بیشتر از چیزی که چشم شما میبیند ، ناخوداگاه شما درک میکند

بیشتر از چیزی که چشم شما میبیند  ، ناخوداگاه شما درک میکند
چکیده این مطلب : انتشار : ۱۹ , آبان , ۱۳۹۷ 0 نظر ۳۵۴ بازدید

تبلیغات پنهان تکنیکی است که پیام ها را در تبلیغات پنهان می کنند که انها فقط توسط ذهن ناخودگاه درک و پردازش می شوند. روش های جالب بسیار دیگری وجود دارد که این تکنیک در رسانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. کلمه “پنهان” یعنی درک اطلاعات در زیر آستانه درک آگاهانه انسان. این تکنیک […]

 

تبلیغات پنهان تکنیکی است که پیام ها را در تبلیغات پنهان می کنند که انها فقط توسط ذهن ناخودگاه درک و پردازش می شوند. روش های جالب بسیار دیگری وجود دارد که این تکنیک در رسانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. کلمه “پنهان” یعنی درک اطلاعات در زیر آستانه درک آگاهانه انسان. این تکنیک معمولا در تبلیغات استفاده می شود که  هدف از تبلیغات پنهان این است که پیامی را به صورت مخفی یا بدون تلاش به ذهن افراد وارد میکنند. تکنیک پیام های پنهان به میزانی که چشم انسان قادر به تشخیص پیام مورد نظر نیست، اما ناخودآگاه یا ذهن عمیق تر آن را تحریک می کند طراحی میشوند.

این پیام ها می توانند افکار و اعمال بعدی افراد را تحت تاثیر قرار دهند جالب توجه این است که گیرنده از وجود هر چیزی که دیده است بی اطلاع است، در حالی که اقدامات و تفکر فرد تاثیر پیام های پنهان دریافتی را نشان می دهد، از انجا که ناخوداگاه تمامی اتفاقات و زندگی ما را کنترل می کند دلیل این اتفاق این است که این پیام ها در سطح ناخودآگاه درک می شوند و خودآگاه قادر به پردازش انها نیست.

حضور سایه ها، اثرات بصری یا دیداری و نور ، درک ابعاد یک تصویر را تحت تاثیر قرار می دهد با توجه به مکانیزم نوری چشم انسان، تصویر بر روی شبکیه چشم تحت تأثیر مقدار و جهت نور موجود در تصویر بررسی می شود، نور تابیده شده می تواند قضاوت انسان و درک تصویر را تحت تاثیر قرار دهد حضور چنین جلوه های بصری در یک تصویر، بر شیوه ای که چشم انسان آن را درک می کند تأثیر میگذارد در ادامه نمونه هایی از این جلوهای بصری را خواهیم دید:

در نگاه اول، به نظر می رسد یک نقاشی در آب رنگ است. اما دیدن دو چشم بزرگ دشوار نیست. آیا دیدن این تصویر به معنای یک عنصر ترسناک به صورت پنهانی درک می شود؟

این عکس تا حدی درهم است که موضوع تصویر برای چشم ها واضح نیست اما  این نقشه دنیا به صورت کریستال شفاف را نشان میدهد که اثر نور سبب ایجاد سایه های ضعیف شده است. آیا پیام پنهانی را می توانید پیدا کنید؟

استفاده از تکنیک پیام های پنهان توسط رسانه های بصری در محصولاتی که نام های تجاری در تصاویر دارند نیز دیده می شود که در این مقاله به خوبی در مورد آن شرح داده شده است لذا تبلیغ کنندگان از تکنیک هایی استفاده می کنند که در آن یک تصویر یا یک متن بارها و بارها فلش می زند هر چند این در عرض چند ثانیه رخ داده تا حدی که غیر قابل دیدن یا نامرئی است اما این تصاویر در سطح ناخودآگاه احساس می شوند تحقیقات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض چنین تکنیکی نفوذ و تأثیر عمیقی روی بیننده دارد بعضی از مطالعات دیگر نشان داده اند که تصاویر بصری ارائه شده تأثیر بیشتری نسبت به متن بر مخاطبان میگذارد به عنوان مثال برنده شدن جرج بوش در انتخابات ریاست جمهوری که در ویدئو میتوانید عملکرد این روش را ببینید :

 

 

پیام پنهان rat دقیقا در ثانیه ۲۴ منتقل می شود

تبلیغات پنهان در رسانه های صوتی نیز استفاده می شود به طوری که در آن صداها به صورت نامفهموم ضبط می شوند که برای گوش انسان به عنوان صداهای نامفهوم شنیده می شوند در حالی که ذهن ناخودآگاه پیام ها را درک می کند گفته می شود که پیام های صوتی پنهان نیز می توانند شنوندگان را به اقداماتی تحریک کنند که قصد طراح پیام است.

