی ضعیف است. به عنوان مثال، اگر چندین کار مهم برای تکمیل وجود داشته باشد، یک برنامه موثر این است که وظایف مرتبط را با هم یا به صورت متوالی تکمیل کنید. با این حال، اگر از قبل برنامه‌ریزی نکنید، ممکن است مجبور شوید در انجام کارهای خود از این شاخه به ان شاخه بروید بنابراین این به کاهش راندمان و کاهش بهره وری شما منجر می شود.

 

  1. اتلاف زمان

مدیریت ضعیف زمان منجر به اتلاف زمان می شود. به عنوان مثال، در حین انجام یک تکلیف با دوستان خود در شبکه های اجتماعی چت میکنید و حواس خود را پرت می کنید و ایم منجر به اتلاف زمان  می شود.

 

  1. از دست دادن کنترل

با ندانستن وظیفه بعدی، از دست دادن کنترل زندگی خود رنج می برید. که می تواند به سطوح بالاتر استرس و اضطراب منجر شود.

 

  1. کیفیت پایین کار

مدیریت ضعیف زمان معمولاً باعث می شود کیفیت کار شما آسیب ببیند. به عنوان مثال، عجله برای انجام وظایف در آخرین لحظه معمولاً کیفیت را به خطر می اندازد.

 

  1. شهرت ضعیف

اگر مشتریان یا کارفرمای شما نتوانند برای انجام به موقع وظایف به شما تکیه کنند، انتظارات و تصورات آنها از شما تحت تاثیر قرار می گیرد. اگر مشتری نتواند برای انجام کاری به موقع به شما تکیه کند، احتمالاً دیگر مشتری شما نخواهند بود و به جای دیگری مراجعه میکنند.

 

از اینکه راهنمای مدیریت زمان را خواندید متشکریم. امیدواریم این مطلب به بهبود وضعیت زندگی شما کمک کند ، لطفا در پایین همین مطلب نظر خود را در مورد مطالب گفته شده بیان کنید.

 

شاید مطالب زیر را هم دوست داشته باشید:

دانشنامه سایت


 

منبع:https://corporatefinanceinstitute.com/resources/management/time-management-list-tips/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید




سلام جناب علیخانی و تیم زحمتکشتان سپاسگزارم بخاطر اینکه این توانایی و انگیزه را داشتی برای اول خودت که به موفقیت رسیدی و بعد ترویج ان در ایران به یاری خدا این سایت در مسیرم قرار گرفت و ۲ محصول سفارش دادم که همون روز اول اولین نتیجه رویت شد به حول و قوه الهی حتما در اینده نزدیک از نتایج خواهم گفت برای کاربران سایت که میشود .بازهم سپاسگذارم و امیدوارم در این مسیر موفق باشید

این مطلب را به اشتراک بگذارید



امتیاز شما به این مطلب

train-your-brain.jpg


جست و جو

برای جست و جو کلمه مورد نظر را وارد کنید.

پیام های سیستم

برنده شدن در قرعه کشی

تأکیدات آلبوم ذهن خوداگاه و ناخودآگاه شما را با هم هماهنگ میکند و توانایی تجسم شما را برای برنده شدن افزایش میدهد .با این آلبوم ذهن شما کاملا با هدف برنده شدن هماهنگ خواهد شد و عمیقا برای پیروز شدن در قرعه کشی اعتقاد پیدا خواهید کرد.

انتشار مقاله: چگونه در شرایط سخت به خدا اعتماد کنیم؟

اعتماد به معنای باور قابل اطمینان به، حقیقت، توانایی یا قدرتی بالاتر از قدرت خودمان است. بنابراین، وقتی صحبت از اعتماد به خدا می شود، به معنای ایمان به قابل اطمینان به، کلام او، توانایی و قدرت او است. کتاب مقدس می گوید که خدا نمی تواند دروغ بگوید. او همیشه به وعده هایش عمل می کند و اینکه او شما را دوست دارد و خیری برای شما در نظر گرفته است. توکل به او به این معناست که آنچه را که او در مورد خودش، درباره جهان و درباره شما می گوید، درست است.

آپدیت مقاله: چطور قانون مقاومت را شکست دهیم؟

آیا وقتی سعی می کنید خواسته های خود را آشکار کنید و هیچ اتفاقی نمی افتد احساس ناامیدی می کنید؟

به نظر می رسد که یک نیروی نامرئی و بیرونی وجود دارد که به ما فشار می آورد و خواسته های ما را از ما دور میکند، اما در واقع مقاومت از درون می آید.

برای از بین بردن مقاومت ها، باید به درون نگاه کنید تا بفهمید چرا مانع رسیدن به خواسته های خود می شوید. شما باید با تغییر باورهای قدیمی مخرب و رها کردن وابستگی به نتیجه، قدرت خود را پس بگیرید. سپس با انجام اقدامات الهام‌آمیز و یافتن شواهد از قبلاً نشان داده شده اقدام کنید.

