چطور قانون مقاومت را شکست دهیم؟

چطور قانون مقاومت را شکست دهیم؟
چکیده این مطلب : انتشار : ۱۸ , شهریور , ۱۴۰۲ ۱۹ نظر ۹۹۰۰ بازدید زمان مطالعه ۳۷ دقیقه پادکست به زودی

تابع قانون مقاومت کلید تناقضات ذهن است.ذهن  ۷ روز هفته ۲۴ ساعت در حال کار کردن است چه ما خواب باشیم چه بیدار،چه بیمار و یا حتی اگر نزدیک مرگ باشیم.ذهن ما مدام تصور میکند و عکس العمل نشان میدهد.

 

چطور قانون مقاومت را شکست دهیم؟

آیا از اینکه نمیتوانید اهدفتان را ایجاد کنید خسته شده اید؟ پس اول باید قانون مقاومت را شکست دهید

گرفتن الهام برای ایجاد تغییر اسونه…

اما ساختن یک تغییر پایدار سخته نه؟

چرا؟

پاسخ به این سوال قانون مقاومت است.

 

 

قانون مقاومت چیست؟

خوب این تعریف کمی معمولیه:

قانون مقاومت: یعنی اینکه ما کاری را برای بهتر شدن زندگیمان نمیکنیم مگر اینکه واقعا احساس کنیم انجام دادنش اسونه.

این قانون تقریبا دلیل تمام شکست های من و شما است و ممکنه در هر جنبه ای از زندگیمون صحت داشته باشه که چرا ما:

  • هر بار برای کاهش وزنمان تلاش میکنیم موفق نمیشویم و دوباره به وزن قبلی برمیگردیم

  • در روابط همان اشتباهات قبلی را تکرار میکنیم

  • از مقالاتی که به بهبود زندگیمان کمک میکند چشم پوشی میکنیم

  • وجود اطرافیان منفی و باورهای منفی که جلو حرکت ما رو میگیره و ما دوباره به همون زندگی قبلی برمیگردیم

resistance-clipart-resistance
مقاومت ها را شناسایی کنید

 

نگاهی عمیق تر :چرا و چگونه این قانون کار میکند؟

تابع قانون مقاومت کلید تناقضات ذهن است.ذهن  ۷ روز هفته ۲۴ ساعت در حال کار کردن است چه ما خواب باشیم چه بیدار،چه بیمار و یا حتی اگر نزدیک مرگ باشیم.ذهن ما مدام تصور میکند و عکس العمل نشان میدهد.

 

برای یک دقیقه همین الان از ذهنت برای فکر کردن استفاده کن.

ذهن شما همیشه فعال است (بدون دخالت مواد پزشکی و غیره) پس اگر همیشه در حال کار کردن باشد نیاز به انرژی زیادی هم دارد (حدود ۲۰% انرژی و گلوکز بدن) پس در نتیجه:مغز دوست ندارد بیش از این ۲۰% کار کند و برای همین راه های میانبر را ایجاد میکند به سراغ تفکرات قبلی میرود و سریع نتیجه گیری میکند دقیقا مثل حافظه کش گوشی .

 

خوب این چیز بدی نیست و چیزی که ما باید مد نظر داشته باشیم اینه که چرا هر بار ما فکر میکنیم شکست میخوریم.

خوب بیایید ببینیم این در واقعیت چگونه کار میکند.

 

خوب فرض کنیم من یک پیشنهاد خوب مثل بلیط یک قطار برای شما دارم ،اگر من ان را به صورت رایگان به شما بدهم ممکن است پیش خودتان تعجب کنید چرا من به شما یک بلیط رایگان میدهم و ممکنه از گرفتن اون صرفه نظر کنی حالا تصور کن من همین بلیط را در ازای دویدن شما به مسافت ۱.۵ کیلومتر در ۱۵ دقیقه یا کمتر به شما می دهم خوب اینجا انگیزه شما برای دریافت ان بیشتر میشود درسته؟

 

خوب حالا اجازه بدید یک چیز دیگر به این معادله اضافه کنیم.فرض کنید من میگویم ارزش این بلیط ۵۰۰ هزار تومان است مطمعنا همه دوست دارند برای دریافت آن ۱.۵ کیلومتر را توی ۱۵ دقیقه بدوند.که این روش توی مسابقات تلویزیونی زیاد دیده میشود .

انگیزه شما تغییر کرد درسته؟

 

 

 

غلبه بر موانع: هدف شما موانع سخت را مغلوب میکند

تغییر مقاومت شما با تغییر هدف در همان وضعیت مشابه باعث میشود نگرش شما نسبت به آن تغییر کند.

 

رها شدن از حالت همیشگی

ذهن ما به طور پیشفرض روی حالت مقاومت است و این حالت بهانه جویی را آسان میکند و در نهایت به جای اینکه راه حل یا نظر جدیدی ارائه دهیم خودمان رو توجیه میکنیم. برگشتن به مثال بلیط به ارزش ۵۰۰ هزار تومان ممکن است شما را برای دویدن ترغیب کند چرا ؟ چون هدف شما تغییر کرد.

 

خوب واقعیت هم تقریبا چیزی شبیه به این سناریو است.

ما در جهانی زندگی میکنیم که به هر موفقیت یا شکستی میتوانیم دست پیدا کنیم و این بستگی به این دارد که چگونه به آن نگاه کنیم .یک فرد ممکن است بخواهد ۱۰ کیلو وزن کم کند اما فقط موفق به کم کردن ۳ کیلو شود ولی در عین حال احساس بسیار خوبی دارد در حالی که فرد دیگری ممکن است احساس کند کم کردن ۳  کیلو یک شکست است.

 

و البته ذهن ما این را میداند.

بنابراین هر زمان که شما یک هدفی را در ذهنتان به چالش میکشید در واقع داخل قانون مقاومت می افتد و فکر میکنیم این هدف جواب نمیدهد و موفق نمیشوم و به همین دلیل که فکر مکنیم موفق نمیشیم باید این کار را انجام دهیم تا توانایی های خودمان را به چالش بکشیم تا بتوانیم به هدفهای بزرگتر فکر کنیم و آنها را بدست آوریم.