 

 

 

آنچه که به طور مستقیم توسط چشم ها درک می شود تصویر دو نفر است که با یکدیگر صحبت می کنند، احتمالا دو بازرگان در مورد معامله بحث می کنند که قصد به توافق رسیدن را دارند این هدف از طریق سایه هایشان به راحتی منتقل می شود که آنها دست داده اند. شما چی فکر میکنید؟

اعتقاد بر این است که پیامهای پنهان بر وضعیت ذهنی و رفتار فرد تاثیر میگذارند به گفته محققان، این تبلیغات به طور موثری روی ارتباطات اثرگذار است.صنعت فیلم و تلویزیون معمولا از تکنیک پیام های پنهان برای جذب مخاطب استفاده می کنند فیلم مشهور “Fight Club” تصویری از تایلر دردان را در قالب یک سری عکس های پنهان قبل از این که شخصیت وارد فیلم شود فاش کرد که در این لینک به صورت رایگان می توانید این فیلم را دانلود کنید.


آنچه که چشم ها می بینند مردی است که به بالا نگاه میکند و استفاده از رنگ ها و ستاره ها به ایالات متحده و سیاست اشاره دار اما آنچه که هوشمندانه منتقل می شود این است که او یک جمهوری خواه است. سایه فیل را ببینید؟

برای مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ایالات متحده، یک تبلیغات تلویزیونی کلمه “بوروکرات” را به شکل یک تصویر پنهان نشان دادند که در بالا ویدئو آن را مشاهده کردید برخی از سریال های تلویزیونی به وسیله تکنیک پنهان برای بخش قسمت های بعدی سریال ها استفاده کردند همچنین مسابقات فرمول از ماشین های نقاشی شده استفاده میکند به طوری که در انها پیامی گنجانده شده است به نظر می رسید که آنها ساخت مواد مخدر را ممنوع کرده اند که در این لینک توضیحات بیشتر را می توانید ببینید.

۱۰واقعیت در مورد پیام های پنهان

 

یک پیام پنهان، به معنای واقعی کلمه پنهان است! حروف قرمز به طور جداگانه تشخیص داده میشود و چیزی که مشاهده می کنید، بلوک های حروف به صورت تصادفی قرار گرفته اند و می دانید که تصویر چه چیزی به شما میگوید “شما عالی هستند”

تبلیغات با استفاده از این تکنیک برای تبلیغ محصولات از طریق ارتباط در سطح ناخودآگاه استفاده میکند در بسیاری از موارد، تبلیغ کنندگان آرم محصولات خود را در تبلیغات خود جاسازی می کنند آنها شعارها و پیام های تبلیغاتی را به عنوان بخشی از آگهی ها به ذهن ناخودآگاه مخاطبان خود وارد می کنند.

بعضی افراد تبلیغات پنهان را مورد انتقاد قرار داده اند، در حالی که دیگران در حال پیدا کردن راه هایی برای استفاده از این تکنیک در جهت مثبت هستند. همانطور که مشخص است پیام های پنهان در سطح ناخودآگاه درک شده است بنابراین تبلیغات پنهان پتانسیل موثر در ترویج موفقیت افراد را دارد.در حالی که این روش ممنوع شده است هنوز مورد استفاده شرکت ها قرار میگیرد بنابراین دور از انتظار نیست که ما نیز توسط رسانه در معرض این پیام ها باشیم ، برای َآشنایی بیشتر با این روش و برنامه ریزی ناخوداگاه برای رسیدن به اهداف شخصی می توانید از پکیج زیر استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



این مطلب را به اشتراک بگذارید



 

اضافه به لیست علاقه مندی ها


جست و جو

برای جست و جو کلمه مورد نظر را وارد کنید.

ورود به حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

ایجاد حساب کاربری جدید