چطور رویای شفاف ببینیم؟

چطور رویای شفاف ببینیم؟
چکیده این مطلب : انتشار : ۲۱ , بهمن , ۱۳۹۷ 0 نظر ۳۵۵ بازدید

رویای شفاف اساسا توانایی «بیدار شدن» در ذهن و کنترل رویای شماست. رویای شفاف این اجازه را به شما می دهد تقریبا هر چیزی را در خواب انجام دهید و همه اینها تجربیات بسیار واقعی هستند.

 

رویای شفاف توانایی آگاهی از رویاها و کنترل آنها است. رویای شفاف به شما امکان را می دهد خواب بهتر و تجربه های غیر ممکن را تجربه کنید و مهارت های زندگی واقعی را تمرین کنید مثل رانندگی یا سفر به اهرام مصر. در این مطلب تکنیک قدرتمندی است که می توانید از آن برای داشتن رویای شفاف استفاده کنید.

فرض را بر این میگذاریم که شما یک مبتدی هستید و درباره موضوع رویای شفاف چیزی نمیدانید خوب رویای شفاف اساسا توانایی «بیدار شدن» در ذهن و کنترل رویای شماست. رویای شفاف این اجازه را به شما می دهد تقریبا هر چیزی را در خواب انجام دهید و همه اینها تجربیات بسیار واقعی هستند.

اگر بدانید رویای شفاف دقیقا چیست آنگاه حس بیشتری در مورد تجربه آن خواهید داشت ، در اینجا ما در حال صحبت کردن در مورد بهترین راه برای داشتن یک رویا شفاف هستیم.

بنابراین اگر میخواهید امشب رویای شفاف داشته باشید این با کمی تمرین ممکن می شود .

lucid-dream

 

اثرات دیدن رویای شفاف پس بیداری حالت هایی مثل ، پریشانس ، احساسات ناپایدار ،است که برای همه مشترک نیست اما آگاه باشید که این رویای شفاف است.

چطور به صورت مطمعن بتوانیم امشب رویای شفاف داشته باشیم؟

برای این با انجام برخی از کارهای ساده مثل، تمیز و زیبا کردن اتاق شروع می کنیم ، نور اتاق یا صفحه کامپیوتر را خاموش کنید و بعد از آن، در اتاق کاملا تاریک بخوابید. باید این نکته را ذکر کنیم که روش نشان داده شده در اینجا این است که با بیدار شدن کمی بعد از اینکه خواب رفتید لازم است فقط برای چند ثانیه بیدار شوید و مجدد بخوابید به طوری که فقط ذهن شما بیدار بماند.

نیازی به خارج شدن از تخت نیست نگران نباشید. دانشمندان / متخصصان فنی این روش را به نام «تکنیک بازگشت به تختخواب» می نامند و نام آن نشان می دهد که با تنظیم زنگ هشدار گوشی همراه خود ذهن خود را «بیدار کنید» و سپس مجدد بخوابید. دلایل بسیار خوبی برای این وجود دارد زیرا مغز شما اغلب در طول خواب REM فعال است.

به فروشگاه بروید و بعضی از وسایل کمک های روانی اولیه مانند دستگاه بخور ، اسپری خوشبخو، بخرید در غیر اینصورت می توانید از روش های مراقبه اولیه یا آلبوم پنهان موجود در سایت برای رویاهای شفاف استفاده کنید.

 

 

مرحله ۱: در طول روز زمانی را صرف خواندن در مورد رویای شفاف کنید

بقیه روز را تا زمانی که به رختخواب بروید، به رویای شفاف فکر کنید. در مورد آن با خودتان و در صورت ممکن با دوستان خود صحبت کنید، در مورد آنچه که در رویای شفاف خود انجام میدهید فکر کنید.
کلید دیدن رویای شفاف این است که خودتان را روی چیزی که میخواهید انجام دهید متمرکز کنید.