 

 

خوب راه اسان برای خارج شدن از این دام چیست؟

۱-پیدا کردن یک هدف بهتر

۲- اموزش خودمان

 

حال نگاهی به زندگی خودتان بیندازید و ببینید در چه زمینه ای احساس مقاومت مکنید؟

پاسخ خودت را برای غلبه بر قانون مقاومت کامنت کن.

 

شاه کلید موفقیت


۵ ویژگی هایی که باعث می شوند مانع رخ دادن اتفاقات خوب شوید؟

قانون مقاومت

 

قبل از اینکه اتفاقات در زندگی شما رخ دهند باید بیاموزید که چگونه می توانید اجازه خلق اتفاقات را بدهید.

 

به نظر می رسد بسیاری از مردم در رسیدن به اهداف خود ناتوان هستند و این تنها به یک دلیل میتواند باشد که انها اجازه رخ دادن این اتفاقات را نمیدهند. در ادامه بررسی میکنیم که چطور به جهان هستی اجازه دهیم اتفاقات دلخواه ما را در زندگیمان ایجاد کند؟ چگونه باورهای ناخودآگاه ما مانع رسیدن ما به بالاترین پتانسیل واقعی مان می شوند؟

 

سطوح مجوز چه هستند؟

سطح مجوز ها همان باورهای درونی هستند که برای خود تعیین می کنیم و این سطوح میزان خوشبختی ، موفقیت ، عشق و فراوانی را تعیین می کنند.

 

اگر سطح مجوز پایینی داشته باشیم ، ضمیر ناخودآگاه ما توانایی هایمان را در یک سطحی محدود میکنند دقیقا مانند یک فشار سنج داخلی که حکم می کند چقدر خوشبخت باشیم ، یا چقدر ثروتمند یا چقدر اعتماد به نفس داشته باشیم.

 

این یک مداخله باورهای ناخودآگاه است که مانع می شود به سمت رویاهای خود برویم و اقدام کنیم. این حتی می تواند مانع از دیدن فرصت هایی شود که ما را به سمت اهدفمان سوق می دهد.

 

سطح اجازه پایین ما را در چرخه خود تخریبی قرار می دهد ، زیرا این یک مکانیسم محافظتی است که به ضمیر ناخودآگاه دستور می دهد تا ما را همیشه در منطقه امن نگه دارد و این مستقیماً با باورهای خود محدود کننده ناخودآگاه ما گره خورده است.

 

در اینجا ۵ نشانه وجود دارد که سطح اجازه شما را پایین نگه میدارد و بر توانایی شما در خلق اتفاقات دلخواه تأثیر می گذارد.

 

۱: از کار خود راضی نیستند

اگر شغل خود را دوست ندارید و یا احساس می کنید در شغل خود گیر کرده اید ، سطح اجازه شما در سطح پایین است. هنگامی که تصور می کنید ترک شغلتان و وارد شدن به یک مسیر جدید به موفقیت شما کمک کند ممکن است در ابتدا احساس انگیزه کنید ، اما سرانجام ترس شما را تسخیر می کند و یا مانع از اقدام شما نسبت به یک تغییر می شود و در نهایت دوباره به همان شغل قبلی برمیگردید و این همان چیزی است که به عنوان سطح اجازه مربوط می شود.

 

در این حالت ، احتمالاً به دسته ای از باورهای محدودکننده در مورد امور مالی ، شغلی ، آزادی و ارزش های شخصی خود وابسته هستید. افرادی که در موقعیت هایی قرار می گیرند که احساس خوبی به آنها نمی دهد ، سطح پایینی دارند زیرا ضمیر ناخودآگاه آنها از سطحی که در آن هستند احساس امنیت می کند.

 

۲: روابط خوبی با خودشان ندارند

به طور کلی کسی روابط خوبی با خود و دیگر افراد دارد ، به عبارت دیگر خود واقعیش است در سطح دسترسی اجازه است این سطح باعث می شود فرد روابطی با عملکرد بالا و توانایی شرکت در مسائل را داشته باشد. از طرف دیگر کسی که در این سطح نیست مشاهده خواهید کرد که دائماً در روابط خود مشکل پیدا می کند و در یک جریان کاملاً مخرب حرکت میکند.

 

ما در تمام طول روز می توانیم عشق و شادی را تجربه کنیم ، اما اگر در ناخودآگاه باورهایی داشته باشیم که به ما بگویند لیاقت عشق را نداریم یا وجود غم و ناراحتی عادی است ، این باعث می شود هرج و مرج در روابط ما ادامه داشته باشد.

 

۳: خودشان را فراموش کرده اند

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که همیشه با سرعت تند حرکت می کنید و برای استراحت سرعت خود را کم نمی کنید ، نمی توانید در سطح اجازه قرار بگیرید. فدا کردن خودتان به نام بهره وری و پیشرفت ، نشانه مطمئنی است که سطح اجازه شما در زیر آستانه سالم قرار دارد.

 

بسیاری از افراد مدام در حال تلاش هستند بدون اینکه روی رشد خودشان کار کنند ، افرادی هستند که بیشتر از خودشان مراقب شغل و سلامتی دیگران هستند و این به ضرر سلامتی خودشان است. داشتن حد و مرزها حیاتی است ، بنابراین اگر ما واقعاً اعتقاد نداریم که مانند بقیه لیاقت داریم یا اینکه مراقبت از خودمان به اندازه ای مهم است که برای دیگران مهم است سطح اجازه ما به اندازه کافی بالا نخواهد بود.

 

۴: وقتی اوضاع خوب پیش نمی رود دیگران را سرزنش میکنند

افرادی که از خطر کردن و ریسک می ترسند دیگران را سرزنش می کنند ، وقتی اوضاع درست پیش نمی رود در سطح پایین از اجازه هستید. این افراد اگر رویاهایشان محقق نشود به دنبال مقصر می گردند که او را سرزنش کنند.

 

از طرفی دیگر افرادی که ریسک می کنند از عواقب خطرات احتمالی هم استقبال می کنند ، این افراد سطح اجازه بالایی دارند. این همان ویژگی است که باید داشته باشید، این افراد احساس میکنند منبع کنترل هر موقعیتی هستند و از آنجا که این افراد با نیت و انگیزه بالای ریسک می کنند تمایل بیشتری برای کسب موفقیت دارند.

