یادگیری در خواب

یادگیری در خواب
چکیده این مطلب : انتشار : ۱۹ , اسفند , ۱۳۹۹ ۲۰ نظر ۱۰۸۱۵ بازدید زمان مطالعه ۴۱ دقیقه پادکست به زودی

مفهوم یادگیری در خواب دارای تاریخچه طولانی است. اولین مطالعه برای نشان دادن یادگیری در خواب در سال ۱۹۱۴ توسط روانشناس آلمانی روزا هین (Rosa Heine) منتشر شد. وی دریافت که یادگیری مطالب جدید قبل از خواب باعث یادآوری بهتر در مقایسه با یادگیری در طول روز می شود.

 

یادگیری در خواب

تحقیقات نشان داده است که ذهن در زمان خواب توانایی یادگیری مطالب را دارد و اینکه این مطالب چگونه به فرد القا شوند بسیار  یادگیری در زمان خواب را تحت تاثیر قرار میدهد در زیر تحقیقات و پژوهش های بیشتری در مورد یادگیری در خواب  میخوانیم:

 

گوش دادن با هدفن
پیام ها در زیر سطح آگاهی شما دریافت میشوند

آیا پیام های پنهان زمانی که شما خواب هستید کار میکنند ؟

پیام های پنهان معمولا یا شنیداری هستند یا دیداری که در زیر سطح آگاهی شما دریافت میشوند به عبارت دیگر شما قادر به تشخص دادن انها نیستید .

اما اگر اگاهی شما قادر به دیدن یا شنیدن انها نیست  دلیل این نمیشود که انها وجود ندارند .چه اتفاقی رخ میدهد که پیام های پنهان توسط ناخوداگاه دریافت میشوند  به عنوان مثال اگر نام شما را در یک اتاق بسیار شلوغ صدا بزنند حتی اگر سر و صدا بسیار زیاد باشد باز هم شما اگاهانه نام خود را میشنوید .

 

بنابراین پیام های پنهان توسط ناخوداگاه وقتی در یک سطح عمیق تر ارسال میشوند درک میشوند.

 

 

 

 

پیام های پنهان چه هستند؟

انها پیام های هستند که در سطح عمیق تر قابل درک برای  ناخوداگاه هستند  اما ذهن خوداگاه  توانایی شنیدن انها را ندارد .این پیام ها طوری طراحی شده اند که در زیر درک و اگاهی ما به ذهن ارسال میشوند.برای مثال اگر شما در حال خواندن یک متن هستید به طور قطع اتفاقات دیگری هم روی صفحه کامپیوتر ، تبلت یا گوشی شما رخ میدهد .من شک دارم اگر شما روی یک موضوع تمرکز کنید ذهن ناخوداگاه شما نداند در دقیقه های بعدی کجا باید کلیک کند .

 

 

این پیام ها را میتوان در تصاویر چارلز آلن گیلبرت سال ۱۸۹۲ پیدا کرد که در تصویر زیر نمونه آن را میتوانید مشاهده کنید که دیدن این پیام ها بستگی دارد به اینکه شما چطور به عکس نگاه کنید که آیا یک جمجمه انسان است یا تصویر دو دختر بچه همراه با سگشان.بنابراین به یاد داشته باشید که پیام های پنهان میتوانند در هر جایی از عکس مخفی شوند و این فقط به فایل های دیداری ختم نمیشود. حتی در برخی موارد در این پیام های پنهان دسیسه هایی وجود دارد که والت دیزنی  از این قاعده مستثنا نیست.

 

چارلز آلن گیلبرت
پیام های مخفی در عکس

آیا پیام های پنهان زمانی که شما خواب هستید کار میکنند ؟

تستی در مطالعات روانی انجام شد که پیام های پنهان این توانایی را دارد که شما را در هر حالتی تحت تاثیر قرار دهد بدون در نظر گرفتن اینکه شما بیدار هستید یا  خیر زیرا انها توانایی رد شدن از خوداگاه زمانی که شما خواب هستید را دارند .

 

هدف اصلی شنیدن پیام ها در هنگام خواب این است که سطح خوداگاه شما بسیار پایین است .افرادی که از پیام های پنهان برای بهبود خود استفاده کرده بودند گزارش دادند در تمامی جنبه های زندگی توانسته اند سطح خود ار ارتقا دهند و گزارش دادند در همه مواقع از این پیام های پنهان استفاده کرده اند حتی زمان خواب.

 

 

خیلی عجیب است…

جلسات پیام پنهان زمانی که شما انها را به صورت تکراری گوش میکنید بسیار اثر گذار خواهد بود که در مورد پیام های پنهان خود تاکیدات در یک البوم چندین بار تکرار شده اند .

یکی از اصلی ترین دلایلی که پیام های پنهان کار میکنند تکرار انهاست.

 

پخش کردن پیام های پنهان زمانی که شما خواب هستید اجازه میدهد انها برای ذهن غیر قابل مشاهده باشند و به راحتی به ناخوداگاه نفوذ و جذب شوند که این مزیت زمان شما را در روز برای کارهای روز مره آزاد میکند .

 

 

 

 

متوسط خواب افراد در امریکا

متوسط خواب افراد در امریکا ۶ تا ۷ ساعت در شب است.که تعدادی از افراد در کل عمرشان بیش از ۲۰۰.۰۰۰ ساعت در خواب هستند .چه میشود اگر این ساعات برای یادگیری استفاده شود؟.زیرا ما در زمان بیداری شاید زمانی برای یادگیری یک الت موسیقی یا زبان فرانسوی را نداریم .با این ایده شما میتوانید از روش هایی روانی برای نفوذ و اشتیاق ذهن برای یادگیری در زمان خواب استفاده نمایید .یک مطالعه توسط محققان دانشگاه نورت وسترن  نشان میدهد  که انچه ما در زمان خواب میشنویم میتواند حافظه ما را بعد از بیداری  بهبود بخشد .

