۷ راه برای از بین بردن شک و تردید

۷ راه برای از بین بردن شک و تردید
چکیده این مطلب : انتشار : ۲۱ , دی , ۱۳۹۶ 0 نظر ۶۶۱ بازدید

” کسی شما را متوقف نکرده این شما هستید که فکر میکنید عقب هستید (دنیس وایت لی) “ آیا صدا های شک و تردید مثل : “من نمی توانم این کار را انجام دهم. من به اندازه کافی خوب نیستم . خیلی سخت است ، من استعدادش رو ندارم”، بارها و بارها در سرتان تکرار […]

 

” کسی شما را متوقف نکرده این شما هستید که فکر میکنید عقب هستید (دنیس وایت لی) “

آیا صدا های شک و تردید مثل : “من نمی توانم این کار را انجام دهم. من به اندازه کافی خوب نیستم . خیلی سخت است ، من استعدادش رو ندارم”، بارها و بارها در سرتان تکرار میشود؟؟

همه مردم  در برخی مواقع شک و تردید نسبت به خود را تجربه می کنند، حتی آنهایی که بیشتر از ما اعتماد به نفس دارند نیز شک میکنند  متاسفانه، شک و تردید درون شما می تواند ، گاهی اوقات فلج کننده باشد که باعث میشود شما به طور کامل دست از تلاش بردارید .

کلید غلبه بر شک و تردید دانستن استراتژی هایی برای مدیریت آن است. در اینجا برخی از گام هایی که باعث میشود احساسات منفی ، شک و تردید را ازبین ببرید را که با هم بررسی میکنیم:

۱: احساساتتان را شناسایی کنید

قبل از اینکه بتوانید بر شک و تردید خود غلبه کنید، باید احساسات خود را تشخیص دهید.

وقتی در حال شک و تردید هستید بدن شما چه احساسی دارد ؟ شاید زمان اندکی معده یا عضلات پشت کمر شما سفت شوند. ممکن است لب خود را گاز بگیرید و یا سردرد داشته باشید.

چه افکاری دارید؟ آیا به خودتان میگویید هرگز نمیتوانید این شکست را جبران کنید؟

به سیگنال هایی که در بدن و مغز شما رخ می دهد توجه کنید با تمرین، این سیگنال ها را به زودی متوجه خواهید شد تا بتوانید برای مرحله بعدی اقدام کنید.

 

۲: با خودت صحبت کن

ممکن است شما قادر به متوقف کردن احساسات شک خود نباشید ، اما می توانید آنها را مدیریت کنید هنگامی که صدای درونی شما شروع به نجوا کردن شک ها می کند فریاد بزنید که می توانید! به خودتان بگویید:

  1. من افکاری را انتخاب میکنم که به من کمک میکنند
  2. من به اندازه کافی خوب هستم
  3. من می دانم چه کسی هستم و من کافی هستم

گفتار مثبت می تواند یک ابزار باور نکردنی باشد چند تاکید مثبت را انتخاب کنید که روح شما را تقویت کنند و در طول روز عادت به تکرار آنها داشته باشید که با استفاده از آلبوم های صوتی این فرایند میتواند بسیار لذت بخش باشد در حقیقت، خود را با ورودی های مثبت مانند کتاب های صوتی موفقیت، پادکست ها و موزیک هایی که می توانند خلق و خوی شما را بهتر کنند استفاده کنید.

 

۳: از نقد کردن دیگران نهراسید

اغلب چیزهایی است که دیگران در مورد ما می گویند ما را نسبت به خود به شک می اندازد خوب حقیقت این است که ما نمی توانیم طرز تفکر دیگران را کنترل کنیم .زمانی که مردم ما را نقد میکنند این صحبت ها هیچ ارتباطی با ما ندارد انها فقط نظر خودشان را گفته اند علاوه بر این، از انجا که ما نمیتوانیم آنچه که دیگر افراد میگویند و انجام میدهند را کنترل کنیم، فقط میتوانیم واکنش خودمان را در برابر نقد انها را کنترل کنیم بنابراین آنچه را که دیگران می گویند را فراموش کنید و به درک درونی خودتان توجه کنید چون هیچکس از نقاط قوت شما خبر ندارد.