 

افرادی که اعتقاد ندارند که قدرت ایجاد یا تغییر موقعیت خود را دارند، خود را سرکوب و تبرئه و دیگران را سرزنش می کنند. اما اگر واقعاً اعتقاد دارید که قدرت خلق واقعیت خود را دارید ، در شرایطی که همه چیز خوب نیست به جای اینکه دیگران را بخاطر کارهای اشتباه خود سرزنش کنید و مقصر بدانید ، می توانید متفاوت فکر کنید و متفاوت عمل کنید.

 

Low Energy

 

۵: کم تحرک و بی انرژی هستند

انرژی و هیجان زیاد در زندگی برای افرادی که سطح اجازه بالایی دارند یک ویژگی همیشگی است. در طرف دیگر افرادی که سطح اجازه پایینی دارند، انرژی کمتر و رفتار همراه با خشم یا ناراحتی دارند.

 

هنگامی که در سطح اجازه بالایی هستید انتظار دارید که زندگی دلخواه خود را خلق کنید. بنابراین در این مسیر وقتی به مانعی برخورد میکنید مسئله مرگ و زندگی نیست ، بلکه به سادگی پیامی از جهان است که باید درسی بیاموزید و رشد کنید.

 

این ویژگی باعث می شود که فرد دارای روحیه با ثبات تری داشته باشد زیرا موانع زندگی فقط برای کمک به ما در جهت رسیدن به اهدافمان هستند.

 

چگونه سطح اجازه را بالا ببریم

اگر هر کدام یک از این ویژگی ها را دارید ممکن است بپرسید چگونه می توانید سطح اجازه خود را افزایش دهید؟

با به روز رسانی یا تغییر باورهای محدود کننده ناخودآگاه می توانید سطح اجازه خود را افزایش دهید. هرچه با خود واقعیتان هماهنگ تر باشید سطح اجازه بالاتری خواهید داشت.

 

موثرترین راهی که برای افزایش سطح اجازه وجود دارد استفاده از روش سابلیمینال یا برنامه ریزی ناخوداگاه با باورهای صحیح و مثبت به صورت پنهان یا سابلیمینال است. هنگامی که بتوانید باورهای محدود کننده را یکی یکی تغییر دهید، راه رسیدن به آرزوهایتان بی دردسرتر ، شفاف تر و آسان تر می شود.

 

۷ قدم برای دریافت پاسخ و کمک از جهان هستی!


۶ گام برای حذف مقاومت های ذهنی برای رسیدن به پول و خواسته ها

تجلی خواسته ها

آیا وقتی سعی می کنید خواسته های خود را آشکار کنید و هیچ اتفاقی نمی افتد احساس ناامیدی می کنید؟

به نظر می رسد که یک نیروی نامرئی و بیرونی وجود دارد که به ما فشار می آورد و خواسته های ما را از ما دور میکند، اما در واقع مقاومت از درون می آید.

 

برای از بین بردن مقاومت ها، باید به درون نگاه کنید تا بفهمید چرا مانع رسیدن به خواسته های خود می شوید. شما باید با تغییر باورهای قدیمی مخرب و رها کردن وابستگی به نتیجه، قدرت خود را پس بگیرید. سپس با انجام اقدامات الهام‌آمیز و یافتن شواهد از قبلاً نشان داده شده اقدام کنید.

 

اکثر مردم در برخی مقاطع، با نشان دادن آنچه در زندگی می‌خواهند مبارزه می کنند. به نظر می رسد موانع زیادی وجود دارد که غلبه بر آنها غیرممکن است.

 

بسیاری از مردم بر این باورند که تجلی یک فرآیند عرفانی است که ما نمی توانیم آن را کنترل کنیم، اما این نمی تواند دور از واقعیت باشد. بر خلاف باور عمومی، ما این قدرت را داریم که بیشتر آنچه را که می‌خواهیم و کمتر از آنچه که نمی‌خواهیم نشان دهیم، فقط کمی کار درونی می‌طلبد.

 

در حالی که کاملاً چیزهایی در دنیا وجود دارند که سر راه ما قرار می گیرند و سرعت ما را کاهش می دهند، بزرگترین موانع در ذهن ما وجود دارد.

 

این شک، ترس، و احساس بی لیاقت بودن یا به اندازه کافی خوب نیستیم که ما را از اینکه واقعاً به آنچه می خواهیم باشیم باز می دارد. وقتی می ترسید که خواسته شما خلق نشود، نشانه آن است که در برابر آن مقاومت دارید.

 

اگر می خواهید بدون مقاومت باشید، در ادامه مطلب چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند.

 

خواسته ها

 

آیا شک در تجلی خواسته ها طبیعی است؟

این کاملا طبیعی است که در مورد تجلی و قانون جذب شک داشته باشید. گاهی اوقات رویاهای ما آنقدر بزرگ هستند که همراه با هیجان و ترس می‌آید که می‌تواند مانع از بروز آرزوی شما شود. شک و تردیدهای لحظه ای قابل انتظار و اجتناب ناپذیر است.

 

چیزی که باید به آن توجه کنید حالت دائمی شک و ترس است، زیرا این فرایند رسیدن به خواسته یا تجلی خواسته را به عقب می اندازد. ترس ارتعاش شما را کاهش می دهد و شما را از همسویی با آنچه می خواهید خارج می کند.

 

چگونه مقاومت ها را حذف کنیم

  1. علائم مقاومت را بشناسید.

کلید غلبه بر مقاومت با قانون جذب، آگاهی و از بین بردن مقاومت ها تا حد امکان است. این واقعاً بدیهی به نظر می رسد اما اکثر مردم بدون اینکه متوجه باشند، بر اساس مقاومت خود عمل می کنند، و اگر شما نمی دانید که آن را دارید یا خیر نمی توانید آن را تغییر دهید.

 

وقتی می ترسید چیزی که می خواهید آشکار نشود، این یک سرنخ است که باید بررسی کنید که در ضمیر ناخودآگاه شما چه می گذرد. اگر عمیقاً باوری دارید که می‌گوید «این برای من امکان‌پذیر نیست»، تا زمانی که آن باور را پاک نکنید، نمی‌توانید آن را آشکار کنید.