 

 

این مطالعه در مجله Nature Neuroscience به چاپ رسید  .این تیم تحقیقاتی برای اولین بار به انها یاد داد که یک اهنگ خاص را با فشار دادن کلید ها بنوازند سپس افرادی که در این تست شرکت کرده بودند در یک اتاق تاریک و راحت برای ۹۰ دقیقه به خواب نیم روزی فرو رفتند و زمانی که افراد در خواب بودند تیم تحقیقاتی برای افزایش حافظ انها موجی ارام  را پخش کرد که به افزایش حافظه انها منجر میشد و این اهنگ در این ۹۰ دقیقه بارها و بارها پخش شد  و پس از بیداری انها اهنگ هایی را که در زمان خواب شنیده بودند را خیلی بهتر بیاد اوردند در مقایسه با شرکت کنندگانی که اهنگها را نشنیده بودند .

 

 

  Paul J. Reber  یک روانشناس از شمال وسترس در یک مصاحبه مطمبوعاتی  میگوید :

” بیشترین تمایلات یادگیری چیزهای جدید در خواب است ”

علاوه بر این محققان فعالیت مغز را در طول خواب اندازه گیری کردند که نشان داد ” سیگنال های الکتروفیزیولوژیک در طول خواب با مقدار بهبود حافظه در ارتباط بودند همچنین جیمز انتونی سرپرست نویسنده ها افزود : این سیگنال ها ممکن است در اثر بهبود حافظه در هنگام خواب باشند”

 

آزمایش قبلی نتایج شگفت انگیز فعالیت مغز در هنگام خواب را نشان داد که چطور مغز میتوانند بهبود پیدا کند . یک تحقیق در  سال ۲۰۱۱  روی شرکت کنندگان انجام شد که انها باید ارتباط بین تصاویر مختلف و صداها را با مکان های متفاوت که روی صفحه مانیتور بود را قبل از خواب به حافظه بسپارند.سپس در حالی که خواب بودند محققان صداهایی را پخش کردند بعد از آن شرکت کنندگانی که موزیک برای انها در حین خواب پخش شد نسبت به دیگر شرکت کنندگان بسیار راحتر و با باهوشی بسیار بالا تصاویر و مکان های نشان داده شده را به خاطر اوردند. البته باید در نظر داشت این صداها شرکت کنندگان را از خواب بیدار نمیکرد فقط در بگراند ذهن انها پخش میشد و خوداگاه انها در زمان خواب هیچ صدایی را نشنیده بود.

 

 

 

عملکرد ذهن در زمان خواب

اگر چه هنوز دانشمندان درک عمیقی از عملکرد ذهن در زمان خواب ندارند اما بر این باورند که ذهن به حوادثی که هر شب در زمان خواب رخ میدهد عادت میکند .محققان با توجه به این تحقیقات در حال کاوش روی  دیگر توانایی های حافظه در زمان خواب هستند .

 

 

در این میان این باید الهام بخش افرادی که در صدد افزایش پتانسیل حافظه و ذهن خود هستند باشد.به عنوان مثال یادگیری یک زبان جدید ،حفظ لغات ، تغییر الگوهای ذهنی ناخوداگاه و موارد بسشتر که این حدود ۷ ساعت در روز بیشتر به شما زمان میدهد که زندگی شما را از بقیه انسانها متفاوت میکند.


آیا زمان خواب می توانید یک زبان جدید یاد بگیرید؟

یادگیری در خواب

هر روز ۲۴ ساعت است و معمولاً حدود یک سوم آن صرف خواب می شود. افرادجاه طلب همیشه به دنبال پاسخ این سوال هستند که: آیا می توان از این زمان برای یادگیری مهارت یا حتی یک زبان جدید استفاده کرد؟ به عبارت دیگر ، آیا یادگیری در خواب امکان پذیر است؟

 

پاسخ هم مثبت است و نه و بستگی به این دارند که منظور ما از “یادگیری” چیست.

جذب اطلاعات پیچیده یا کسب مهارت جدید، مثلاً گوش دادن به صوت در هنگام خواب تقریباً غیرممکن است. اما تحقیقات نشان می دهد زمان خواب ذهن همچنان در حال فعالیت است و برخی از اشکال یادگیری اتفاق می افتد.

 

 

 

یادگیری در خواب: از تصورات تا علم

مفهوم یادگیری در خواب دارای تاریخچه طولانی است. اولین مطالعه برای نشان دادن یادگیری در خواب در سال ۱۹۱۴ توسط روانشناس آلمانی روزا هین (Rosa Heine) منتشر شد. وی دریافت که یادگیری مطالب جدید قبل از خواب باعث یادآوری بهتر در مقایسه با یادگیری در طول روز می شود.

 

به لطف بسیاری از مطالعات انجام شده در آن زمان ، اکنون می دانیم که خواب برای تشکیل خاطرات طولانی مدت از آنچه در طول روز با آن روبرو شده ایم استفاده می کند. مغز در هنگام خواب تجربه های روز را دوباره بازی کرده و با انتقال آنها از هیپوکامپ ، جایی که برای اولین بار در آنجا شکل گرفته اند ، به مناطقی از مغز ارسال و در آنجا تثبیت می کند. با توجه به اینکه هنگام خواب اتفاقات زیادی برای خاطرات رخ می دهد ، طبیعی است که بپرسید آیا می توان خاطرات را تغییر داد ، تقویت کرد یا حتی از نو شکل داد.

 

یکی از روشهای معروف یادگیری در خواب ، تلفن روانی  (Psycho-phone) دستگاهی محبوب در دهه ۱۹۳۰ بود. این دستگاه پیام های الهام بخش را برای افراد در هنگام خواب پخش می کرد ، مانند “من عشق را ساتع میکنم” این روش کمک می کند افراد ایده هایی را در ناخودآگاه خود جذب کنند و با اعتماد به نفس بیشتر از خواب بیدار شوند.

 

در ابتدا ، به نظر می رسید که تحقیقات از دستگاه هایی مانند تلفن روانی پشتیبانی می کند. برخی از مطالعات اولیه نشان داد که افراد مطالبی را که هنگام خواب با آن روبرو شده اند را یاد گرفته اند. اما این یافته ها در دهه ۱۹۵۰ ، هنگامی که دانشمندان شروع به استفاده از دستگاه EEG برای نظارت بر خواب امواج مغزی کردند رد شد. محققان دریافتند که اگر یادگیری رخ داده باشد ، فقط به این دلیل است که محرک ها شرکت کنندگان را بیدار کرده است.

