چطور رویاهایتان را کنترل کنید؟

چطور رویاهایتان را کنترل کنید؟
چکیده این مطلب : انتشار : ۱۳ , مرداد , ۱۳۹۷ 2 نظر ۶۳۸ بازدید

کنترل رویاها یکی از جذاب ترین تجربه هایی است که انسان می تواند داشته باشند. آیا تا به حال تلاش کرده اید رویاهای خود را کنترل کنید یا به سادگی ارباب یا ملکه ناخودآگاه و خواب خود باشید؟ بخش اول : نوشتن رویاها ۱: با استفاده از یک دفتر یا نوت بوک کوچک می توانید […]

 

کنترل رویاها یکی از جذاب ترین تجربه هایی است که انسان می تواند داشته باشند. آیا تا به حال تلاش کرده اید رویاهای خود را کنترل کنید یا به سادگی ارباب یا ملکه ناخودآگاه و خواب خود باشید؟

بخش اول : نوشتن رویاها

۱: با استفاده از یک دفتر یا نوت بوک کوچک می توانید شروع کنید.این دفتر خاطرات رویای شما خواهد بود در دفتر خاطرات آنچه را که در رویا به یاد می آورید بنویسید.

  • دفتر خاطرات با نوت بوک خود را نزدیک تخت خود قرار دهید تا بتوانید به محض بیدار شدن به سرعت آنچه که در خواب شما رخ داده است را بنویسید زیرا اگر همان لحظه آن رویای خود را ننویسید  به سرعت از حافظه شما پاک خواهد شد.
  • توصیه می شود که رویاهای خود را به صورت دستی داخل دفتر بنویسید زیرا در این حالت وقت بیشتری را صرف نوشتن میکنید و این باعث می شود اتصال عمیق تری بین مغز و رویای خود ایجاد کنید .

 

 

۲: هر آنچه میخواهید در رویایی خود ببینید داخل دفترچه یادداشت خود بنویسید.این رویا هدف شما است این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید و محیطی که می خواهید هنگام خوابیدن تجربه کنید را تصور کنید.

  • تصاویر را نقاشی کنید و همه چیز را با جزئیات کامل بنویسید. در حقیقت، جزئیات را تا جای ممکن بیشتر کنید؛ به نقطه ای که فکر می کنید ممکن است جزئیات بیشتری داشته باشد برسید حتی کوچکترین چیزها مهم هستند.
  • تکنیک این است که وقتی رویا را تجربه میکنید چه احساسی دارید آگاه شدن از این احساس قبل از خواب به این منظور است تا بتوانید زمان خواب از رویای  خود آگاه شوید.
  • قبل از رفتن به رختخواب، تلویزیون یا فیلم تماشا نکنید، زیرا ذهن و رویاهای شما درگیر چیزهای که میبینید میشود بنابراین قبل از خواب فقط به رویای خود فکر کنید.

 

۳: رویای خود را بنویسید . هر روز صبح به محض بیدار شدن از خواب رویای خود را بنویسید. حتی اگر رویایی که انتظار نداشتید ببینید آن را نیز بنویسید به نکات زیر در مورد نوشتن رویا توجه کنید.

  • مثل یک ورزشکار که هر روز تمرین می کند، باید با ذهن خود تمرین کنید تا رویاهای خود را بیاد بیاورید. به طور مداوم تمرین ذهنی خود را برای به یاد آوردن رویاهای خود انجام دهید تا رویاهای خود را واضح تر و به طور کامل بیاد آورید.
  • هرچیزی که بین رویای هدف خود (رویا که می خواستید ببینید ) و خواب هایی که دیده اید بنویسید و تا حد ممکن دقیق باشید در مورد شباهت ها و تفاوت ها فکر کنید.

بخش دوم : تمرین بیداری

۱: رویای خود را بخوانید. هر شب، درست قبل از رفتن به رختخواب، رویای هدف خود را بخوانید.

  • پس از خواندن یک یا دو بار، مغز شما تمامی کلمات را از قبل میداند و خسته می شود و فقط خطوط کل کلمات را پردازش می کند نه معنی آنها را اما اطمینان حاصل کنید که کاملا احساس رویای هدف خود را حس می کنید.

 

۲: دروغ نگوید، چشمانت را ببندید و به رویای هدف خود فکر کنید، آرام باشید و به جزئیات فکر کنید.