 

در اینجا چند نشانه واضح وجود دارد که نشان می دهد در برابر خواسته های خود مقاومت دارید:

  1. فکر کردن به رویاها و آرزوها شما را پر از ترس یا غم می کند.

  2. شما دائماً نگران خلق نشدن خواسته های خود هستید.

  3. شما فکر می کنید قانون جذب برای همه به جز شما کار می کند.

  4. وقتی می بینید که دیگران با موفقیت به خواسته های خود می رسند سرشار از حسادت می شوید.

  5. برای آنچه می خواهید احساس ناامیدی می کنید.

  6. شما میخواهید دقیقا بدانید که چگونه و چه زمانی به خواسته خود می رسد.

  7. بهانه های زیادی دارید که چرا این کار برای شما ممکن نیست.

 

  1. علت اصلی مقاومت خود را پیدا کنید

برای رهایی از مقاومت در هنگام خلق خواسته ها، کمی زمان بگذارید تا در مورد وضعیت فعلی خود فکر کنید و دریابید که چه چیزی آن را ایجاد کرده است و چه باورهایی باید تغییر کنند.

 

به سوالات زیر پاسخ دهید تا به شما کمک کند تا ریشه مقاومت خود را پیدا کنید.

  • من می ترسم اگر به خواسته خود برسم چه اتفاقی رخ میدهد؟ مردم چگونه به من واکنش نشان می دهند و چگونه رفتار می کنند؟

  • ایا ترس من از این اتفاق از من محافظت می کند؟

  • آیا آرزو یا هدف من با باورهای فعلیم محقق می شود؟

     اگر دلیلی وجود داشت که این اتفاق نمی افتاد، این دلیل چیست؟ دلیل این پاسخ چیست؟ در جواب بعدی چطور؟ (تا زمانی که به دلیل اصلی برسید ادامه دهید)

رها سازی مقاومت ها

چند نشانه که ممکن است که مقاومت شما را نشان دهد را در زیر ببینید:

شما می خواهید ثروت بیشتری کسب کنید، اما اعتقاد دارید که پول مردم را حریص می کند، زیرا پدرتان اغلب سر میز شام این را می گفت: «افراد ثروتمند حریص هستند». اگر ثروتمند شوید، ممکن است خانواده‌تان شما را طرد کنند، بنابراین در مقابل کسب درآمد بیشتر مقاومت می‌کنید.

 

شما می خواهید یک شریک زندگی دوست داشتنی داشته باشید، اما عمیقاً از اینکه رابطه شما خراب شود می ترسید، زیرا در دوران کودکی والدینتان اینگونه بودند و بنابراین در برابر یافتن فرد مناسب مقاومت می کنید. بنابراین این ترس و مقاومت شما را از آسیب پذیری محافظت می کند.

 

شما می خواهید شغل رویایی خود را داشته باشید دهید، اما در کودکی شخصی به شما می گفت که به اندازه کافی باهوش یا با استعداد نیستید و بخشی از شما این را باور دارد. بنابراین، حتی اگر به اندازه هر فرد دیگری واجد شرایط شغل رویایی خود باشید باز هم زحمت درخواست برای این شغل را نمی دهید.

 

همانطور که در مثالهای بالا می بینید، بسیاری از باورهای گذشته ما در مورد چگونگی خلق زندگی ما در دنیای فیزیکی از طریق اعمالمان خودشان را نشان  میدهند. به عبارت دیگر حالت درونی شما در دنیای بیرونی شما ظاهر می شود، این بدان معناست که واقعیت فعلی شما فقط فرافکنی از باورهای درونی شما است. وقتی باورهای خود را در زمان حال تغییر دهید، در نهایت آینده شما نیز تغییر خواهد کرد.

 

بعد از اینکه متوجه شدید این باورها چه هستند، وقت آن است که آنها را تغییر دهید تا مقاومت را رها کنید.

 

  1. احساسات مرتبط با مقاومت های خود را بپذیرید و به آنها احترام بگذارید، اما به آنها قدرت ندهید

وقتی در باورهای ناخودآگاه خود در مورد اینکه چرا در برابر خواسته های خود مقاومت می کنید غوطه ور می شوید، متوجه می شوید که بسیاری از آنها غیرمنطقی هستند. این به این دلیل است که آنها از تجربیات کودکی شما یا رویدادهایی که واکنش‌های عاطفی قوی ایجاد کرده اند شکل گرفته‌اند، و چون شما در دوران کودکی نمی‌توانستید منطق را اعمال کنید، بنابراین این باورهای ناتوان کننده را شکل داده‌اید.

 

ما باید مسئولیت احساسات و باورهایمان را بپذیریم، زیرا اعمال ما را تعیین می کنند. وقتی به دنبال حقیقتی در پشت احساسات خود می‌گردیم، این به ما اجازه می‌دهد به جای عمل بر اساس باورهای قدیمی آگاهانه اقدام کنیم.

 

این بدان معنا نیست که به خاطر داشتن این باورها از دست خود عصبانی می شویم. در عوض باید آن بخش از خود را دوست داشته باشیم و بپذیریم و در عین حال قدرت را به خود برترمان برگردانیم که می داند چگونه ما را بدون ترس از آنچه می خواهیم هدایت کند.

 

این بدان معنا نیست که هرگز در برابر خواسته های ما مقاومتی وجود نخواهد داشت. این به این معنی است که شما می توانید مقاومت بشناسید و ببینید که به شما خدمتی نمی کند بنابراین اجازه ندهید که زندگی شما را کنترل کند.

 

  1. از دلبستگی به نتیجه دست بکشید

گفتن این کار آسان تر از انجام دادن است، اما گامی مهم در پاکسازی مقاومت در قانون جذب برای جدا شدن از نتیجه است.

 

برای رهایی از وابستگی به نتیجه ، باید بر لحظه حال تمرکز کنید و همه چیزهای خوبی را که در حال حاضر دارید را تائید ئ تحسین کنید. شما نمی دانید وقتی به آنجا نرسیده اید، آینده چه خواهد بود، بنابراین تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که قدر آنچه اکنون دارید را بدانید و بفهمید که امروز چه کاری می توانید انجام دهید تا آینده ای را که می خواهید بسازید.

 

داشتن یک تمرین قدردانی روزانه برای بودن در زمان حال بسیار کمک می کند.