 

اما در سال های اخیر ، مطالعات نشان داده است که مغز هنگام خواب همچنان می تواند اطلاعات را جذب کند. این یافته ها نشان می دهد که مغز هنگام خواب اطلاعات را جذب کرده و حتی خاطرات جدیدی را شکل می دهد، جالب این است که این خاطرات ناخودآگاه هستند. به عبارت دیگر این شکل از یادگیری بسیار بنیادی و ساده است ، بسیار ساده تر از زمانی که مغز در حال یادگیری زبان آلمانی یا مکانیک کوانتوم است.

این یافته ها باعث معتبر شدن تحقیقات یادگیری در خواب شده است و دوباره در مسیر تحقیقات دانشمندان قرار گرفته است.

 

 

توماس آندریلون (Thomas Andrillon) ، عصب شناس دانشگاه موناش – Monash در ملبورن ، استرالیا ، گفت: “برای دهه ها ادبیات علمی می گفت یادگیری خواب غیرممکن است. بنابراین اساسی ترین شکل یادگیری برای یک دانشمند جالب است”.

 

توماس به Live Science گفت ، برای دانشمندان ، اکتشافات اخیر امیدها را در مورد کاربردهای احتمالی یادگیری در خواب افزایش داده است. به عنوان مثال ، ماهیت ضمنی یادگیری خواب ، این پدیده را برای افرادی که می خواهند عادت بدی مانند سیگار کشیدن یا ترک عادت های خوب جدید را از بین ببرند ، مفید می کند.

یادگیری در خواب

 

ارتباط بو با صدا

مطالعات متعدد نشان داده است که یک شکل اساسی از یادگیری ، به نام حالت دهنده، می تواند در هنگام خواب اتفاق بیفتد.به عنوان مثال ، در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۲ در ژورنال Nature Neuroscience منتشر شد ، محققان اسرائیلی دریافتند که افراد می توانند یاد بگیرند که در هنگام خواب صدا را با بو ارتباط دهند. در آزمایشی که انجام شد دانشمندان در حالی که بوی نامطبوع ماهی فاسد را پخش کردند برای شرکت کنندگان لحن خواب آور را پخش کردند و زمانی که شرکت کنندگان بیدار شدند با شنیدن صدای لحن خواب آور نفس خود را در انتظار بوی بد حبس کردند.

 

آندریلیون ، که در آن مطالعه شرکت نداشت ، گفت: “این یک یافته واضح بود که نشان می دهد انسان می تواند خاطرات جدیدی را هنگام خواب ایجاد کند.

 

محققان در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ در ژورنال علوم اعصاب منتشر شد ، با وجود اینکه حافظه ضمنی بود ، اما می تواند بر رفتار افراد تأثیر بگذارد. در آن تحقیق ، افراد سیگاری پس از گذراندن یک شب در معرض بوی ماهی های فاسد از سیگار کمتری استفاده می کردند.

 

 

 

یادگیری زبان در هنگام خواب؟

آندریلون و همکارانش دریافته اند که یادگیری در خواب می تواند فراتر از فرایند شرطی سازی ساده باشد. در مطالعه سال ۲۰۱۷ که در مجله Nature Communications منتشر شد ، افراد توانستند الگوهای پیچیده صوتی را که هنگام خواب شنیده بودند ، انتخاب کنند.

 

توانایی های یادگیری در خواب می تواند به یادگیری کلمات گسترش یابد. در تحقیقی که در مجله Current Biology در ژانویه منتشر شد ، محققان واژه های ساخته شده و معنی آنها را ، مانند “گوگا” به معنی فیل را برای شرکت کنندگان در خواب پخش کردند. بعد از آن وقتی شرکت کنندگان بیدار بودند در انتخاب ترجمه صحیح کلمات ساخته شده را در یک آزمون چند گزینه ای بهتر عمل کردند.

 

یادگیری زبان جدید شامل لایه های مختلفی از جمله: شناخت اصوات ، یادگیری واژگان و تسلط بر دستور زبان است. تاکنون تحقیقات نشان می دهد که می توان با لحن و لهجه زبان یا حتی معنی کلمات در هنگام خواب آشنا شد با این تفاوت که در سطح ضعیف تری نسبت به آنچه در طول روز بدون توجه انجام می دهیم ، انجام می شود.

 

برخی از اشکال یادگیری ضمنی که در چنین شرایطی می تواند در هنگام خواب با شدت بیشتری رخ دهد. به عنوان مثال در مطالعه ترک سیگار و ماهی گندیده، هنگامی که آزمایش در بیداری انجام می شود به خوبی کار نمی کند. اگر هر روز در نزدیکی سطل آشغال سیگار می کشید این را می دانید که این دو ربطی به هم ندارند بنابراین آنها را به هم مرتبط نمی کنید. زیرا در بیداری به دلیل منطق خوداگاه به راحتی فریب نمی خوریم.

 

آندریلیون گفت: “اما مغز در حالت خواب آگاه نیست و ما می توانیم آن را به نفع خود دستکاری کنیم. “این بسیار شبیه به فیلم ” Eternal Sunshine  – درخشش یک ذهن پاک ” است.

بنابراین به یاد داشته باشید که ذهن در حالت خوب شبانه در بهترین حالت یادگیری است.

 

افزایش عملکرد ذهن


آموزش زبان سابلیمینال ، آیا واقعا اثر بخش است؟

آموزش زبان در خواب

قبل از خواب یک هدفون روی گوش های خود بگذارید و در خواب زبان ایتالیایی یاد بگیرید. هنگام پختن و پز ، هنگام کارهای روزمره هر زبانی که دوست دارید را یاد بگیرید. یک برنامه تلویزیونی با زبان مورد نظر را بدون زیرنویس پخش کنید و اجازه دهید زبان را محاورهای و به صورت طبیعی بشنوید، هیچ چیز مثل تماشا کردن یک برنامه تلویزیونی با زبان اصلی یادگیری زبان را برای شما تضمین نمی کند.

