چطور با قدردانی زندگی بهتری داشته باشیم؟

چطور با قدردانی زندگی بهتری داشته باشیم؟
چکیده این مطلب : انتشار : ۴ , خرداد , ۱۳۹۸ 1 نظر ۷۶۸ بازدید

برای چه چیزهایی سپاسگزار هستید؟ پاسخ به این سوال می تواند سخت باشد و گاهی اوقات ما را به فکر وا می دارد. تمرکز مداوم روی چیزهایی که در جهان اشتباه هستند شما را در برخی موقعیت های بسیار دشوار قرار می دهد.هنگامی که جهان اطراف شما در حال رکود و شکست است داشتن احساس […]

 

برای چه چیزهایی سپاسگزار هستید؟

پاسخ به این سوال می تواند سخت باشد و گاهی اوقات ما را به فکر وا می دارد. تمرکز مداوم روی چیزهایی که در جهان اشتباه هستند شما را در برخی موقعیت های بسیار دشوار قرار می دهد.هنگامی که جهان اطراف شما در حال رکود و شکست است داشتن احساس سپاسگذاری بسیار دشوار به نظر می رسد.اما در هر وضعیتی که در آن قرار دارید، احتمالا چیزهایی خوبی در زندگی تان وجود دارد که به انها توجه کنید به عنوان مثال : یک شغل خوب دارید ، دوستان و خانواده خوب دارید که شما را دوست دارند ، خانه و غذا دارید و یا شاید چیزی ساده تر مثل یک روز گرم و آفتابی صاف که میتوانید به خاطر آن سپاسگذار باشید.

قدردانی می تواند زمانی که دچار استرس یا مشکلات مالی شده اید سخت باشد ، اما قدردانی در این لحظات مزایای زیادی دارد که زندگی شما را برای شما ساده تر می کند. در ادامه برخی از دلایل اصلی اینکه باید روزانه قدردانی کنید بیان شده است.

۱: بهبود روابط با قدردانی

قدردانی درون شما احساس بهتری ایجاد می کند. ناگفته نماند که این امر روابط شما بهترو بهتر میکند.

وقتی یک دوست، اعضای خانواده یا شریک زندگی، از شما به خاطر کاری که کرده اید قدردانی میکند به شما کمک می کند تا بیشتر قدردانی را درک کنید این می تواند به شما کمک کند که احساسات نزدیک تری به عزیزانتان داشته باشید زیرا وقتی انها قدردانی میکنند بیشتر می خواهید برای آنها کار کنید.

تمرین قدردانی روی خواسته های شما نیز تأثیر می گذارد. اگر اغلب به خاطر وجود خواسته هایتان قدردانی کنید شما احساس بهتری خواهید داشت و در فرکانس خواسته هایتان قرار میگیرد و به احتمال زیاد اقدامات ساده و ملموس را برای رسیدن به آنها انجام خواهید داد.

 

 

 

۲: قدردانی عزت نفس شما را افزایش می دهد

هنگامی که شما برای آنچه که از آن سپاس گزار هستید متمرکز می مانید بنابراین شما با روحیه مثبت نگری باقی می مانید که به طور طبیعی، این می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

هنگامی که از هدایا و مهارتهایی که دارید، از دستاوردهایتان یا آنچه که دیگران برای شما انجام داده اند سپاسگزار هستید این به اعتماد به نفس شما کمک می کند زیرا شما قادر به دیدن آنچه که در مورد خودتان و آنچه دیگران در مورد شما انجام داده اند هستید.

۳: قدردانی ارتباط فکری شما را افزایش می دهد

قدردانی شامل تفکر در مورد دیگران نیز است – آنچه آنها برای شما انجام داده اند و چگونگی خوشحال کردن شما احتمالا شما را به فکر کردن در مورد راه هایی که می توانید این مجبت را جبران کنید وا می دارد.

از آنجا که شما قادر به دیدن آنچه که دیگران برای شما انجام داده اند هستید احتمال بیشتر وجود دارد که این حرکات را ارزشمند بدانید به این معنی که بیشتر تمایل به کمک به دیگران در آینده هستید.

 

 

 

۴: قدردانی سلامتی شما را بهبود می بخشد

احساس سپاسگزاران به مسائل سلامتی نیز مربوط می شود. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که افرادی که به طور مرتب بابت سلامتی خود قدردانی می کنند، به طور کلی سالمتر هستند.