 

  1. مشخص کنید چه کاری می توانید انجام دهید تا به جلو بروید

افراد زیادی هستند که دوست دارند باور کنند که فقط باید به افکار مثبت فکر کنند و رویاهای خود را در حال تحقق تجسم کنند و همه چیز خود به خود اتفاق خواهد افتاد، اما این درست نیست. برای خلق خواسته ها شما باید برای آنچه می‌خواهید اقدام عملی کنید.

 

اگر بتوانید هر روز یک قدم کوچک برای هدف خود بردارید تا خود را به آنچه می خواهید برسید نزدیکتر کنید، احساس قدرت خواهید کرد و اطمینان بیشتری کسب خواهید کرد که خلق خواسته شما برای شما امکان پذیر است. این به شما کمک می کند مقاومت را رها کنید و آنچه را که می خواهید خیلی سریعتر جذب کنید.

 

افراد معمولاً این اشتباه را مرتکب می شوند که انتظار دارند خواسته ها روی یک بشقاب نقره به آنها داده شود. و در نهایت ایمان خود را از دست می دهند و از خلق خواسته خود دست می کشند.

 

حقیقت این است که معمولاً مجموعه‌ای از گام‌های کوچک بسیاری وجود دارد که به نتایجی که می‌خواهید منجر می‌شود و شما باید به اندازه کافی صبور و پشتکار داشته باشید و هر روز آن قدم‌ها را بردارید.

 

  1. شواهدی از خلق هایی که در گذشته کرده اید جمع آوری کنید

قبلاً ثابت کرده‌ایم که ترس و شک مقاومت ایجاد می‌کنند، بنابراین برای آشکار کردن خواسته خود باید باور داشته باشید که برای شما ممکن است. بنابراین انجام این کار بدون اینکه متوجه باشید شما قبلا هم خواسته های دیگری داشته اید که به آنها رسیده اید ممکن است سخت باشد.

 

کمی وقت بگذارید و تمام چیزهایی که در گذشته می‌خواستید و برای شما اتفاق افتاده اند را یادداشت کنید. نیاز نیست که فقط اتفاقات بزرگ زندگی باشند، چیزهای کوچک مهم هستند.

 

لیست شما می تواند چیزی شبیه به این باشد:

من برای بنزین به پول نیاز داشتم و پدرم به طور تصادفی پول به من داد بدون اینکه من حتی به آن اشاره کنم.

مطمئن نبودم در امتحان قبول شوم اما یکی از دوستان به من پیشنهاد داد که با هم درس بخوانیم و قبول کردم و در آن امتحان نمره قبولی را کسب کردم.

تصمیم گرفته بودم که آماده یک رابطه عاشقانه باشم و هفته بعد شریک زندگیم را ملاقات کردم.

احساس می‌کردم که آماده هستم تا در شرکتم جابجا شوم و رئیسم ناگهان مرا ارتقا داد.

من هوس قهوه داشتم و دوستم با یک قهوه نزد من آمد.

می خواستم ۱۰ کیلو وزن کم کنم و بعد از ۳ ماه انجام تمرینات و تغذیه سالم به وزن مورد نظرم رسیدم.

 

وقتی ترس را پشت سر می گذارید و متوجه می شوید که قبلاً چیزهای را در گذشته خلق کرده اید، ممکن است نشانه هایی پیدا کنید که زمان رسیدن به خواسته شما نزدیک است.

 

تجلی

عبارات تاکیدی برای رهایی از مقاومت در برابر خواسته ها

شما می توانید از این جملات تاکیدی برای برنامه ریزی مجدد ضمیر ناخودآگاه خود با باورهای قدرتمند برای مقابله با باورهای مقاومت کننده استفاده کنید.

 

     من حاضرم باور کنم که می توانم به ….. خود برس

     من این اجاره را می دهم که می توانم…

     من آماده دریافت…

     من همیشه لایق خواسته هایم هستم و تمام مقاومت ها را در برابر آنها رها می کنم.

     برای بخشی از وجودم که از آرزوی من می ترسد عشق و آرامش می فرستم. دریافت… برای من امن است

     من به … اجازه می دهم که اکنون با سهولت و لطف وارد زندگی من شود.

     نمی‌دانم چگونه، اما در حال تجلی… هستم و دریافت آن احساس شگفت‌انگیزی به من میدهد.

     من شایسته دریافت… هستم زیرا من خالق زندگی خود هستم.

     من تمام باورهایی را که جلوی آرزوهایم را می گیرند آزاد می کنم و درمان می کنم.

     من اعتماد دارم که خواسته‌هایم برای من هستند.

 


منبع:https://apointoflight.co/remove-resistance-from-manifestation/

  1. ۰

    سلام .من وقتی میخوام وارد فضایی بشم که تغییرات درش هست دچار مقاومت ذهنی میشم .مقاومت ذهنی من بیشتر درزمینه یاد گیری چیزی هست چیزی که دیگران دارن آموزش میدن و کلا چیزهایی ازاین دست روقبول نمیکنه

  2. ۰

    با عرض سلام و شب بخیر خدمت دوستان عزیز، چیزی که تا الان از مقاومت ذهن متوجه شدم این هست که وقتی میخواهیم تغییراتی ایجاد کنیم و بر خلاف روند همیشگی ذهن هست چون این تغییرات و نتیجه آن برای ذهن ناشناخته است شروع به نافرمانی و فرار از کارهایی میکنه که ما را به موفقیت میرساند، ترس از ناشناخته داره، یک عمر به یک حالت خاص و امن جا خوش کرده و با خیال راحت داره طبق پروگرامهای قبلی کارش انجام میده، حالا ما میخواهیم از اون امنیت خارجش کنیم، بهش جهت بدهیم، براش تعیین تکلیف کنیم، بهش برنامه جدید بدیم که طبق اون برنامه ما را به موفقیت برسونه، میاییم تصویر سازی میکنیم و بهش فشار میاریم، این بچه غول نفهم لجباز هم شروع به واکنش میکنه، احتمالا وقتی بچه تر بوده بهش گفتند به درویشی قناعت کن که سلطانی خطر دارد، خب طبیعی هست که لجبازی کنه، مشخصه که از درد و ترس خوشش نمیاد، هزار بار هم که هدف عوض کنیم باز شروع به توجیه و بهانه میکنه، دلیل و منطق میاره،، تغییر درد دارد، خلاصه کلام اینکه وقتی مقاومت هایش را دیدم از تکنیک‌های لازم مثل اهرم رنج و لذت، تفکر ، تبسم،،،، خیلی چیزهای دیگه استفاده کردم و یواش یواش باهام راه اومد، هنوزم مقاومت داره ولی خیلی بهتر شده و حرف گوش کن شده، بچه خوبی هست، داریم با هم رفیق میشیم کم کم، چون متوجه شده هر چقدرم که مقاومت کنه من دست از اقدام و تلاش بر نمیدارم