 

مرحله ۲: واقعیت را چک کنید

هدف از بررسی واقعیت این است که شما آزمایش می کنید که آیا بیدار هستید یا خواب. شما باید ۱۰ بار در روز بررسی واقعیت بیدار یا خواب بودن انجام دهید، اما اگر امشب میخواهید رویای شفاف ببینید حداقل ۲۵ بارواقعیت را قبل از رفتن به رختخواب چک کنید. موثرترین تست واقعیت این است روش زیر است :

  • دست خود نگه دارید و با انگشت دیگر خود سعی کنید به کف دست خود فشار دهید
  • واقعا انتظار دارد که انگشتتان از کف دستتان عبور کند ، زمانی که این اتفاق رخ نمی دهد به خودت بگو: ” پس باید بیدار باشم”
  • در یک رویا، انگشت ها / همیشه از کف دست شما عبور میکنند، اما در زندگی واقعی، این هرگز رخ نخواهند داد
  • این آزمایش را چند بار در طول روز انجام دهید و در نهایت در رویای شما اتفاق خواهد افتاد
  • هنگامی که در رویای شما اتفاق می افتد، انگشتتان از کف دست شما رد میشود و شما به خودتان می گوئید “من باید خواب باشم” پس شما اکنون رویای شفاف میبینید!

این فقط برای بررسی واقعیت است. مواردی بسیار زیاد دیگری است که می توانید انجام دهید اما تحقیقات نشان داده است که این تست فشار انگشت موثرتراست و به شما کمک خواهد کرد فورا رویای خود را از واقعیت تشخیص دهید.

 

 

مرحله ۳: خاموش کردن تمام روشنایی ها یک ساعت قبل از خواب

درست قبل از رفتن به رختخواب، به هیچ مانیتور ، تلویزیون یا گوشی همراه خود نگاه نکنید. تلفن خود را روی حالت پرواز بگذارید (اما مطمئن شوید که زنگ هشدار فعال است) دلیل این کار این است که می خواهیم بدن خود را تا جای ممکن از هورمون هایی که باعث خواب آلودگی شما می شود رها کنیم و یک خواب طبیعی داشته باشیم.

 

 

مرحله ۴: زنگ هشدار را تنظیم کنید

هر زمان که به طور معمول از خواب بیدار می شوید، زنگ هشدار را حدود ۲ ساعت قبل از آن تنظیم کنید به عنوان مثال اگر شما ساعت ۹ بیدار می شوید، زنگ هشدار را ساعت ۷ تنظیم کنید. زنگی را انتخاب کنید که شما را از خواب بیدار کند و زیاد بلند هم نباشد ، باید تلفن خود را به اندازه کافی نزدیک به خودتان قرار دهید تا بتوانید بدون خارج شدن از تخت، و بدون باز کردن چشم خود آن را خاموش کنید ، صدایی آرام و ریلکس را برای زنگ هشدار انتخاب کنید.

هر زنگی را که انتخاب میکنید مطمئن شوید که بعد از خاموش کردن مجدد رنگ نخورد زیرا فقط  یک بار بیدار می شوید و سپس آن را خاموش می کنید. هنگامی که زنگ هشدار خود را تنظیم کرده اید، مطمئن شوید که دفتر خاطرات رویای خود را با یک قلم کنار تخت خود داشته باشید. همه این موارد را در دسترس خود قرار دهید.

 

 

گام ۵: با چشمان بسته بیدار شوید

این بخش کمی سخت خواهد بود ، وقتی که سر ساعت از خواب بیدار می شوید چشم خود را باز نکنید این بدان معنی است که ذهن شما بیدار نگه داشته می شود اما چشمان خود را بسته نگه دارید. مهم نیست اگر یکی دوبار چشمان خود را باز کنید، اما بهتر است که این کار را نکنید.

شما به زودی پس از خاموش کردن زنگ به خواب میروید به همین دلیل این قسمت را  “بیدار در خواب” نامیده می شود، زیرا شما به معنای واقعی کلمه یک بار از خواب بیدار شده اید و دوباره به خواب بازگشته اید اما، بسیار مهم است که این بیداری را به یاد داشته باشید.

مرحله بعدی، مرحله نهایی و مهم برای دیدن رویای شفاف است از انجا که شما در حال انجام یک خواب آرام هستید و به زودی از خواب بیدار می شوید با این کارمغزتان را فعال می کنید به همین دلیل است که از شما خواسته شد تا تست کنترل واقعیت را انجام دهید، زیرا اگر به طور تصادفی خواب رفتید بررسی واقعیت در رویا میتواند به شما برای دیدن رویای شفاف کمک کند بنابراین کنترل واقعیت را حتما انجام دهید.