 

۴: درزمان حال بمان

  • اگر افکار منفی درون شما در حال زمزمه هستند احتمالا درگیر این هستید که دیگران در مورد شما قبلا چه گفته اند هستید مهم است که به لحظه حال بازگردید. چطور می تونید این کار رو بکنی؟
  • بیرون بروید و قدم بزنید ، پیاده روی در طبیعت می تواند بسیار جنبه درمانی داشته باشد مطالعات نشان داده است که قدم زدن ۲۰-۳۰ دقیقه در روز می تواند استرس را کاهش دهد و روحیه و عزت نفس شما را بهبود بخشد.
  • تمرین مراقبه راه دیگری برای کاهش استرس است. در طی مراقبه، ضربان قلب شما کاهش می یابد و تنفس شما کم می شود. در نتیجه، فشار خون شما کاهش می یابد و ماهیچه هایتان آرام می شوند.
  • به یک کلاس یوگا بروید، درست مثل مدیتیشن  یوگا نیز استرس را کاهش می دهد، فشار خون را پایین می آورد و ضربان قلب شما را کاهش می دهد. در یک کلاس یوگا یا تناسب اندام ثبت نام کنید تا بتوانید این تمرین ذهنی را بخشی از روال زندگی خودتان بکنید.
  • یاد بگیرید چگونه نفس بکشید ، وقتی مردم احساس تنش یا اضطراب می کنند، ناخودآگاه تنفس انها حفظ می شود. در نتیجه، کمبود اکسیژن در سینه رخ ، اما یک راه فوق العاده برای کمک به شما برای ماندن در زمان حال وجود دارد از طریق بینی خود تنفس کنید و از طریق دهان خود بازدم کنید.

۵: بنویسید

احساساتتان را درون کاغذ یا لپ تاپ خود یادداشت کنید ، نوشتن درباره احساسات خود را بدون تجزیه و تحلیل آنها شروع کنید. فقط آنها را روی کاغذ بنویسید سپس به زمان های دیگر زندگیتان فکر کنید و هر احساسی به شما دست داد آن را بنویسید یا اینکه یکی از متد های زیر را دنبال کن:

  1. یک تاکید مثبت در مورد خودتان بنویسید و به آن پاسخ دهید
  2. یک نامه برای خودتان از اینکه چگونه احساسی دارید بنویسید و سپس به نامه خودتان پاسخ دهید.

 

۶: گام های کوچک برای افزایش اعتماد به نفس خودتان بردارید

در حالی که یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس استفاده از البوم های پنهان است این کار را با انجام گام های کوچک میتوانید انجام دهید. با چشمان خود به صورت مستقیم با لبخند مقابل آینه به خود نگاه کنید و ببینید که چقدر موثر است. سپس این استراتژی ها را امتحان کنید:

  • اهدافی را که می توانید راحت انجام دهید را بنویسید مانند مرتب کردن فایل های کامپیوتر خود و یا مرتب کردن اتاق خود یا شستن ماشین
  • در هفته چندین بار ورزش کنید
  • محیط زندگی  خود را بی نظیر و مرتب و دوست داشتنی کنید
  • برای یادگیری مهارت های جدید به کلاس بروید

 

۷:با افرادی که اهداف مشابه شما دارند ارتباط برقرار کنید.

احساسات خود را با اعتماد به نفس  با افرادی که اهداف مشابه شما دارند و همچنین افرادی که قبلا آنها را به دست آورده اند به اشتراک بگذارید علاوه بر داشتن احساسات قوی  شما از طرف افرادی که این مسیر را رفته اند حمایت میشوید سایت هایی مانند meetup.com و LinkedIn را میتوانید برای گروه هایی که به اهداف شما علاقه دارند بررسی کنید.

در حالی که این طبیعی است که به خود شک کنید اما لازم نیست قربانی این احساسات شوید یادگیری نحوه تشخیص شک و تردید و انجام تمرینات برای مدیریت آن می تواند مقدار زمان هایی که برای شک و تردید صرف می شد را محدود کند و شما را در مسیر احساسات خوب قرار دهد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

جست و جو

برای جست و جو کلمه مورد نظر را وارد کنید.

ورود به حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

ایجاد حساب کاربری جدید