انتشار محصول : مراقبه نور

آیا در زندگی خود مشکلات جسمی دارید و احتمال می دهید به دلیل انسداد انرژی باشد؟

آیا بدون اینکه بفهمید چرا به سمت احساسات و واکنش های منفی گرایش دارید ؟

آیا می خواهید از نظر جسمی و عاطفی سالم و متعادل باشید، و روابط عالی با دوستان خود ایجاد کنید؟

اگر اینطور است از این مراقبه قدرتمند برای بازگرداندن تعادل به بدن، ذهن و روح خود استفاده کنید – هر ۷ مرکز چاکراها را باز ، درمان و متعادل کنید و به یک رابطه هماهنگ با خود و جهان برسید.

انتشار مقاله : چطور خواسته خود را متجلی کنیم؟ باید و نبایدها

جلی خواسته ها چیست؟

تجلی، به معنی تجربه چیزی است که می خواهید احساس کنید – و سپس زندگی و باور به آن تجربه به طوری که بتوانید آن را به صورت فیزیکی خلق کنید.

می‌توانید برای جذب هر چیزی که می‌خواهید را تجلی کنید، خواه یک تجارت موفق، سلامتی بهتر، یک رابطه یا حتی یک شی مادی.

گاهی اوقات ما چیزهایی فراتر از رویاهایمان آشکار می کنیم. بنابراین هنگام تجلی، مهم است که برای احتمالاتی که ممکن است رخ دهد اماده باشید. زیرا وقتی با انرژی محبت آمیز کیهان هماهنگ می شوید، هیچ محدودیتی برای آنچه می توانید جذب کنید وجود ندارد.

آپدیت مقاله : هفت بعد ذهن

بعد اول درون چیزهایی است که نمی توانید ببینید یا لمس کنید. داخل یک تکه میوه بعد اول است. بیرون یا سطح میوه بعد دوم است. درون بدن فیزیکی، زمین، یک درخت و یک سنگ – اینها همه در بعد اول قرار دارند. برای بیرون آوردن بعد اول، به سادگی میوه را باز کنید. بخشی که قبلاً دیده نشده بود و دست نخورده بود اما اکنون قابل مشاهده و محسوس است که به بعد دوم آورده شده است.

هفت بعد ذهن

هفت بعد ذهن- نقشه هستی و آگاهی

ساتگورو سیوایا سابرامونیاسوامی(سیوایا سابرامونیاسوامی یک رهبر مذهبی هندو آمریکایی بود که توسط پیروانش به گورودوا معروف بود. سوبرامونیاسوامی در اوکلند کالیفرنیا به دنیا آمد و در جوانی هندوئیسم را پذیرفت)، آگاهی را به هفت دسته تقسیم می کند که از درشت تا بسیار ظریف شامل می شود. دو مورد اول وجود فیزیکی را توصیف می کنند – درون و بیرون اشیا. بعد سوم سطح هوشیاری طبیعی بشر است که شامل افکار و احساسات درباره زندگی خود و دیگران است. بعد چهارم تا هفتم را می توان به عنوان قلمروهای درونی، عرفانی یا بالاتر آگاهی توصیف کرد. آنها در همه چیز هستند اما برای دسترسی مداوم به آموزش و تمرین نیاز دارند. این مقاله منحصر به فرد در ارائه راهنمایی در تلاش های ما برای دسترسی به حالات درونی آگاهی مفید است.

آیا واقعاً فقط از ۱۰ درصد مغز خود استفاده می کنیم؟

در نهایت، تصور اینکه انسان تنها از ۱۰ درصد از مغز استفاده میکند نه تنها نادرست، بلکه نامربوط است.ذهن فوق‌العاده انعطاف پذیر است و می‌تواند زمانی که منطقه‌ای از بین می‌رود یا آسیب می‌بیند، دوباره مسیرهای عصبی جدید ایجاد کند. حتی اگر بخشی از مغز آسیب دیده یا برداشته شود، ذهن می تواند راهی برای کار با حداکثر ظرفیت خود پیدا کند.

آپدیت مقاله : چطور به خواسته هایمان برسیم؟

وقتی میخواهید به این سوال پاسخ ‌دهید واقع‌بین باشید: از خودتان بپرسید در زندگیم “من الان کجا هستم؟” پاسخ صادقانه به این سوال روی کسب و کار و کل زندگی شما تاثیر دارد.

در کتاب از خوب به عالی، جیم کالینز داستان جیم استاکدیل، افسر ارتش آمریکا را روایت می کند که در طول جنگ ویتنام به مدت هشت سال اسیر بود و مرتباً شکنجه می شد. از استاکدیل پرسیده می شود کدام سربازها موفق به زنده ماندن شدند. استاکدیل پاسخ می دهد: پاسخ ساده است: خوشبین ها.