 

وب سایت ها ، پادکست ها و حتی کانال یوتیوب این نوید را می دهند که شما می توانید یک زبان را ناخودآگاه فقط با قرار گرفتن در معرض انفعال ، بدون هیچ تلاشی یاد بگیرید، به راحتی بنشینید ، آرام باشید و به ضمیر ناخودآگاه خود اجازه دهید بقیه کار را برای شما انجام دهد، به نظر شگفت انگیز می رسد که این ممکن باشد… اینطور نیست؟

 

 

یادگیری زبان سابلیمینال چیست؟

یادگیری زبان سابلیمینال به این معنی است که حتی اگر به چیزهایی که گفته می شود توجه نکنید ، مغز شما به طور خودکار کلمات تکرار شده را درک میکند و بین این کلمات گفته شده و معنی آنها در زبان مادری شما ارتباط برقرار می کند.

 

از لحاظ تئوری ، این باید کارساز باشد. از این گذشته ، نوزادان زبان مادری خود را از این طریق یاد می گیرند، آنها بی صدا دنیای اطراف خود را جذب می کنند. مطمئناً مغز قابل انعطاف است ، اما هنوز هم باید بتواند عبارات را از طریق قرار گرفتن در معرض آنها یاد بگیرند.

 

 

آیا می توانید در هنگام خواب یاد بگیرید؟

مشهورترین نمونه یادگیری زبان سابلیمینال ، یادگیری هیپنوتیزم است.

 

دستیابی به یک مهارت در حالی که خواب هستید سابقه طولانی دارد ، زیرا دهها نفر از حالت کما و کاملاً مسلط به زبان دیگر بیرون آمده اند. در سال ۲۰۱۰ ، یک دختر سیزده ساله اهل کرواسی که در حالت کما بود و وقتی بهوش آمد مانند بومی های آلمانی صحبت می کرد، در سال ۲۰۱۴ ، یک مرد بیست و دو ساله استرالیایی با تسلط کامل به زبان ماندارین از کما بیرون آمد، بنابراین نوعی یادگیری در حالت خواب باید رخ داده باشد، با این حال ، این موارد زیاد است. حال سوال این است آیا یادگیری خواب می تواند در طول یک شب انجام شود؟

 

 

بنیاد ملی علوم سوئیس متقاعد شده است که این می تواند رخ دهد.

 

در سال ۲۰۱۴ ، روانشناسان سوئیسی در دانشگاه فریبورگ این آزمایش را با شصت دانشجوی آلمانی زبان انجام داد. ساعت ۱۰ شب به همه دانش آموزان لیستی از کلمات هلندی که قبلاً هرگز ندیده بودند را نشان دادند پس از آن ، نیمی از دانش آموزان گفته شد در حالی که واژگان جدید در حین خواب آنها پخش می شوند بخوابند و نیمی دیگر هنگام بیداری به آن واژگان پخش شده گوش کردند. در ساعت ۲ بامداد روانشناسان همه را بیدار کردند و هر دو گروه را بررسی کردند، کسانی که واژگان جدید را هنگام خواب شنیده بودند به طور قابل توجهی در یادآوری کلمات بهتر از کسانی که صرفاً در حالت بیداری به کلمات گوش کرده بودند عمل کردند. به گفته روانشناسان ، این ثابت می کند که یادگیری در هنگام خواب نه تنها مداوم نیست بلکه از یادگیری آگاهانه هم موثرتر است!

آموزش زبان در خواب

 

یادگیری در خواب محدودیت هایی دارد

 

آنات آرزی (Anat Arzi,) ، متخصص مغز و اعصاب و متخصص یادگیری خواب در انستیتوی علوم ویزمن می گوید: “افراد نمی توانند هیچ اطلاعات کلامی جدیدی را هنگام خواب یاد بگیرند “این برای مغز بسیار پیچیده است”.

 

مخالفان یادگیری زبان سابلیمینال با استناد به توضیحات بیشمار یافته های روانشناسان ، نتایج مطالعات را واجد شرایط یا حتی کاملاً رد می کنند، به عنوان مثال ، همه دانشجویان آلمانی حداقل یک بار قبلاً کلمات واژگان را شنیده بودند ، بنابراین هنگام خواب ، شرکت کنندگان هیچ اطلاعات جدیدی دریافت نکردند، اگر هم چیزی وجود داشته باشد ، مغز ارتباطات میان کلماتی که آنها در زمان بیداری یاد گرفته اند را نقشه برداری می کند.

 

بعلاوه ، این احتمال وجود دارد که آنها هنگام خواب یاد نگرفته باشند بلکه آنها چون خواب بوده اند یاد گرفته اند. دانش آموزانی که استراحت کافی دارند تقریباً همیشه عملکرد بهتری نسبت به دانشجویان خسته دارند که مجبور شده اند همان واژگان پخش شده یکنواخت را تا ساعت ۲ بامداد گوش دهند و بنابراین نظر بدبینان ، این علم به اندازه عقل سلیم پیشگامانه نیست.

 

زبان شناسان در وب سایت زبان MosaLingua که می خواستند یادگیری در زمان خواب را برای خود آزمایش کنند ، مطالعه خود را در سال ۲۰۱۶ انجام دادند. آنها یکصد و سی و شش شرکت کننده را از هجده سال تا شصت سال انتخاب کردند.

 

ابتدا ، شرکت کنندگان آزمون های کنترلی را گذراندند: آزمون های حافظه ای روی مجموعه ای از واژگان خارجی که قبلاً مطالعه کرده بودند و در مجموعه هایی از واژگان که مطالعه نکرده بودند بود، سپس در طول دو هفته ، آنها در مراحل اولیه خواب ، زمانی که مغز بالاترین حساسیت خود را به تحرکات خارجی داشت ، به کلمات و عبارات پخش شده گوش می دادند. هر روز ، شرکت کنندگان بین شنیدن کلماتی که قبلاً سعی در به خاطر سپردن آنها داشتند و شنیدن کلماتی که کاملاً جدید بودند ، تغییر داده می شدند و هنگامی که از خواب بیدار می شدند تست ها را کامل میکردند.

 

MosaLingua  نتایج روزانه هر شرکت کننده را با نتایج آزمون کنترل آنها مقایسه کرد، پس از گوش دادن به کلماتی که قبلاً هرگز ندیده بودند ، هفتاد و دو درصد از شرکت کنندگان هیچ تغییری در نمره آزمون خود تجربه نکردند. آنها هیچ یک از واژگان جدید پخش شده را حفظ نکرده بودند. خوب حال نتیجه گیری  MosaLinguaچه بود؟

 

 یادگیری در هنگام خواب تقریباً به اندازه طرفداران آن موثر نیست و یادگیری کلمات جدید هنگام خواب تقریباً غیرممکن است.

