یادگیری زبان یک فرآیند ناخودآگاه است

یادگیری زبان یک فرآیند ناخودآگاه است
چکیده این مطلب : انتشار : ۱۲ , مهر , ۱۳۹۷ 0 نظر ۱۸۸ بازدید

یادگیری زبان به صورت ناخودآگاه می تواند راز سرعت بخشیدن به یادگیری زبان جدید باشد. یادگیری زبان اساسا یک فرآیند ناخودآگاه است. این مقاله در سایت LinkedIn در گروهی که شامل معلمان زبان بود مورد بحث قرار گرفت.  این یک مفهوم  توسط استفان کراشن، متخصص برجسته زبان، توسط تحقیقات بسیاری نشان داده شده است، اگر […]

 

یادگیری زبان به صورت ناخودآگاه می تواند راز سرعت بخشیدن به یادگیری زبان جدید باشد.

یادگیری زبان اساسا یک فرآیند ناخودآگاه است. این مقاله در سایت LinkedIn در گروهی که شامل معلمان زبان بود مورد بحث قرار گرفت.  این یک مفهوم  توسط استفان کراشن، متخصص برجسته زبان، توسط تحقیقات بسیاری نشان داده شده است، اگر نگاهی به گذشته خودمان بکنیم متوجه می شویم بسیاری از یادگیری های ما به صورت ناخودآگاه بوده است.

این که آیا شما در حال یادگیری زبان دوم و یا در حال آموختن زبان جدید به افراد هستید باید برخی از عوامل موثر بر یادگیری زبان جدید را درک کنید استیون کراشن، زبانشناس جنوب کالیفرنیا، به دو روش اصلی را برای یادگیری زبان جدید رسیده است «یادگیری خوداگاه و یادگیری ناخودآگاه».

 یادگیری زبان به معنای یک رویکرد مبتنی بر قانون به زبان جدید است که در کلاس های آموزشی رایج است. معلمان دانش آموزان را با قواعد دستور زبان و تلفظ آشنا میکنند و سپس نمونه هایی از این قوانین را در زندگی واقعی مثال میزنند از سوی دیگر، تشخیص زبان اغلب یک فرایند یادگیری فراگیر شدن است به عنوان مثال، تصور کنید یک کودک مهاجر هر روز با همسالان خودش ساعت ها زیادی صرف بازی و گفتگو میکند و زبان جدید را یاد میگیرد.

به گفته کراشن ، کارآمدترین روش یادگیری زبان جدید تمرکز روی درک زبان جدید به جای یادگیری قوانین گرامری است. هنگامی که دانش آموزان به طور فعال در صحبت کردن شنیدن زبان جدید هستند و تمرکز آنها روی ارتباطات شان است است سریعتر یک زبان جدید را یاد میگیرند اما  دانش آموزان کلاس ها ، دستور زبان جدید را می دانند، اما از قواعد آن استفاده نمی کنند تا احکام آنها را یاد بگیرند در عوض کودکانی که در معرض زبان جدید بوده اند  آنها با زبان جدید احساسات ایجاد کرده اند که به آنها اجازه می دهد جملات را به صورت ارگانیک تر درک کنند. دانش انها از گرامر به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد، تا برخی از جمله بندی های آخرین لحظه قبل از اینکه کلمات از دهان آنها خارج شوند، شکل بگیرند.

یادگیری زبان به صورت ناخودآگاه مفهومی است که توسط متخصص زبان استیفان کراشن با تحقیقات گسترده نشان داده شده است. اگر چه تحقیقات زیادی برای حمایت از این نظریه وجود دارد که زبان به صورت ناخودآگاه آموخته می شود اما از اینکه چگونه زبان جدید در مغز ما درک می شود، آگاه نیستیم اما این بدان معنا نیست که کلاس های یادگیری نمی تواند کمک کند. آنها به اندازه ای که فرد در معرض زبان جدید است کمک می کنند اما آنها ابزار اصلی نیستند که باعث یادگیری زبان میشوند زیرا یادگیری زبان عمدتا فعالیت ناخودآگاهی است.

هنگامی که زبان شناسان در مورد یادگیری زبان به صورت ناخودآگاه صحبت می کنند آنها در مورد یکی از جذاب ترین پدیده های ذهنی سخن می گویند: ذهن توانایی یادگیری زبان با پیچیدگی های ظریف را بدون هیچ گونه حسی درک می کند ، برای کودکان، “یادداشت برداری ذهنی ” انها از زبان جدید به صورت ناخوداگاه در چند سال اول زندگی رخ می دهد؛ با این حال، در بزرگسالی، یادگیری یک زبان جدید به طور کلی امری پر تلاش و زمان گیر است.

بنابراین تفاوت بین یادگیری زبان اول و زبان دوم مشخص است – حداقل زمانی که آن را در کلاس درس یاد می گیرد، ممکن است این نکته را یادآوری کند که یادگیری آگاهانه سهم قابل توجهی در یادگیری زبان دوم ندارد . چالشی که زبان شناسان با آن مواجه هستند این است که چگونه میتوان درک کرد که یادگیری اگاهانه در حال انجام است؟ چگونه می توانید بین فردی که به طور آگاهانه یک الگو یا قاعده خاص در زبان جدید را یاد می گیرید و شخصی ناخودآگاه اطلاعات را دریافت میکند و از انها استفاده میکند مقایسه کرد؟  به نظر می رسد به این دلیل است که مغز او آن را درست می داند.

در تحقیقات جدید این معما توسط دکتر جان ویلیامز در گروه زبانشناسی تئوری و کاربردی و همکارش، دکتر جاننی لونگ از دانشگاه هنگ کنگ انجام شد که انها یک زبان مصنوعی ایجاد کردند. سپس شرکت کنندگان برای بررسی اینکه آیا آنها به درستی طی یک دوره کمتر از یک ساعت، الگوهای موجود در زبان مصنوعی را درک می کنند آزمایش شدند دکتر ویلیامز، که تحقیقاتش توسط شورای تحقیقات اقتصادی و اجتماعی تامین شده است، پاسخ مثبت داد در حالی که، شرکت کنندگان هیچ آگاهی از آنچه آموخته اند یا چگونگی آن را نداشتند این تحقیقات پنجره ای رو به فرایندهای یادگیری ناخودآگاه در ذهن را فراهم می کند با توجه به این به نظر می رسد یادگیری دیگر بخش های زبان جدید به صورت ناخودآگاه دریافت میشوند.

دکتر ویلیامز توضیح داد: “در شرایط تدریس، صرفا تدریس قوانین یک زبان، ممکن است تنها پاسخ نباشد “در عوض، با استفاده تمرکز و توجه ذهن فرد بر اشکال گرامری به صورت ناخوداگاه مرتبط در زبان جدید، ممکن است دانش آموزان به مسیرهای یادگیری ناخودآگاه در مغز دسترسی پیدا کنند. این امر سرعت یادگیری زبان جدید را تا حد زیادی افزایش می دهد”

 

 

چطور با قدرت ذهن ناخوداگاه هر زبانی را که دوست داریم یاد بگیریم؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



این مطلب را به اشتراک بگذارید



 

اضافه به لیست علاقه مندی ها


جست و جو

برای جست و جو کلمه مورد نظر را وارد کنید.

ورود به حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

ایجاد حساب کاربری جدید