بنابراین بخش اصلی این روش بعدا اتفاق می افتد ، شما زودتر از سر وقت  بیدار شده اید، زنگ هشدار خود را خاموش کرده اید و با چشمان بسته می خوابید و بعد در ذهن خود بیدار می شوید در حالی که بدن شما به خواب رفته است.

حال این ممکن است برای شما ترسناک باشد، زیرا قبلا آن را انجام نداده اید، زیرا شما چیزی را تجربه میکنید که «فلج خواب» نامیده می شود، جایی که بدن شما قادر به حرکت نیست، اما ذهن شما بیدار و آگاه است. شما اساسا احساس می کنید بدنتان از کار افتاده است در حالی که در ذهنتان آگاه هستید بنابراین نگران نباشید این چیزی نیست که از آن بترسید.

  • به هیچ وجه خطرناک نیست

  • این همان حالتی است که هر شب رویا می بینید

  • هنگامی که این را چند بار انجام دادید سرگرم کننده و آسان خواهد بود!

  • ممکن است عجیب و غریب و ترسناک باشد، اما فقط آرامش داشته باشید و سعی نکنید حرکت کنید

 پس از این تفکر و تمرکز خود را نگه دارید در حالی که بدن شما خاموش است و این چیزی است که شما را به طور مستقیم به رویای شفاف میبرد چرا که با این روش ذهن شما هرگز به خواب نرفته است امیدواریم به این نکته پی ببرید.

 

 

مرحله ۶: اجرای “بازگشت به تختخواب:”

شما در رویا هستید، بدنتان خاموش است ، چشم  ها بسته و ذهن بیدار است ، حالا فقط استراحت کنید و به خودتان اجازه دهید آنچه را دیده اید شرح دهید. رنگ ها، شکل ها، چشم انداز های مناظر و افراد تصادفی که دیده اید حتی ممکن است صداهایی را بشنوید.

شما در رویای شفاف هستید و می توانید آن را کاملا کنترل کنید. برخی از مواردی که باید در مورد رویای شفاف بخاطر داشته باشید…

  • بیش از حد هیجان زده نشوید، این می تواند شما را سریع بیدار کند

  • آرام باشید و خودتان را در خواب هدایت کنید و به کاوش بپردازید

  • از آن لذت ببیرید

how-to-lucid-dream

برخی از نکاتی که باید بدانید:

در اینجا چند راهنمایی وجود دارد که باید به یاد داشته باشید. رویای شفاف یک مهارت است این چیزی نیست که شما بتوانید فورا بدون تمرین انجام دهید. اگر تمرین کنید که در اینجا آن را آموخته اید، آن را امشب یا خیلی زود بعد از آن انجام می دهید.

نکته اول : به اجبار تلاش نکنید

اغلب مبتدی ها سعی می کنند که به اجبار به رویای شفاف بروند این مثل این می ماند که تلاش کنید به خواب بروید اما هر چه بیشتر تلاش میکنید ناموفق تر میشوید یا اینکه تلاش میکنید نام کسی یا جواب سوالی را در لحظه به یادتان بیاید اما رخ نمیدهد بنابراین فقط تمرین را دنبال کنید.

نکته دوم : آرام باشید و تلاش کنید

انجام این کار بسیار ساده است زیرا شما واقعا می خواهید این اتفاق بیفتد، اما اگر واقعا تلاش می کنید و آرامش داشته باشید اتفاقات به طوری طبیعی خود رخ میدهد پس در مورد هدف خود تمرکز کنید و به خودتان بگویید: «امشب رویاهایم را کنترل خواهم کرد، پس اجازه دهید این اتفاق بیافتد، نه اینکه تلاش کنید و به اجبار باشد.

یکی دیگر از مهمترین چیزهایی که باید به یاد بیاورد این است که نگرش شما نسبت به آن نقش مهمی ایفا می کند. اگر با قصد اینکه «من می خواهم این کار را انجام دهم، پس اگر کار نکند، عصبانی و ناراحت می شوم»، این اتفاق نخواهد افتاد. با ذهنی آرام شروع کنید و به خودتان شک نکنید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



این مطلب را به اشتراک بگذارید


اضافه به لیست علاقه مندی ها


جست و جو

برای جست و جو کلمه مورد نظر را وارد کنید.

ورود به حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

ایجاد حساب کاربری جدید