نکته کلیدی: یادگیری کلمات جدید در هنگام خواب تقریباً غیرممکن است.

 

در واقع یادگیری در خواب ابزاری عالی برای تقویت واژگان آشنا است.

 

 

 

پس از گوش دادن به پخش کلماتی که قبلاً دیده بودند ، تقریباً هفتاد درصد شرکت کنندگان MosaLingua نمرات آزمون آنها بهبود یافته بود. این نتایج مکمل یافته های مطالعه سوئیس است ، جایی که شرکت کنندگان قبل از شنیدن کلمات ضبط شده در شب ، واژگان را یاد می گرفتند.

 

مرد آمریکایی را که به زبان ماندارین مسلط بود و دختر کرواسی با زبان آلمانی از خواب بیدار شده بودند را به یاد دارید؟ آنها قبل از اینکه به کما برود ، آن مرد در دبیرستان زبان ماندارین می خواند و دختر دوره آلمانی را می گذراند. آنها به هیچ وجه قبل از کما به این زبان ها صحبت نمی کردند ، اما قبلاً در معرض واژگان این زبان ها بودند. خواب طولانی فقط آنچه را که قبلاً آموخته بودند را تقویت کرد، واضح است که خواب کلید تقویت یادآوری واژگان آشنا است.

 

 

آیا سایر استراتژی های یادگیری زبان سابلیمینال موثر هستند؟

 

بله اما اگر چه خواب تنها روش ،برای یادگیری زبان سابلیمینال نیست، زیرا شما با شنیدن زبان دلخواه خود در حین کارهای روزمره حتی اگر زیاد به ان توجه نکنید میتوانید زبان را یاد بگیرید.

 

البته این تا حدی درست است زیرا در هر حال شما باید آگاهانه برای تمرین و یادگیری زبان مورد نظر تلاش کنید ، شنیدن زبان مقصد با فیلم ها یا ویدئوها ممکن است به شما کمک کند تا از نظر نحوه گفتن کلمات راحت تر باشید ، به طوری که اگر خود را برای اولین بار در محاصره افراد با زبان مقصد بینید احساس ناتوانی نکنید و وقتی سرانجام سعی کنید خودتان آن کلمات را بیان کنید ، ممکن است ناخودآگاه از آن برنامه ها یا ویدئوهایی که دیده اید تقلید کنید و این به شما این امکان را می دهد که با لهجه یا صدای طبیعی تر صحبت کنید، با این حال ، این روش فقط تا اینجا می تواند پیش رود که اصلا هم بد نیست.

آموزش زبان در خواب

باید  به طور فعال یاد بگیرید

به زبان ساده ، گوش دادن ناپیوسته به یک زبان به شما در تجزیه و تحلیل گفته ها کمک نمی کند، تا زمانی که به طور فعالانه به کلمات گوش ندهید ( ترجیحاً با یک فرهنگ لغت مفید ) نمی توانید معنی آن را درک کنید ، بنابراین درست است که به سخنان و مکالمات گوش می دهید و با نحوه صدای زبان آشنا خواهید شد ، اما به درستی نمی دانید که چگونه کلماتی را که می شنوید به کار ببرید.

 

همچنین گوش دادن ناپیوسته به طرز جادویی تلفظ شما را بهتر نخواهد کرد، مطمئناً و همانطور که در بالا اشاره کردم ، ممکن است شما بتوانید ناخودآگاه از یک تن صدای خاص تقلید کنید ، اما اگر می خواهید واقعاً مانند یک بومی صحبت کنید باید کارهای دیگری غیر از گوش دادن داشته باشید، شما باید آنچه را می شنوید یاد بگیرید ، تکرار کنید و تمرین کنید.

 

گوش دادن ناپیوسته این نکته منفی را نیز به همراه دارد که باعث می شود احساس کنید زبان مقصد را به طور مثمرثمر مطالعه کرده اید … حتی اگر این کار را نکرده باشید به عنوان مثال : ممکن است  پس از یک ساعت گوش دادن به پادکست زبان مقصد ، و اینکه این یک ساعت خسته شده اید فکر کنید به دلیل صرف زمان زیادی که “سرمایه گذاری” کرده اید ، پیشرفت کرده اید، در حالی که واقعاً چیزی یاد نگرفته اید، در صورتی که ممکن است با پنج دقیقه تمرین فعالانه و متمرکز بیشتر از یک ساعت گوش دادن غیر فعال و غیر متمرکز یاد گرفته باشید.

 

یادگیری زبان سابلیمینال هرگز بدون یادگیری فعال زبان موثر نخواهد بود.

 

یادگیری زبان سابلیمینال به تنهایی نمی تواند به کسی زبان آموزش دهد ، چه در حالت بیدار باشد و چه در حالت خواب کامل، بیایید صادق باشیم: این ناامیدکننده است، از این گذشته همه دوست دارند هنگام صرف صبحانه یا چرت زدن زبان جدید یاد بگیرند.

 

۱: هنگام خواب با واژگان بازی کنید

زمان خواب واژگان را بخوانید، مطالعات MosaLingua و مطالعات سوئیسی ثابت کردند که اگر هنگام خواب به واژگان گوش دهید ، آنها را بهتر حفظ خواهید کرد. بنابراین قبل از گوش دادن از طریق هدفن، کلمات را یک یا دو بار مرور کنید.

 

 

۲: در مورد زمان یادگیری استراتژیک باشید

در این مطالعه در سوئیس ، شرکت کنندگانی که ساعت ۱۰ شب ، درست قبل از خواب مطالعه می کردند ، به طور قابل توجهی بهتر از شرکت کنندگانی که تا ساعت های اول صبح بیدار می مانند عمل کردند. بهترین زمان را برای خود پیدا کنید، ممکن است برای شما در شب و بدون حواس پرتی  یادگیری به طور موثرتری کار کنید و یا شاید ترجیح دهید به محض بیدار شدن از خواب واژگان جدید را یاد بگیرید تا بتوانید آن را تمام روز به راحتی بیان کنید بنابراین این بخش به عهده خود شماست.