  • افکار پوچ در مورد تصاویر و رویای هدف شما که از ناخودآگاه شما ظاهر می شوند را کنار بزنید ، ناخودآگاه شما تصاویر زیادی که هیچ ارتباطی با رویای هدف شما ندارد تولید می کند ، بنابراین آنهایی که بی اهمیت هستند را کنار بزنید و سعی کنید روی تصاویر هدف خود تمرکز کنند.
  • صداهای و گفتگوهای رویای هدف خود را تصور کنید ؛ واقعا سعی کنید آنها را در ذهن خود بشنوید. سعی کنید حس های مربوط به تصاویر و گفتگوها را احساس کنید.
  • اگر هیچ صدایی یا تصویری را به وضوح ندیدید سعی کنیددوباره رویای هدف خود را در دفتر خاطرات رویای خود بخوانید.

۳: با تمرکز روی رویای هدف ، در ذهنتان پیاده روی کنید .این کار را از زاویه اول شخص انجام دهید و بببینید چه چیزی جلوی چشم شما ظاهر می شود.

  • سعی کنید رویایی که انتظار دیدن آن را دارید در آن پیاده روی ببینید.
  • اگر فکر می کنید سخت است، آرامش خود را حفظ کنید به خود  فشار نیاورید فقط آرام باشید.
  • با این تصاویر و صداها به خواب بروید. به یاد داشته باشید که وقتی از خواب بیدار شوید، هر رویاهای که دیدید را بنویسید.

بخش سوم : کنترل کردن رویا

۱: در طول روز “واقعیت” را بررسی کنید.  زمانی است که شما از خودتان بپرسید: «بیدار هستم یا در رویا؟» در نهایت این به شما کمک می کند تفاوت بین دنیای رویا و واقعیت را زمانی که در خواب هستید متوجه شوید.

 

  • چک کردن  واقعیت یک تفاوت اساسی بین رویاها و واقعیت را جلب می کند: در رویاها هیچ چیز یکسان نمی ماند و میتواند در لحظه تغییر کند اما در واقعیت ، همه چیز یکسان باقی می ماند. در رویا، متن به کلمات متفاوت تبدیل می شود؛ درختان تغییر رنگ و شکل میدهند؛ ساعتها به جای جلو به عقب می روند. در واقعیت، متن همچنان متن باقی می ماند، درختان در زمین ریشه دارند و ساعت ها به سمت جلو حرکت می کنند.
  • چک کردن واقعیت را هم در واقعیت و هم رویا انجام دهید، به عنوان مثال به متن روی پوستر اتاق نگاه کنید که نوشته است مانی ام اس. یک دقیقه به عقب برگردید و دوباره به پوستر نگاه کنید. اگر هنوز هم می گوید “مانی ام اس“، پس این واقعیت است وشما بیدار هستید اما اگر برگردید و سپس به پوستر نگاه کنید و نوشته باشد “موفقیت”، این بررسی به شما می گوید که شما خواب هستید.

۲: حقیقت را بررسی کن. وقتی رویا می بینید و متوجه شدید که در حال دیدن رویا هستید، پس می توانید تمام اتفاقاتی که در رویای شما رخ میدهد را کنترل کنید.

  • هنگامی که متوجه شدید خواب هستید سعی کنید آرام باشید. اگر بیش از حد در مورد اینکه می توانید رویاهای خود را کنترل کنید، هیجان زده شوید، ممکن است به خاطر هیجان بیدار شوید.
  • ابتدا کارهای کوچک را امتحان کنید. باز هم، این موضوع در مورد کنترل هیجان شماست تا از خواب بیدار نشوید زمانی که متوجه شدید که کنترل کامل روی خواب خود داریدبه سراغ کارهای بزرگتر بروید اما برای شروع حتی چیزهای عادی مانند غذا خوردن، صعود از نردبان یا اسکیت بوردی می تواند سرگرم کننده باشد.

 

۳: به تدریج به فعالیت های بزرگتر بپردازید. بسیاری از مردم از پرواز کردن ، به عمق دریا و سفر کردن در زمان لذت میبرند. سعی کنید اشیاء بزرگ را حرکت دهید ، از دیوارها عبور کنید یا حتی تلکینزی را انجام دهید. رویاها می توانند تنها با تخیل شما محدود شوند!

همچنین از این لینک میتوانید از البوم تحریک کردن ذهن برای خواب دیدن استفاده کنید

  1. ۰
    farzad

    سلام.شما اعتقادی به ارتباط بافرشتگان داریین؟؟
    وچیزهای درباره متافیزک

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



این مطلب را به اشتراک بگذارید



 

اضافه به لیست علاقه مندی ها


جست و جو

برای جست و جو کلمه مورد نظر را وارد کنید.

ورود به حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

ایجاد حساب کاربری جدید