  3. ۰

    سلام ضمن قبولی طاعات دراین ایام مبارک
    مقاله عالی بود
    نمیدونم مطلب رادرست فهمیدم ما برای هر هدفی باید انگیزه یا انگیزهای مثبت یا منفی داشته باشیم چرا منفی یاد داستان هیتلر افتادم که باداشتن یک انگیزه منفی و خشم رهبر المان شد
    اما چند سوال؟؟/
    ۱-چرا هدف نداریم؟؟؟
    ۲-وایا ماباید همیشه این انگیزهها را برای خودمان مرور کنیم ودنبال انگیزههای بیشتر باشیم؟؟؟
    ممنونم از سایت خوبتان یه موردی در مقاله بود خیلی حال کردم نوشته بودید همه ما از صبح دنبال پول هستیم و ارزوی ثروتمند شدن ولییی چند نفر برایشان محقق میشود………………………. واقعا

    • ۰

      درود بر شما
      پیرو توضیحات نوشته شده پاسخ شما به سوال اول در ضمیر ناخوداگاه افراد است به این شکل که وقتی فردی در سطح ناخوداگاه باور داشته باشد میتواند بهترین ماشین را داشته باشد هدف خرید بهترین ماشین را برای خود تنظیم میکند در غیر ابن صورت وقتی باور به اینکه نمی تواند ماشین رویاییش را بخرد بنابراین هدفی هم نخواهد داشت و سوال دوم انگیزه مثل سوخت ماشین است شما هر روز باید به خودتان انگیزه بدهید تا به صورت هر روزه در راستای اهداف خود قدم بردارید
      موفق باشید

  4. ۰

    ببخشید درمقاله نوشتید زمانی که ما احساس بدی برای نرسیدن به اهدافمون داریم قانون مقاومت کار نمیکند و ما خودمون رو سرزنش میکنیم و از درون احساس گناه و شرم میکنیم.
    چرابایداحساس گناه و شرم کنیم؟؟؟متوجه نشدم

  5. ۲

    ۱-پیدا کردن یک هدف بهتر
    ۲- اموزش خودمان
    این ۲ جمله رو هم اگرمیشود به زبان ساده یک توضیح کوتاه بدهید.

  6. ۰

    سلام ببخشید چگونه انگیزه در قهرمان شدن در مسابقات ورزشی یا لذت بردن از درس پیدا کنیم؟؟؟
    برای مثال هدف من از مسابقات ورزشی قهرمانی و رفتن به تیم ملی هست و از لذت بردن از درس خواندن؛ رفتن به یک دانشگاه عالی و موردنظرم و شغل دلخواهم در آینده هست
    من تو این دو تصمیم خیلی مصمم هستم ولی برای مثال به زبان خودمونی بگم گاهی اصلا حس درس خواندن نیست
    یا مثلا من تا قبل از رفتن داخل زمین مسابقه و همیشه به فکر رسیدن به هدفم هستم و تجسمش میکنم زیاد ولی به محض شروع بازی از استرس و.خستگی و….کاملا هدفم یادم میره و فقط به فکر اتمامش هستم … و بعدشم پشیمان میشوم و یا مثال هایی از این بابت و خیلی جیزهای دیگ که من به ۲ موردش اشاره کردم
    میشود بفرمایید من باچه دیدی باید به این برای مثال ۲ مسعله ایی که گفتم نگاه کنم ؟؟؟؟از چه بعدی باید بنگرم؟؟؟؟؟چطوری باید انگیزه ایجاد کنم و هدفم رو تغییر بدم که در راستای همان اهداف اصلی ام باشه ؟؟؟؟؟واینکه لطفاهمانندهمان مثال قطار را روی این ۲ موضوع من هم پیاده کنید و راهنمایی کامل کنید منو. متشکرم

    • ۰

      سلام مقالاتی در این خصوص روی سایت قرار خواهد گرفت

  7. ۰

    سلام
    من اصلا از اینکه ذهن نسبت به پیامهای پنهان مقاومت کنه رو متوجه نمیشم
    منم الان مدتیه فایل افزایش قد رو گوش میکنم
    درحالی که واقعا اعتماد و اعتقاد دارم
    ولی نتیجه نگرفتم
    اصلا مگه پیامهای پنهان به صورت میانبر خودآگاه رو دور نمیزنه و به ناخوداگاه منتقل میشه؟
    پس چرا ذهن مقاوم میشه؟
    نمیفهمم واقعا
    ممکنه توضیح بفرمایید؟

  8. ۰

    با سلام از مطلب خوبتان ولی معمولا شما در توضیح پیامهای پنهان می گویید اگر نتیجه نگرفتید شما با یک مقاومت بزرگ روبروییدمثلا من برای کاهش وزن ولاغر شدن شکم خود بیش از نود روز از فایلهای پنهان استفاده کردم بصورت بی وفقه ولی تغییری حس نکردم اینرا چطور توضیح می دهید هدف اشتباه است یا این مقاومت بزرگ چیز دیگری ست با سپاس از راهنمایی تان

    • ۰

      سلام
      لطفا با ایمیل و نام کاربری که البوم را خریداری کردید سوالتان را بپرسید

  9. ۰

    یعنی شما میگید هروقت با مقاومت ذهنمون مواجه شدیم تنها راه اینه که هدفمون رو تغییر بدیم? اما در راستای همون هدف اصلیمون باشه,درسته?

