بازاریابی پنهان کمپین های ترامپ

بازاریابی پنهان کمپین های ترامپ
چکیده این مطلب : انتشار : ۱۲ , بهمن , ۱۳۹۷ 0 نظر ۴۶۳ بازدید

اگر فکر می کنید کسی باهوش تر و موفق تر ازدونالد ترامپ بر نظرسنجی ها و اراء مسلط است حقیقتا سخت در اشتباه هستید. دونالد ترامپ با استفاده از تاکتیک هایی که برای چشم غیر قابل مشاهده نیست استاد متقاعد کردن افراد است او نه تنها بسیار باهوش، زیرک و قدرتمند است همچنین دارای برخی […]

 

اگر فکر می کنید کسی باهوش تر و موفق تر ازدونالد ترامپ بر نظرسنجی ها و اراء مسلط است حقیقتا سخت در اشتباه هستید.

دونالد ترامپ با استفاده از تاکتیک هایی که برای چشم غیر قابل مشاهده نیست استاد متقاعد کردن افراد است او نه تنها بسیار باهوش، زیرک و قدرتمند است همچنین دارای برخی از بهترین بازاریابان و مشاوران روابط عمومی است که در هر مرحله او را حمایت میکنند.

مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری Trump بر اساس شخصیت واقعی خودش به عنوان یک انسان نبود بلکه بر اساس شخصیت واقعی آمریکایی ها بود.آمریکایی ها از طریق رسانه که مرکز اصلی کنترل مردم است با استفاده از برنامه هایی که شامل عشق ، قدردانی و ارزش های جامعه مانند نمایش های تلویزیونی درام، افراد مشهور، خشونت، درخواست جنسی، الگوهای رفتاری، اقدامات ظالمانه و محتوای تکان دهنده است استفاده میکند. دونالد ترامپ با استفاده از “مرکز لذت یا خواسته جامعه” آمریکایی ها برای منقلب کردن رقبایش و سایر نامزدها استفاده می کند. در میان این، دونالد ترامپ با استفاده از تاکتیک های تبلیغات پنهان گوناگون برای پیروزی در میان رقبای آمریکایی اش استفاده می کند.این تاکتیک های پنهان برای هدف قرار دادن مناطق خاصی از مغز طراحی شده اند که توسط ذهن منطقی، کنترل یا تنظیم نمی شوند.

 

تکرار

اگر به سخنرانی های دونالد ترامپ گوش کنید متوجه خواهید شد که او همواره نکات خود را تکرار و تکرار می کند.معمولا وقتی سوالی از او می شود، او پاسخ خود را با موضوعی دیگر باز می کند، او در مورد موضوع صحبت میکند و سپس بیانیه اش را برای بستن پاسخ تکرار میکند.به عنوان مثال، اگر از او سوال شود رنگ مورد علاقه اش چیست، پاسخ می دهد: “رنگ مورد علاقه من آبی است من واقعا از رنگ های مختلف قدردانی می کنم و صادقانه می گویم که بسیاری از رنگ های دیگر را دوست دارم. دونالد ترامپ با گفتن این جمله که، رنگ مورد علاقه من آبی است ” از تکرار استفاده می کند تا دیدگاهش را به ذهن ناخودآگاه افراد وارد کند از نظر روان شناختی سخنرانی، تکرار یک جمله می تواند تفکر و اعتقاد افکار دیگران را هنگامی که دوباره و دوباره تکرار میشود تغییر دهد.حتی در مدرسه به شما آموزش داده میشوند که مطالب را به صورت تکراری بنویسید تا یاد بگیرید. شما یاد می گیرید مقدمه ای بنویسید، محتوای اصلی را بنویسید و سپس نتیجه گیری کنید که اساسا مقدمه را با روش دیگری تکرار می کنید و این به این دلیل است که قدرت تکرار ابزار بسیار موثری برای متقاعد کردن است.

 

کنترل مرکز موقعیت

دونالد ترامپ زمانی که به صورت عمومی صحبت میکند در بهترین استراتژی های دفاعی و تهاجمی است ، او می داند چگونه می تواند گفتگو را کنترل کند ، او به ندرت در مناظره های میانه مغلوب میشود زیرا او اجازه نمی دهد فرد دیگری مناظره را به پایان برساند.اگر به صورت زنده به صحبت هایی که میکند گوش دهید متوجه خواهید شد که او همیشه مخالفان خود را قبل از اینکه انها فرصتی برای اعتصاب داشته باشند از بین می برد. شخصیت بی نظیر و شگفت انگیز وی به او اجازه می دهد تا به طور موثر کنترل را در دست داشته باشد و تمام ابهامات را از دیگران بگیرد.همانطور که در بسیاری از بحث ها می بینید، او همیشه در مرکز توجه قرار دارد، در حالی که اکثریت کاندیداهای دیگر فقط در بخش کوچکی از استیج قرار دارند البته اگر ترامپ به آنها اجازه دهد. 🙂

این خیلی شبیه به این است که چگونه “صدای بلند” یک کودک در دبیرستان همیشه توجه مردم را به سمت خود جلب میکند  می برد؛ زیرا او توجه مردم را به سمت خود جلب می کند و این همان تاکتیک است.