 

 

۳: فعالانه گوش دهید ، نه منفعلانه.

تفاوت فعالانه در منفعلانه چیست؟ صادقانه بگوییم ، گوش دادن منفعل آسان است. گوش دادن فعال سخت است.

 

گوش دادن منفعل به هیچ توجهی نیاز ندارد. گوش دادن فعال نیاز به توجه کامل دارد. گوش دادن منفعل به شما اجازه می دهد فقط کلمات را بشویند. گوش دادن فعال نیازمند توجه کامل و درگیر شدن با کلمات را دارد. گوش دادن غیرفعال چندان نتایج قابل توجهی برای شما ایجاد نخواهد کرد  ، اما گوش دادن فعالانه در درک شما از زبان جدید معجزه می کند.

 

به جای اینکه به مدت یک ساعت منفعلانه به فایل آموزشی در پس زمینه گوش دهید ، ده تا پانزده دقیقه وقت بگذارید تا فعالانه گوش دهید و به صورت متمرکز با آنچه گفته می شود هماهنگ شوید.

 

در حین انجام این کار ، یک ماژیک و یک فرهنگ لغت در دسترس داشته باشید، درباره اصطلاحات ناآشنا تحقیق کنید. یک ژورنال از واژگان جدید داشته باشید و هر کلمه را در یک جمله اصلی نمونه استفاده کنید.

 

هر آنچه را می شنوید تکرار کنید و صدای خود را ضبط کنید تا تلفظ خود را بهتر و بهتر کنید.

 

اگر به آهنگی گوش می دهید ، متن آن را بیاموزید و آنها را در کنار صدای خواننده اصلی تمرین کنید.

 

اگر در حال تماشای یک ویدئو هستید ، همانطور که تماشا می کنید آن را ترجمه کنید و سپس در یک انجمن آنلاین در مورد آن بحث کنید تا با سایر طرفداران یادگیری زبان آشنا شوید و بیشتر بیاموزید.

 

شما باید تلاش کنید ، اما نتیجه می دهد!

آموزش زبان در خواب

 

به تلاشتان ادامه دهید

متأسفانه ، واقعاً یک روش یادگیری زبان مخفی وجود ندارد. با این حال حتی اگر تسلط کامل به زبان در خواب غیرممکن باشد ، شما می توانید از خواب همراه با سایر استراتژی های یادگیری برای تقویت یادآوری واژگان خود استفاده کنید.

 

یادگیری فعال سخت است اما تسلیم نشوید. در مورد زمان و نحوه مطالعه اراده داشته باشید  و یادگیری را با فایل های سابلیمینال تقویت کنید در این صورت در کمترین زمان ممکن بر زبان دلخواه خود تسلط خواهید یافت. برای مشاهده فایل های یادیگری زبان سابلیمینال روی لینک زیر کلیک کنید.

 

لیست محصولات آموزش زبان سابلیمینال

  1. ۰

    سلام
    موقع خواب هم میتونیم با اسپیکر به سابلیمینال گوش بدیم؟
    میتونه تاثیر گذار باشه؟

    • ۰

      سلام برای فایل هایی که ضربه های دوگوشی ندارند بله می توانید

      • ۰

        اگر ضربه های دوگوشی داشته باشند نمی تونیم تو خواب گوش بدیم؟
        مهم تاکیدات هستند که به ضمیر ناخودآگاه وارد بشن و چه فرقی داره که ساب دو گوشی باشه یا نه؟

  2. ۰

    سلام و وقت بخیر و سال نو مبارک. لطفا برای درمان انزال زودرس هم فایل تهیه بفرمایید.

  3. ۰

    سلام ببخشید میشه ی فایل واسه درمان دوربینی چشم هم تولید کنید ؟ خیلی ممنون از سایت خوبتون

  4. ۰

    باسلام اگه می شه برای درمان نزدیک بینی چشم هم فایل صوتی قرار بدید

    • ۰

      سلام بله بررسی میشود در صورت امکان تولید خواهد شد

  5. ۰

    سلام ببخشید میشه منو راهنمایی کنید واسه افزایش قد. و موفقیت تحصیلی باید چه محصولی رو تهیه کنم ؟

    • ۰

      سلام برای افزایش قد هنوز البومی تولید نشده است اما برای موفقیت تحصیلی از البوم های افزایش هوش و حافظه میتوانید استفاده کنید
      موفق باشید

  6. ۰

    در قسمت سوالات متداول،سوال یکی مانده به آخر _شرایط استفاده_ در دستورالعمل،که تقریبا پاراگراف آخر هست برای جلسات با ضربات دوگوشی و تن های ایزونتریک زمان یک ساعت که مشخصا قبل از خواب است تعیین شده !! این مطلب در همین سایت به اشتراک گذاشته شده !!! این تناقض رو چطور تفسیر میکنید ؟

    • ۰

      ضمن تبریک به دقت و بررسی موارد توسط شما بله درست است اما با این حال البوم های غیر از تن هایی که فرمودید برای گوش دادن هیچ محدودیتی ندارند و تمامی سوالات مربوط به استفاده در سوالات متداول توضح داده شده است لطفا پس از بررسی موراد استفاده کامنت و یا سوالات خود را مطرح کنید

  7. ۰

    این مقاله بیشتر در مورد تاثیرگذاری بر روی حافظه در زمان خواب صحبت میکند و درباره تاثیر بر ناخودآگاه مطلب خاصی گفته نشده .

  8. ۰

    آیا این مطلب در مورد همه مطالب و همه آلبوم ها صدق میکند ؟ پس دلیل اینکه برای برخی آلبوم ها تایم معینی در نظر گرفته شده چیست ؟ در اینصورت برای آلبوم هایی که زمان تعیین شده گوش دادن به آنها در خواب تاثیری ندارد ؟
    و سوال آخر آیا در پکیج ویژه تمامی آلبوم هایی که به صورت تک در سایت قرار داده شده هم موجود است ؟

    • ۰

      سلام بله برای تمامی البوم ها اثر گذار است و زمان گوش دادن به فایل ها محدودیتی ندارد و پکیج به صورت بصری و فایل های اموزشی کار میکند و ربطی به فایل های صوتی ندارد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید




سلام جناب علیخانی و تیم زحمتکشتان سپاسگزارم بخاطر اینکه این توانایی و انگیزه را داشتی برای اول خودت که به موفقیت رسیدی و بعد ترویج ان در ایران به یاری خدا این سایت در مسیرم قرار گرفت و ۲ محصول سفارش دادم که همون روز اول اولین نتیجه رویت شد به حول و قوه الهی حتما در اینده نزدیک از نتایج خواهم گفت برای کاربران سایت که میشود .بازهم سپاسگذارم و امیدوارم در این مسیر موفق باشید

این مطلب را به اشتراک بگذارید



امتیاز شما به این مطلب

train-your-brain.jpg


جست و جو

برای جست و جو کلمه مورد نظر را وارد کنید.