    • ۰

      سلام بله برای رسیدن به هدف مورد نظر انگیزه قوی در مورد اون هدف پیدا کنید دقیقا مثل مثال بلیط
      موفق باشید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید




سلام جناب علیخانی و تیم زحمتکشتان سپاسگزارم بخاطر اینکه این توانایی و انگیزه را داشتی برای اول خودت که به موفقیت رسیدی و بعد ترویج ان در ایران به یاری خدا این سایت در مسیرم قرار گرفت و ۲ محصول سفارش دادم که همون روز اول اولین نتیجه رویت شد به حول و قوه الهی حتما در اینده نزدیک از نتایج خواهم گفت برای کاربران سایت که میشود .بازهم سپاسگذارم و امیدوارم در این مسیر موفق باشید

این مطلب را به اشتراک بگذارید



امتیاز شما به این مطلب

train-your-brain.jpg


جست و جو

برای جست و جو کلمه مورد نظر را وارد کنید.

پیام های سیستم

چطور به جمع میلیونرها بپیوندید ؟ این سوالی است که خیلی از افراد از خود می پرسند؟

جورج کامل، یکی از مجریان برنامه «نمایش رمزی»، یک ویدیوی درباره افزایش تعداد میلیونرها منتشر کرده است. به گفته کامل، این جهش بواسطه جهش بزرگ در بازار سهام در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ است که در آن مارکت S&P 500 بزرگترین افت سالانه خود را که از سال ۲۰۰۸ ثبت کرده بود ، تقویت شده است.

۸+۸+۸ قانون موفقیت

همیشه گفتن راحتر از انجام دادن است. کار، خانواده، سلامتی و اهداف شخصی ما با هم رقابت می کنند. یافتن هماهنگی بین این اولویت ها یک چالش همیشگی است.

به همین دلیل است که قانون ساده و در عین حال موثر ۸+۸+۸ زندگی هزاران نفر را متحول کرده است. اختصاص ۸ ساعت به کار، وقت شخصی و استراحت باعث می شود تا انگیزه و موفقیت پایدارتر قابل دستیابی باشد. اجرای این قانون مستلزم تغییر در طرز فکر، تاکتیک های عملی برای هر حوزه زندگی و سازگاری با سبک زندگی شما است. بازدهی در سلامت روان، بهره وری، و تحقق بلندمدت آن را تبدیل به یک تغییر بازی ارزش کاوش می کند. در ادامه بخوانید تا بدانید چگونه قانون ۸+۸+۸ می‌تواند باعث بهبود پایدار زندگی شما شود.

۷ راه برای غلبه بر ترس از شکست

راه برای غلبه بر ترس از شکست

وقتی روی پروژه ای تلاش می کنید، و به افراد زیادی در مورد آن صحبت میکنید و شب ها بی خوابی می کشید و در تلاش هستید مسیر موفقیت را سپری کنید، شکست می تواند کوبنده باشد. اما اگر دائماً از نتیجه منفی می ترسید، نمی توانید به هدف خود برسید.

ممکن است شغل رویایی خود را از لیست اهداف خود خط بزنید چون با وجود شکست، تلاش بی معنی خواهد بود. ممکن است به یک رابطه امیدوارکننده پایان دهید زیرا اگر رابطه به خوبی پیش نرود از درد پس از جدایی می ترسید. در هر دوی این موارد، با ایجاد یک نتیجه بد می تواند شما را از دنبال کردن اهدافتان باز دارد.

چه در محل کار باشد چه در زندگی، طبیعی است که نگران این باشیم که آیا همه چیز درست می شود یا خیر. اما در واقع، طبق نظرسنجی که روی بیش از ۱۰۰۰ نفر انجام شد، مردم بیشتر از اینکه از عنکبوت ها، تنها ماندن در خانه و حتی ارواح می ترسند از شکست خوردن می ترسند.

اما اگر به ترس اجازه دهید به شما غلبه کند می تواند شما را ناتوان کند. مهم است که مراقب ترس‌های خود باشید تا تأثیر منفی بر زندگی شما نداشته باشند.

در ادامه روش هایی وجود دارد که به شما کمک میکند بر ترس از شکست غلبه کنید.

بهترین عبارت های تاکیدی برگفته از کتاب ۴ اثر از فلورانس اسکاول شین

فلورانس اسکاول شین (انگلیسی: Florence Scovel Shinn؛ ۲۴ سپتامبر ۱۸۷۱–۱۷ اکتبر ۱۹۴۰) هنرمند اهل ایالات متحده آمریکا بود که در سال‌های میانی عمر خود تبدیل به یک معلم مذهبی تفکر نوین و نویسندهٔ متافیزیک شد. در محیط‌های تفکر نوین، شین به خاطر کتاب اولیه‌اش «بازی زندگی و چگونگی بازی کردن آن» (۱۹۲۵) شناخته می‌شود.

فلورانس اسکاول شین فلسفه خود را به این صورت بیان می‌کند:نیروهای نامرئی همواره برای انسان کار می‌کنند که همیشه خودش رشته‌ها را می‌کشد، اگرچه انسان از این موضوع آگاه نیست. اما به دلیل قدرت ارتعاش کلمات، هر چه انسان بیان می‌کند، شروع به جذب آن می‌کند.— بازی زندگی، فلورنس اسکوول شین

اپدیت مقاله: چگونه ذهنیت افراد ثروتمند را داشته کنیم ؟

افراد ثروتمندان از نظر عادت با بقیه افراد جامعه چه تفاوت هایی دارند؟ پس از مطالعه ۲۳۳ فرد ثروتمند و ۱۲۸ فرد فقیر به مدت پنج سال، توماس کورلی، حسابدار و برنامه ریز مالی، عادات موفقیت روزانه افراد ثروتمند را در کتاب خود به نام عادات ثروتمندان: عادت های روزانه افراد ثروتمند و موفق کشف کرد. از ۲۳۳ میلیونر، ۱۷۷ نفر خودساخته بودند و ۵۶ نفر از آنها پول خود را به ارث برده بودند.

برنده شدن در قرعه کشی

تأکیدات آلبوم ذهن خوداگاه و ناخودآگاه شما را با هم هماهنگ میکند و توانایی تجسم شما را برای برنده شدن افزایش میدهد .با این آلبوم ذهن شما کاملا با هدف برنده شدن هماهنگ خواهد شد و عمیقا برای پیروز شدن در قرعه کشی اعتقاد پیدا خواهید کرد.