انتشار فیلم تنها پسر او – اِبراهیم

 پس از دعوت خداوند، ایمان حضرت ابراهیم در سفر سه روزه‌اش برای قربانی کردن پسرش، مورد آزمایش قرار می‌گیرد و ….

انتشار مقاله :چطور به شهود خود اعتماد کنیم؟

آیا تا به حال ایده ای داشته اید که محقق شود؟

آیا استعداد در حدس زدن اتفاقات بعدی در فیلم دارید؟

آیا در مورد احساس نیت بد در دیگران “همیشه” حق با شماست؟

اگر به هر یک از موارد بالا بله گفتید، پس شهود قوی دارید!

حال سوال واقعی این است: چقدر به شهود خود اعتماد می کنید و یا از آن پیروی می کنید؟

من همیشه فردی شهودی بوده‌ام، اما در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه، به شهود‌هایم اعتماد نداشتم.

وقتی استاد از کلاس سوالی می‌پرسید، تقریباً همیشه جواب را می‌دانستم، اما هرگز دستم را بلند نکردم. بعد وقتی یکی دیگر دستش را بلند می‌کرد و جواب درست را می‌گرفت، همیشه به خودم لگد می‌زدم که چرا به خودم اعتماد ندارم.

آیا شما هم چنین تجربه ای داشته اید؟

آپدیت مقاله :آیا می دانید چگونه مسیر ثروت نامحدود را در زندگی خود باز کنید؟

چگونه از صفر ثروت بسازیم؟

ساختن ثروت از صفر ممکن است یک شاهکار غیرممکن به نظر برسد. اما حتی کسانی که در حال حاضر با چک حقوقی زندگی می کنند می توانند آینده مالی حلالی برای نسل های بعدی خود بسازند. این فقط صبر، فداکاری و کمی نبوغ می خواهد. در اینجا چند مرحله ساده وجود دارد که شما را در مسیر خود قرار می دهد.

آپدیت مقاله : ذهنیت شما در مورد موفقیت چیست؟ هسته موفقیت

چگونه ذهنی باز داشته باشیم؟

در این مقاله در کاوش یک ویژگی اساسی برای رشد و تکامل برای رسیدن به موفقیت غوطه ور می شوید – ذهن باز.

آیا دیدگاه‌های مختلف را به عنوان کلید تغییر در تجربیات روزمره را می‌پذیرد یا در مورد آنها تامل میکنید؟ این راهنمای جامع شما را به رمزگشایی ماهیت واقعی ذهن باز دعوت می کند. از درک ویژگی‌ها و اهمیت آن گرفته تا بررسی ارتباط آن با هوش هیجانی، و همچنین علم پشت این فضیلت را بررسی خواهیم کرد. در این مقاله موانعی که ممکن است پیش بیاید را بررسی می‌کنیم و استراتژی‌های عملی برای پرورش ذهن باز را ترسیم می‌کنیم. همانطور که از زمینه‌های مختلف بحث می‌کنیم، از مطالعات داستان های الهام‌بخش استفاده می‌کنیم که قدرت دگرگون‌کننده ذهن باز بودن را زنده می‌کند. در نهایت، ما کشف خواهیم کرد که چگونه این ویژگی جذاب می تواند درک و تعامل ما با جهان را به طور اساسی تغییر دهد، و رشد شخصی، تفکر انتقادی و روابط هماهنگ را تقویت کند.

چرا دانشگاه را رها کردم: استیو جابز

تصور کنید که از مسیری که بیش تز ۹۰ درصد دوستان شما طی کرده اند خارج شوید تا سفری نامطمئن را آغاز کنید و در این مسیر چیزی جز کنجکاوی و شهود در آن نیست. در نظر بگیرید تصمیمی گرفته اید که انتظارات جامعه را نادیده می گیرد، مانند ترک یک دانشگاه معتبر. جسارتی مورد نیاز در این مسیر را تصور کنید که ممکن است نه به بن‌بست، بلکه به دنباله‌ای از نوآوری ها و موفقیت منجر شود.

این مقاله داستان الهام‌بخش مردی را بررسی می‌کند که دقیقاً این کار را انجام داد – مردی که نامش مترادف با نوآوری پیشگامانه، کنجکاوی بی‌وقفه و اشتیاق است که صنعت فناوری را متحول کرد. بیایید به داستان فریبنده استیو جابز ، سفر دانشگاهی غافلگیرکننده اش و تصمیمات غیرمتعارفی که منجر به خلق بسیاری از محصولاتی شد که دنیا را تغییر داد، شیرجه بزنیم.

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری جدید