پیام های سیستم

چطور به جمع میلیونرها بپیوندید ؟ این سوالی است که خیلی از افراد از خود می پرسند؟

جورج کامل، یکی از مجریان برنامه «نمایش رمزی»، یک ویدیوی درباره افزایش تعداد میلیونرها منتشر کرده است. به گفته کامل، این جهش بواسطه جهش بزرگ در بازار سهام در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ است که در آن مارکت S&P 500 بزرگترین افت سالانه خود را که از سال ۲۰۰۸ ثبت کرده بود ، تقویت شده است.

۸+۸+۸ قانون موفقیت

همیشه گفتن راحتر از انجام دادن است. کار، خانواده، سلامتی و اهداف شخصی ما با هم رقابت می کنند. یافتن هماهنگی بین این اولویت ها یک چالش همیشگی است.

به همین دلیل است که قانون ساده و در عین حال موثر ۸+۸+۸ زندگی هزاران نفر را متحول کرده است. اختصاص ۸ ساعت به کار، وقت شخصی و استراحت باعث می شود تا انگیزه و موفقیت پایدارتر قابل دستیابی باشد. اجرای این قانون مستلزم تغییر در طرز فکر، تاکتیک های عملی برای هر حوزه زندگی و سازگاری با سبک زندگی شما است. بازدهی در سلامت روان، بهره وری، و تحقق بلندمدت آن را تبدیل به یک تغییر بازی ارزش کاوش می کند. در ادامه بخوانید تا بدانید چگونه قانون ۸+۸+۸ می‌تواند باعث بهبود پایدار زندگی شما شود.

۷ راه برای غلبه بر ترس از شکست

راه برای غلبه بر ترس از شکست

وقتی روی پروژه ای تلاش می کنید، و به افراد زیادی در مورد آن صحبت میکنید و شب ها بی خوابی می کشید و در تلاش هستید مسیر موفقیت را سپری کنید، شکست می تواند کوبنده باشد. اما اگر دائماً از نتیجه منفی می ترسید، نمی توانید به هدف خود برسید.

ممکن است شغل رویایی خود را از لیست اهداف خود خط بزنید چون با وجود شکست، تلاش بی معنی خواهد بود. ممکن است به یک رابطه امیدوارکننده پایان دهید زیرا اگر رابطه به خوبی پیش نرود از درد پس از جدایی می ترسید. در هر دوی این موارد، با ایجاد یک نتیجه بد می تواند شما را از دنبال کردن اهدافتان باز دارد.

چه در محل کار باشد چه در زندگی، طبیعی است که نگران این باشیم که آیا همه چیز درست می شود یا خیر. اما در واقع، طبق نظرسنجی که روی بیش از ۱۰۰۰ نفر انجام شد، مردم بیشتر از اینکه از عنکبوت ها، تنها ماندن در خانه و حتی ارواح می ترسند از شکست خوردن می ترسند.

اما اگر به ترس اجازه دهید به شما غلبه کند می تواند شما را ناتوان کند. مهم است که مراقب ترس‌های خود باشید تا تأثیر منفی بر زندگی شما نداشته باشند.

در ادامه روش هایی وجود دارد که به شما کمک میکند بر ترس از شکست غلبه کنید.

بهترین عبارت های تاکیدی برگفته از کتاب ۴ اثر از فلورانس اسکاول شین

فلورانس اسکاول شین (انگلیسی: Florence Scovel Shinn؛ ۲۴ سپتامبر ۱۸۷۱–۱۷ اکتبر ۱۹۴۰) هنرمند اهل ایالات متحده آمریکا بود که در سال‌های میانی عمر خود تبدیل به یک معلم مذهبی تفکر نوین و نویسندهٔ متافیزیک شد. در محیط‌های تفکر نوین، شین به خاطر کتاب اولیه‌اش «بازی زندگی و چگونگی بازی کردن آن» (۱۹۲۵) شناخته می‌شود.

فلورانس اسکاول شین فلسفه خود را به این صورت بیان می‌کند:نیروهای نامرئی همواره برای انسان کار می‌کنند که همیشه خودش رشته‌ها را می‌کشد، اگرچه انسان از این موضوع آگاه نیست. اما به دلیل قدرت ارتعاش کلمات، هر چه انسان بیان می‌کند، شروع به جذب آن می‌کند.— بازی زندگی، فلورنس اسکوول شین

اپدیت مقاله: چگونه ذهنیت افراد ثروتمند را داشته کنیم ؟

افراد ثروتمندان از نظر عادت با بقیه افراد جامعه چه تفاوت هایی دارند؟ پس از مطالعه ۲۳۳ فرد ثروتمند و ۱۲۸ فرد فقیر به مدت پنج سال، توماس کورلی، حسابدار و برنامه ریز مالی، عادات موفقیت روزانه افراد ثروتمند را در کتاب خود به نام عادات ثروتمندان: عادت های روزانه افراد ثروتمند و موفق کشف کرد. از ۲۳۳ میلیونر، ۱۷۷ نفر خودساخته بودند و ۵۶ نفر از آنها پول خود را به ارث برده بودند.

برنده شدن در قرعه کشی

تأکیدات آلبوم ذهن خوداگاه و ناخودآگاه شما را با هم هماهنگ میکند و توانایی تجسم شما را برای برنده شدن افزایش میدهد .با این آلبوم ذهن شما کاملا با هدف برنده شدن هماهنگ خواهد شد و عمیقا برای پیروز شدن در قرعه کشی اعتقاد پیدا خواهید کرد.