انتشار مقاله: چگونه در شرایط سخت به خدا اعتماد کنیم؟

اعتماد به معنای باور قابل اطمینان به، حقیقت، توانایی یا قدرتی بالاتر از قدرت خودمان است. بنابراین، وقتی صحبت از اعتماد به خدا می شود، به معنای ایمان به قابل اطمینان به، کلام او، توانایی و قدرت او است. کتاب مقدس می گوید که خدا نمی تواند دروغ بگوید. او همیشه به وعده هایش عمل می کند و اینکه او شما را دوست دارد و خیری برای شما در نظر گرفته است. توکل به او به این معناست که آنچه را که او در مورد خودش، درباره جهان و درباره شما می گوید، درست است.

آپدیت مقاله: چطور قانون مقاومت را شکست دهیم؟

آیا وقتی سعی می کنید خواسته های خود را آشکار کنید و هیچ اتفاقی نمی افتد احساس ناامیدی می کنید؟

به نظر می رسد که یک نیروی نامرئی و بیرونی وجود دارد که به ما فشار می آورد و خواسته های ما را از ما دور میکند، اما در واقع مقاومت از درون می آید.

برای از بین بردن مقاومت ها، باید به درون نگاه کنید تا بفهمید چرا مانع رسیدن به خواسته های خود می شوید. شما باید با تغییر باورهای قدیمی مخرب و رها کردن وابستگی به نتیجه، قدرت خود را پس بگیرید. سپس با انجام اقدامات الهام‌آمیز و یافتن شواهد از قبلاً نشان داده شده اقدام کنید.

انتشار محصول : مراقبه نور

آیا در زندگی خود مشکلات جسمی دارید و احتمال می دهید به دلیل انسداد انرژی باشد؟

آیا بدون اینکه بفهمید چرا به سمت احساسات و واکنش های منفی گرایش دارید ؟

آیا می خواهید از نظر جسمی و عاطفی سالم و متعادل باشید، و روابط عالی با دوستان خود ایجاد کنید؟

اگر اینطور است از این مراقبه قدرتمند برای بازگرداندن تعادل به بدن، ذهن و روح خود استفاده کنید – هر ۷ مرکز چاکراها را باز ، درمان و متعادل کنید و به یک رابطه هماهنگ با خود و جهان برسید.

انتشار مقاله : چطور خواسته خود را متجلی کنیم؟ باید و نبایدها

جلی خواسته ها چیست؟

تجلی، به معنی تجربه چیزی است که می خواهید احساس کنید – و سپس زندگی و باور به آن تجربه به طوری که بتوانید آن را به صورت فیزیکی خلق کنید.

می‌توانید برای جذب هر چیزی که می‌خواهید را تجلی کنید، خواه یک تجارت موفق، سلامتی بهتر، یک رابطه یا حتی یک شی مادی.

گاهی اوقات ما چیزهایی فراتر از رویاهایمان آشکار می کنیم. بنابراین هنگام تجلی، مهم است که برای احتمالاتی که ممکن است رخ دهد اماده باشید. زیرا وقتی با انرژی محبت آمیز کیهان هماهنگ می شوید، هیچ محدودیتی برای آنچه می توانید جذب کنید وجود ندارد.

آپدیت مقاله : هفت بعد ذهن

بعد اول درون چیزهایی است که نمی توانید ببینید یا لمس کنید. داخل یک تکه میوه بعد اول است. بیرون یا سطح میوه بعد دوم است. درون بدن فیزیکی، زمین، یک درخت و یک سنگ – اینها همه در بعد اول قرار دارند. برای بیرون آوردن بعد اول، به سادگی میوه را باز کنید. بخشی که قبلاً دیده نشده بود و دست نخورده بود اما اکنون قابل مشاهده و محسوس است که به بعد دوم آورده شده است.

هفت بعد ذهن

هفت بعد ذهن- نقشه هستی و آگاهی

ساتگورو سیوایا سابرامونیاسوامی(سیوایا سابرامونیاسوامی یک رهبر مذهبی هندو آمریکایی بود که توسط پیروانش به گورودوا معروف بود. سوبرامونیاسوامی در اوکلند کالیفرنیا به دنیا آمد و در جوانی هندوئیسم را پذیرفت)، آگاهی را به هفت دسته تقسیم می کند که از درشت تا بسیار ظریف شامل می شود. دو مورد اول وجود فیزیکی را توصیف می کنند – درون و بیرون اشیا. بعد سوم سطح هوشیاری طبیعی بشر است که شامل افکار و احساسات درباره زندگی خود و دیگران است. بعد چهارم تا هفتم را می توان به عنوان قلمروهای درونی، عرفانی یا بالاتر آگاهی توصیف کرد. آنها در همه چیز هستند اما برای دسترسی مداوم به آموزش و تمرین نیاز دارند. این مقاله منحصر به فرد در ارائه راهنمایی در تلاش های ما برای دسترسی به حالات درونی آگاهی مفید است.

آیا واقعاً فقط از ۱۰ درصد مغز خود استفاده می کنیم؟

در نهایت، تصور اینکه انسان تنها از ۱۰ درصد از مغز استفاده میکند نه تنها نادرست، بلکه نامربوط است.ذهن فوق‌العاده انعطاف پذیر است و می‌تواند زمانی که منطقه‌ای از بین می‌رود یا آسیب می‌بیند، دوباره مسیرهای عصبی جدید ایجاد کند. حتی اگر بخشی از مغز آسیب دیده یا برداشته شود، ذهن می تواند راهی برای کار با حداکثر ظرفیت خود پیدا کند.

آپدیت مقاله : چطور به خواسته هایمان برسیم؟

وقتی میخواهید به این سوال پاسخ ‌دهید واقع‌بین باشید: از خودتان بپرسید در زندگیم “من الان کجا هستم؟” پاسخ صادقانه به این سوال روی کسب و کار و کل زندگی شما تاثیر دارد.

در کتاب از خوب به عالی، جیم کالینز داستان جیم استاکدیل، افسر ارتش آمریکا را روایت می کند که در طول جنگ ویتنام به مدت هشت سال اسیر بود و مرتباً شکنجه می شد. از استاکدیل پرسیده می شود کدام سربازها موفق به زنده ماندن شدند. استاکدیل پاسخ می دهد: پاسخ ساده است: خوشبین ها.

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری جدید