Donald Trump Power Public Speaking

 

تبلیغات منفی

آنها می گویند که تبلیغات منفی هنوز تبلیغ می شود و این درست است ، دونالد ترامپ متهم به داشتن نخبگان، نازی ها و همجنس بازان و بسیاری از چیزهای دیگر شده است .رسانه ها سعی دارند او را به عنوان یک انسان بد و سادیستی(کسیکه از زجر دیگران لذت میبرد) به تصویر بکشند، حتی او را با آدولف هیتلر مقایسه می کنند. آنچه که رسانه ها نمی فهمند این است که با ایجاد چنین تصاویر منفی در عموم مردم در واقع یک حس وسواس بیش از حد را نسبت به کاندید به وجود می آورند و مردم در حال تماشای این مناظره ها و سخنرانی ها هر حرکتی را تجزیه و تحلیل می کنند و در نهایت این حس تبلیغ منفی در واقع به شیوه ای مثبت کار می کند، امروزه مردم به چیزهای خوب علاقه مند نیستند، بلکه آنها علاقه مند به شنیدن و دیدن چیزهای بد و زشت هستند(و این نقطه مقابل قانون جذب یا رسیدن رویاهاست(مانی ام اس)) اگر شما اخبار را تماشا کنید، ۸۵ درصد از تمام داستانها در مقایسه با ۱۵ درصد مثبت، منفی هستند حتی در فیلم ها یا تلویزیون ها، مردم خواهان دیدن نمایش های خشن هستند هیچکس نمی خواهد یک فیلم در مورد یک دختر که همه چیز را درست انجام می دهد و با خوشحالی زندگی می کند ببیند، مردم فقط یک داستان خسته کننده و زجر اور را می خواهند. رسانه ها شایسته سرزنش موفقیت و تبلیغات منفی هستند.

 

صحبت کردن با کل جهان

بخش بزرگی از موفقیت دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری این است که او می داند که با افراد هم در سطح خوداگاه و هم در سطح ناخودآگاه ارتباط برقرار کند.او چطور این کار را انجام می دهد؟ با صحبت کردن با مخاطبانش مثل بچه ها عمل میکند، در حالی که سایر نامزدها کتابی صحبت میکنند اما دونالد ترامپ در جمله های کوتاه سخن می گوید که سطح خواندن و گوش دادن انها درجه ۵ است.او با مخاطبانش در یک سطح صحبت می کند به طوری که از قشر تحصیل کرده، بی سواد، فقیر، ثروتمند و طبقه متوسط همه می توانند صحبت های او را درک و دنبال کنند.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که از نامزدها می بینیم صحبت کردن در سطح بسیار بالاست بنابراین ذهن ناخودآگاه نمی تواند یک سری از صحبت های را پشت سر هم دنبال کند در حالی که می تواند سخنرانی عمومی و ساده را به راحتی دنبال کند. دونالد ترامپ یک مرد تحصیلکرده است و می تواند حتی با بالاترین افراد تحصیلکرده ارتباط برقرار کند ، او می تواند از یک لغت پیچیده تر استفاده کند، اما در این صورت مخاطبانش را سریعا از دست می دهند.

 

خطاکاران را لو می دهد

دونالد ترامپ به عموم مردم گفت که اگر او به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، به کشور اجازه می دهد تا بدانند چه کسی واقعا پشت حملات تروریستی  ۱۱ سپتامبر بوده است. وی با عمل به عنوان یک لو دهنده، اعتماد مخاطبان را به دست می آورد که او پشتیبان یک دولت استبدادی و فاسد نیست. او به جهان نشان میدهد حقایقی را که دولت ها مخفی می کنند افشا خواهد کرد.

 

توییتر

دونالد ترامپ رفتارهای دیوانه وار را به رسانه های اجتماعی وارد می کند ، او همیشه ذهنیت خود را به صورت عمومی و آنلاین می نویسد.در طول مبارزاتش موفق به کسب هزاران هزار نفر فالوور جدید در اینترنت شده است و تقریبا هر زمانی که او به طور عمومی صحبت می کند، در «توییتر» نیز صحبت هایش را منتشر میکند. دونالد ترامپ یکی از نامزدهای ریاست جمهوری نه تنها باعث ایجاد تجمعی از افراد در تظاهرات های خود می شود، بلکه به صورت آنلاین نیز افراد دنبال کننده آن هستند و از تلاش های بازاریابی برای کسانی که از توییتر استفاده می کنند برای ایجاد عادت و اگاهی مردم نسبت به خودش استفاده میکند. این همان تاکتیکی است که کانیه اومری وست Kanye West (تهیه‌کننده موسیقی و طراح مد آمریکایی ) از آن برای ایجاد سرفصل ها با رفتارهای عجیب غریب آنلاینش استفاده کرد.