 

 

 

۵: قدردانی به افسردگی کمک می کند

قدردانی نه تنها به سلامت جسمیانی شما کمک می کند؛ همچنین می تواند سلامت روانی شما را بهبود بخشد. یک مطالعه نشان داد افرادی که تحت درمان با افسردگی بالینی قرار گرفته اند پس از نوشتن نامه های سپاسگزار از نظر روانی نتایج بهتری را نشان دادند که بعد از متوقف کردن سپاسگذاری اثرات طولانی مدت بهبودی متوقف شد.

۶: قدردانی مادی گرایی را کاهش می دهد

سپاسگزارم برای آنچه که دارید بدان معنی است که شما به احتمال زیاد کمتر تمایل به جستجو در دارایی های مادی دیگران هستید در حقیقت، این ناشی از توانایی قدردانی برای افزایش ارتباط فکری است زیرا وقتی که به خاطر انچه که دیگران دارند سپاسگزار هستید وفور نعمت در زندگی شما افزایش می یابد.

 

 

 

۷: قدردانی عملکرد بیزینس شما را بهبود می بخشد

هنگامی که شما در مورد شغل خود احساس خوبی دارید احتمالا بیشتر و بهتر کار می کنید. اگر در مورد همکارانتان احساس خوشحالی می کنید، احتمالا بیشتر به آنها کمک می کنید که این کمک در نهایت به شما باز میگردد.

 

 

 

۸: قدردانی مثبت نگری را در شما افزایش می دهد

وقتی به طور فعال متمرکز روی مثبت نگری هستید از امدن اتفاقات خوب استقبال میکنید با این کار ذهن شما از چیزهایی که باعث احساس بد یا نگرانی شما می شود منحرف می شود این در نهایت به شما کمک می کند تا جهان را از یک چشم انداز مثبت ببینید و حس کنید که در آینده بیشتر خوش بین هستید.

 

۹: قدردانی آرامش بخش است

با متوقف کردن فکر کردن درباره آنچه که بابت از آن سپاسگزار هستید، می توانید از منفی ها دور شوید. با تنفس عمیق و تفکر در مورد موارد مثبت زندگیتان باعث افزایش احساس آرامش و رضایت درون شما می شود.

حتی قدردانی می تواند به شما کمک کند خواب بهتری داشته باشید. مطالعات نشان می دهد که افرادی که قدردانی عمیقی در دراز مدت دارند زمانی که بیدار می شوند کیفیت خواب بهتری دارند به سادگی با تفکر مثبت و تشکر در طول روز شما آرام می شود که این به شما اجازه می دهد شب آرام تری داشته باشید.

 

 

 

۱۰: قدردانی دیدگاه شما به زندگی را بهتر می کند

مردم دوست دارند بشنوند “از شما سپاسگزارم”. آنها از دیدن اینکه دیگران از اینکه در زندگیشان موفق می شوند خوشحال هستند لذت می برند . احتمالا اطراف شما افرادی هستند که همیشه شکایت دارند و شما احتمالا از بودن با آنها  لذت نمی برید.

با ابراز تشکر، شما خود را در نگاه دیگران جذاب تر می کنید، و همچنین باعث می شود آنها (و خودتان) احساس بهتری کنید.

۱۱: قدردانی خاطرات را واضح می دهد

هنگامی که شما در مورد اتفاقات از یک دید مثبت فکر می کنید، می توانید خاطرات خود را احساس کنید. با به یاد آوردن تجربیات بد سعی کنید چیزهای مثبت آن را پیدا کنید. تمرکز بر روی چیزهایی که می توانید از آن سپاسگزار باشید می توانید حافظه شما را برای به یاد آوردن چیزی دردناک تغییر دهید بنابراین می توانید چشم انداز مثبت تری برای آینده به ارمغان بیاورید.

 

 

 

۱۲: قدردانی شما را شادتر میکند

جای تعجب نیست که با تمرکز بر تمام چیزهایی که سپاسگزار آن هستید، باعث می شود به کل زندگی خود احساس بهتری داشته باشید.

ممکن است زندگی شما کامل نباشد (زندگی هیچ کس کامل نیست)، اما نقاط قوت شما، دوستان خوب، همسر دوست داشتنی، خانه شما، بدهی های کم، حیوان خانگی زیبا و دوست داشتنی و … با نگه داشتن این موارد در ذهن خود می توانید خوشبختی را در زندگی خود افزایش دهید.

 

 

 

نگرش قدردانی

قدردانی مزایای فوق العاده ای دارد که می تواند زندگی شما را از نظر فیزیکی، ذهنی، احساسی و اجتماعی بهبود بخشد.

اگر برای شروع به کمک نیاز دارید، سعی کنید یک دفترچه قدردانی داشته باشید وقت بگذارید و هر روز چند مورد ساده از دیدن پرندگان زیبا تا همسر عالی یا ماشینتان بنویسید و بابت آنها سپاسگزار باشید حتی می توانید به دوستی که به او اعتماد دارید سپاسگزاری های خود را بگویید.برای داشتن زندگی بهتر سپاسگزاری بخشی از زندگی شما است.