انتشار مقاله: چگونه در شرایط سخت به خدا اعتماد کنیم؟

اعتماد به معنای باور قابل اطمینان به، حقیقت، توانایی یا قدرتی بالاتر از قدرت خودمان است. بنابراین، وقتی صحبت از اعتماد به خدا می شود، به معنای ایمان به قابل اطمینان به، کلام او، توانایی و قدرت او است. کتاب مقدس می گوید که خدا نمی تواند دروغ بگوید. او همیشه به وعده هایش عمل می کند و اینکه او شما را دوست دارد و خیری برای شما در نظر گرفته است. توکل به او به این معناست که آنچه را که او در مورد خودش، درباره جهان و درباره شما می گوید، درست است.

آپدیت مقاله: چطور قانون مقاومت را شکست دهیم؟

آیا وقتی سعی می کنید خواسته های خود را آشکار کنید و هیچ اتفاقی نمی افتد احساس ناامیدی می کنید؟

به نظر می رسد که یک نیروی نامرئی و بیرونی وجود دارد که به ما فشار می آورد و خواسته های ما را از ما دور میکند، اما در واقع مقاومت از درون می آید.

برای از بین بردن مقاومت ها، باید به درون نگاه کنید تا بفهمید چرا مانع رسیدن به خواسته های خود می شوید. شما باید با تغییر باورهای قدیمی مخرب و رها کردن وابستگی به نتیجه، قدرت خود را پس بگیرید. سپس با انجام اقدامات الهام‌آمیز و یافتن شواهد از قبلاً نشان داده شده اقدام کنید.

انتشار محصول : مراقبه نور

آیا در زندگی خود مشکلات جسمی دارید و احتمال می دهید به دلیل انسداد انرژی باشد؟

آیا بدون اینکه بفهمید چرا به سمت احساسات و واکنش های منفی گرایش دارید ؟

آیا می خواهید از نظر جسمی و عاطفی سالم و متعادل باشید، و روابط عالی با دوستان خود ایجاد کنید؟

اگر اینطور است از این مراقبه قدرتمند برای بازگرداندن تعادل به بدن، ذهن و روح خود استفاده کنید – هر ۷ مرکز چاکراها را باز ، درمان و متعادل کنید و به یک رابطه هماهنگ با خود و جهان برسید.

انتشار مقاله : چطور خواسته خود را متجلی کنیم؟ باید و نبایدها

جلی خواسته ها چیست؟

تجلی، به معنی تجربه چیزی است که می خواهید احساس کنید – و سپس زندگی و باور به آن تجربه به طوری که بتوانید آن را به صورت فیزیکی خلق کنید.

می‌توانید برای جذب هر چیزی که می‌خواهید را تجلی کنید، خواه یک تجارت موفق، سلامتی بهتر، یک رابطه یا حتی یک شی مادی.

گاهی اوقات ما چیزهایی فراتر از رویاهایمان آشکار می کنیم. بنابراین هنگام تجلی، مهم است که برای احتمالاتی که ممکن است رخ دهد اماده باشید. زیرا وقتی با انرژی محبت آمیز کیهان هماهنگ می شوید، هیچ محدودیتی برای آنچه می توانید جذب کنید وجود ندارد.

آپدیت مقاله : هفت بعد ذهن

بعد اول درون چیزهایی است که نمی توانید ببینید یا لمس کنید. داخل یک تکه میوه بعد اول است. بیرون یا سطح میوه بعد دوم است. درون بدن فیزیکی، زمین، یک درخت و یک سنگ – اینها همه در بعد اول قرار دارند. برای بیرون آوردن بعد اول، به سادگی میوه را باز کنید. بخشی که قبلاً دیده نشده بود و دست نخورده بود اما اکنون قابل مشاهده و محسوس است که به بعد دوم آورده شده است.

هفت بعد ذهن

هفت بعد ذهن- نقشه هستی و آگاهی

ساتگورو سیوایا سابرامونیاسوامی(سیوایا سابرامونیاسوامی یک رهبر مذهبی هندو آمریکایی بود که توسط پیروانش به گورودوا معروف بود. سوبرامونیاسوامی در اوکلند کالیفرنیا به دنیا آمد و در جوانی هندوئیسم را پذیرفت)، آگاهی را به هفت دسته تقسیم می کند که از درشت تا بسیار ظریف شامل می شود. دو مورد اول وجود فیزیکی را توصیف می کنند – درون و بیرون اشیا. بعد سوم سطح هوشیاری طبیعی بشر است که شامل افکار و احساسات درباره زندگی خود و دیگران است. بعد چهارم تا هفتم را می توان به عنوان قلمروهای درونی، عرفانی یا بالاتر آگاهی توصیف کرد. آنها در همه چیز هستند اما برای دسترسی مداوم به آموزش و تمرین نیاز دارند. این مقاله منحصر به فرد در ارائه راهنمایی در تلاش های ما برای دسترسی به حالات درونی آگاهی مفید است.

آیا واقعاً فقط از ۱۰ درصد مغز خود استفاده می کنیم؟

در نهایت، تصور اینکه انسان تنها از ۱۰ درصد از مغز استفاده میکند نه تنها نادرست، بلکه نامربوط است.ذهن فوق‌العاده انعطاف پذیر است و می‌تواند زمانی که منطقه‌ای از بین می‌رود یا آسیب می‌بیند، دوباره مسیرهای عصبی جدید ایجاد کند. حتی اگر بخشی از مغز آسیب دیده یا برداشته شود، ذهن می تواند راهی برای کار با حداکثر ظرفیت خود پیدا کند.

آپدیت مقاله : چطور به خواسته هایمان برسیم؟

وقتی میخواهید به این سوال پاسخ ‌دهید واقع‌بین باشید: از خودتان بپرسید در زندگیم “من الان کجا هستم؟” پاسخ صادقانه به این سوال روی کسب و کار و کل زندگی شما تاثیر دارد.

در کتاب از خوب به عالی، جیم کالینز داستان جیم استاکدیل، افسر ارتش آمریکا را روایت می کند که در طول جنگ ویتنام به مدت هشت سال اسیر بود و مرتباً شکنجه می شد. از استاکدیل پرسیده می شود کدام سربازها موفق به زنده ماندن شدند. استاکدیل پاسخ می دهد: پاسخ ساده است: خوشبین ها.

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری جدید