 

Kanye West

اومری وست: ( دیدگاه‌های صریح و زندگی خارج از موسیقی وست، توجهات زیادی را به خود جلب کرده‌است. رفتار و گفتار او در مراسم‌های اهدای جوایز موسیقی یا شبکه‌های اجتماعی، به دفعات موجب بحث و جدل و جنجال بوده‌است. به عنوان مثال سخنان جنجالی او درباره جرج بوش در برنامه ای تلویزیونی درباره طوفان کاترینا (۲۰۰۵) و اختلال در اهدای جایزه به تیلور سوییفت در مراسم جایزهٔ موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی ۲۰۰۹. ازدواج او با مدلی به نام کیم کارداشیان در سال ۲۰۱۴ نیز به‌طور گسترده توسط رسانه‌ها پوشش داده شد. حمایت وی از دونالد ترامپ در ۲۰۱۸ و مواضع سیاسیش نیز منجر به بحث‌های زیادی شد.)

 

 

 

 

مجوزهای بد و بزرگ

در بازاریابی، قوی ترین دارایی هر شرکت، نام تجاری یا محصول است که می تواند دارای اعتبار باشد ، داشتن مجموعه ای از افراد معروف که از برند شما استفاده می کنند، سریع ترین راه برای معرفی شدن است .دونالد ترامپ همیشه در فعالیت های بزرگ خود، مقداری پول و لیست افرادی معروف که از او حمایت می کنند را به سمت مردم پرتاب می کند. داشتن این اعتبار نامه های طولانی به ناخودآگاه افراد می گوید که آنها “ارزشمند” هستند، زیرا دیگر افراد مشهور آن را ” تایید ” می کند. این چگونگی عملکرد جامعه است و دونالد ترامپ با وضعیت عملکرد اجتماع و بیزینس کاملا آشنا است.

 

بی نظیر بودن

گستاخ و بی نظیر بودن هم دارای جنبه های منفی و مثبت بسیاری است.بسیاری از افراد مشهور امروز نمونه های اولیه ای از این هستند که چگونه بیش از حد متکبر بودن می تواند در نهایت شما را در کانون توجه قرار دهد. کیم کارداشیان تنها یکی از مشهورترین افراد است که به واسطه ی idiocracy به تنهایی مشهور شده است رفتار منحرف و بی قاعده اش او را به یک فرد مشهور تبدیل کرده است و رسانه ها این نوع افراد را به سمت خود جلب میکند.اگر چه سردرگمی و سرخوردگی چیز جدیدی برای دونالد ترامپ نیست بلکه این فقط عامل دیگری برای بازاریابی کلی مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری اوست.

 

افکار نهایی

بازاریابی و تبلیغاتی ابزار بسیار قدرتمند است که می تواند یک فرد را از وضعیت متوسط را به وضعیت سوپر استار وارد کند.این کمپین های بازاریابی به شیوه ای تاکتیکی طراحی شده اند تا ذهن خوداگاه و ناخودآگاه مخاطب را جذب و متقاعد سازد.هر گامی که دونالد ترامپ برمی دارد بر اساس نقشه و برنامه ریزی شده است، اما شما نمیدانید چطور برنامه ریزی شده است. پیام های بازرگانی ، تبلیغات، نمایش های تلویزیونی و فیلم ها فقط اسباب بازی نیستند، آنها ابزارهایی هستند که شما را در یک جهت یا در مسیر که انها می خواهند حرکت دهند.بخش زیرکانه آن این است که بدانید کجا و چرا آنها در تلاش هستند تا شما را به سمتی که خود می خواهند حرکت دهند.استفاده از این سبک های بازاریابی پنهان بسیار موثر است، زیرا وارد بخشی از مغز می شود که از دلیل یا منطق استفاده نمی کند به این معنی که مستقیم وارد ناخودگاه شما میشود.دفعه بعد که دونالد ترامپ را در یک مصاحبه، سخنرانی یا بحثی تماشا کردید متوجه خواهید شد که او از چه چیزی برای برنده شدن در میان مردم آمریکا استفاده میکند.

مقالات رایگان

کتاب رایگان

ویدئو رایگان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



این مطلب را به اشتراک بگذارید



امتیاز شما به این مطلب

54321


جست و جو

برای جست و جو کلمه مورد نظر را وارد کنید.

ورود به حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

ایجاد حساب کاربری جدید