پس بیرون بروید و به جهان نشان دهید برای آنچه که در اختیار شما گذاشته است سپاسگزارید پس از مدت کوتاهی  مزایای آن را خواهید دید.

  1. ۰
    hm31755

    سلام سپاسگذارم بخاطر این مقاله عالی حالم رادراین لحظه خیلی عالی کرد
    اکثر ما بدلیل مسالی که داریم در زندگیمان یا در اینده و یا گذشته داریم سیر میکنیم و این جالب نیست با سپاسگذاری مداوم در طول روز میشه در زمان حال بود من خودم از زبانم برای کنترل احساساتم استفاده میکنم وقتی احساس کردم ذهنم داره با اراجیف خودش حالم را بد میکنه با گفتن و احساس کردن خواسته هام و داشته هام حالم بهتر میشه
    بازهم بخاطر این مطلب و یاداوریش برای من بسیار سپاسگزارم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



این مطلب را به اشتراک بگذارید



امتیاز شما به این مطلب



جست و جو

برای جست و جو کلمه مورد نظر را وارد کنید.

پیام های سیستم

آپدیت مقاله ، از این ۱۲ کودک یاد بگیرید چطور میلیونر شوید؟

میخواهید میلیونر شوید؟ از این ۱۲ کودک یاد بگیر چطور این کار رو انجام دادند

آیا تا به حال کودکی را دیده اید قبل از اینکه به سن قانونی برسد میلیونر شده باشد ؟ ما شوخی نمیکنیم بلکه در مورد بچهایی صحبت میکنیم که کار افرینی میکنند.

در واقع تعداد قابل توجهی از افراد با سنین پایین وجود دارند که هنوز فارغ التحصیل نشده اند اما میلیونر هستند .ما اینجا فقط در مورد ثروتمندان بزرگ صحبت نمی کنیم ما در مورد افرادی صحبت میکنیم که خودشان میلیونر شده اند در حالی که حتی هنوز حساب بانکی هم نداشته اند .در مورد افرادی صحبت میکنیم که کسب کار را درک میکنند و میدانند چطور پول بسازند .

آپدیت مقاله ، ویدئو های تجسمی و موفقیت

دکتر جو دیسپزا (Dr. Joe Dispenza) یکی از محققان برجسته ذهن و بدن در جهان است. تخصص وی در حوزه های جدید مانند ورا ژنتیک و فیزیک کوانتومی و چگونگی استفاده از آنها به روش های عملی برای تقویت قدرت ذهن ، بهبود بدن ، خلاقیت ، شهود ، بهره وری ، خوشبختی و فراتر از آنچه که قبلاً تصور می شد است . ( برای بسیاری از افراد این حوزه را به عنوان ” ماوراء طبیعی ” می شناسند).

دکتر جو دیسپزا به کل دنیا سفر می کند و کارگاه های پیشرفته تغییر زندگی را برگزار میکند و به مردم نشان می دهد که چگونه این کار را انجام دهند ، یکی از محبوب ترین ابزاری که دانش آموزان در کارگاه های پیشرفته از آن استفاده می کنند ، چیزی نیست جزء ویدئو های تجسمی.

انتشار محصول جدید

تمرین هواوپونوپونو در خواب .هووپونوپونو یا ho’oponopono یک تمرین شفا بخش روش بومیان هاوایی است.آیا در مورد هواپونوپونو و درمانگر هاوایی شنیدید که تمام بخش بیماران روانی یک بیمارستان را درمان کرد، بدون اینکه هرگز آنها را ملاقات کند؟ این یک شوخی نیست. نام آن درمانگر Ihaleakala Hew Len بود. او هر یک از پرونده های بیماران را نگاه میکرد و سپس با بهبودی خود، آنها را شفا میداد! مثل یک معجزه است. زمانی که شما از این روش استفاده می کنید، معجزه ها اتفاق می افتند.

انتشار مقاله جدید

چطور باور کنیم که میتوانیم موفق شویم ؟ در فیلم ماتریس – شخصیت اصلی نئو ، به دیدن “اوراکل” می رود. در زمانی که او در اتاق نشیمن منتظر او است ، می بیند که یک کودک با ذهن خود قاشق ها را خم کرده است. کودک قاشق را به نئو تحویل می دهد و می گوید: “سعی نکن قاشق را خم کنی این غیرممکن است درعوض سعی کن حقیقت رو بفهمی که هیچ قاشقی وجود ندارد. “

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری جدید